Hirdetés

Te vitted már be a gyerekedet a munkahelyedre?

2017. április 20., 11:20

A magyar dolgozók háromnegyede még soha nem vitte be a gyerekét a munkahelyére, pedig sok helyen rendszeresek a gyerekbarát programok. A munka és a magánélet egyensúlyában viszont egyre tudatosabbá válnak, közel felüknél kiemelkedően fontos szempont egy állás kiválasztásánál, hogy az gyerekbarát.

A profession.hu több mint ezer internetezőt kérdezett meg a gyereknevelés és a munkahelyi kötelezettségeik viszonyáról. A férfiak és a nők között még mindig jelentős különbségek figyelhetőek meg ebben a kérdésben, de már az apukák negyede is kifejezetten tudatos például abban, hogy családbarát munkahelyet találjon magának.

Az anyukákra több feladat hárul, de elnézőbbek is velük

Hirdetés

A klasszikus sztereotípiák változatlanul jelen vannak a munkahelyeken is, az anyukák negyede például hátrányban érzi magát a gyermektelen kollégáival szemben a karrierépítésnél, míg az apukáknál ez a szám csak 13 százalék. A nők jelentősen többször viszik be a gyereküket a munkahelyre és az igényük is nagyobb erre, illetve a munkáltatójuk is elnézőbb, ha a gyerek betegsége miatt otthonról kell dolgozniuk.

Sok helyen támogatja a családot a munkáltató

A dolgozó válaszadók egy harmada mondta, hogy munkahelyük biztosít egyszeri, Cafeteria elemként adható iskolakezdési támogatást és ugyanennyien kapnakcsaládi üdülési támogatást, túlnyomó részben az állam által is támogatott SZÉP-kártyával. Iskolai Erzsébet-utalvány igénylésének lehetőségéről minden ötödik válaszadó számolt be.

10-ből 4 munkahelyen szokott lenni valamilyen ünnepi gyerekes program, családi napot a munkáltatók 30 százaléka szokott szervezni. Ennek ellenére a válaszadók 73 százaléka nem vitte még be soha a gyereket. Felüknél erre lehetőség sem lenne.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

A pénztártól való távozás után – te mersz reklamálni a boltban?

A pénztártól való távozás után – te mersz reklamálni a boltban?

Bár egy friss felmérés szerint valamivel jobb lett a magyarok fogyasztói tudatossága, nemcsak a vásárlók, de a kereskedők se tudják mindig, hogy mi a teendő a reklámació során. A szabályozás évek óta nem változott, mégis kevesen vannak, akik tudják, meddig élhetnek jogaikkal. Az élelmiszerekkel, ruhákkal és cipőkkel van a legtöbb baj.

Hirdetés
Hirdetés

További cikkek

Hirdetés

Napi kommentár - videó

Hirdetés

Utánajártunk

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

  • BUX32956.30-0.01%
    DAX9823.5-2.77%
    EUR/HUF311.610%
    EUR/USD1.08340%
    Arany1118.150%

Heti várható események, adatok

  • április 24
    Fogyasztói bizalmi index
    KSH: Kiskereskedelem (második becslés, február)
    IFO üzleti hangulatindex
    Alcoa (2017 Q1)
    T-Mobile USA (2017 Q1)
    április 25
    MNB: Monetáris Tanács kamatdöntő ülése
    ÁKK: 3 hónapos diszkont kincstárjegy aukció (20 mrdFt)
    McDonald's (2017 Q1)
    Újlakás értékesítések és építések
    április 26
    Daimler (2017 Q1)
    PepsiCo (2017 Q1)
    Twitter (2017 Q1)
    Boeing (2017 Q1)
    április 27
    Lufthansa (2017 Q1)
    Fogyasztói bizalom (végleges)
    EKB kamatdöntés
    Fogyasztói árindex
    Microsoft (2017 Q1)
    Alphabet (2017 Q1)
    április 28
    KSH: Foglalkoztatottság és munkanélküliség (január–március)
    KSH: Ipari termelői árak (március)
    Fogyasztói árindex
    Munkanélküliségi ráta
    Ipari termelés
    Fogyasztói árindex
    GDP (Q1)

Szavazás

Ön szerint hogyan kellene hívni a 2018-as költségvetést?