Hirdetés
Hirdetés

Újdonság Magyarországon: hogy kerül egy szövetségbe ennyi különböző cég?

2017. április 20., 07:59

A közösségi gazdaság fejlődését szeretné segíteni a nemrég alakult Sharing Economy Szövetség.

Márciusban megalakult a megosztáson alapuló gazdaság képviselete érdekében a magyar Sharing Economy Szövetség - az alapítók az MTI-nek küldtek közleményt.

Jogszerű működést és kiszámítható szabályokat szeretnének

Hirdetés

A tájékoztatás szerint a szövetség azt szeretné elérni, hogy az úgynevezett sharing economy, magyarul a közösségi gazdaság szereplői jogszerűen és kiszámítható szabályok szerint tudjanak működni. A szövetség célja, hogy elősegítse a közösségi gazdaság hazai fejlődését, támogassa a magyarországi közösségi szolgáltató vállalkozások működését, illetve a megfelelő szabályozási környezet kialakítását. Emellett a közösségi gazdaság modell működésének és előnyeinek bemutatásán is dolgozik a szervezet, továbbá aktív szerepet kíván betölteni a digitális kompetenciák és a pénzügyi kultúra fejlesztésében is.

A szövetség honlapja a tagok között az Oszkar.com-ot, a Loffice-t, a Bariont, Rukkolát, a Tickethinget és az Otthonrol.hu-t sorolja fel. A szövetség elnöke Pataki Gábor.

Egyre jobban szeretjük őket, de sok a kérdés

A szövetség rámutatott, hogy Magyarországon már tucatnyi közösségi gazdasági modellen alapuló vállalkozás működik, amelyek lényege, hogy magányszemélyek meglévő felesleges erőforrásaira építenek üzletet vagy közösséget. Az ellentmondásos magyarországi történetéről ismert, fuvarmegosztáson alapuló Uber, az Airbnb szálláshely-közvetítő oldal és a Waze közösségi navigációs alkalmazás mellett már olyan cégek is létrejöttek, amelyek a logisztika, a pénzügy, vagy a mezőgazdaság terén nyújtanak szolgáltatásokat.

Arra is felhívták a figyelmet, hogy miközben számos szolgáltatás a felhasználók, fogyasztók számára egyértelmű előnyökkel jár, a sharing economy például az adózás szempontjából kérdéseket vet fel.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

A pénztártól való távozás után – te mersz reklamálni a boltban?

A pénztártól való távozás után – te mersz reklamálni a boltban?

Bár egy friss felmérés szerint valamivel jobb lett a magyarok fogyasztói tudatossága, nemcsak a vásárlók, de a kereskedők se tudják mindig, hogy mi a teendő a reklámació során. A szabályozás évek óta nem változott, mégis kevesen vannak, akik tudják, meddig élhetnek jogaikkal. Az élelmiszerekkel, ruhákkal és cipőkkel van a legtöbb baj.

Hirdetés
Hirdetés

Hirdetés
Hirdetés

Napi kommentár - videó

Utánajártunk

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

  • BUX32956.30-0.01%
    DAX9823.5-2.77%
    EUR/HUF311.610%
    EUR/USD1.08340%
    Arany1118.150%

Heti várható események, adatok

  • április 24
    Fogyasztói bizalmi index
    KSH: Kiskereskedelem (második becslés, február)
    IFO üzleti hangulatindex
    Alcoa (2017 Q1)
    T-Mobile USA (2017 Q1)
    április 25
    MNB: Monetáris Tanács kamatdöntő ülése
    ÁKK: 3 hónapos diszkont kincstárjegy aukció (20 mrdFt)
    McDonald's (2017 Q1)
    Újlakás értékesítések és építések
    április 26
    Daimler (2017 Q1)
    PepsiCo (2017 Q1)
    Twitter (2017 Q1)
    Boeing (2017 Q1)
    április 27
    Lufthansa (2017 Q1)
    Fogyasztói bizalom (végleges)
    EKB kamatdöntés
    Fogyasztói árindex
    Microsoft (2017 Q1)
    Alphabet (2017 Q1)
    április 28
    KSH: Foglalkoztatottság és munkanélküliség (január–március)
    KSH: Ipari termelői árak (március)
    Fogyasztói árindex
    Munkanélküliségi ráta
    Ipari termelés
    Fogyasztói árindex
    GDP (Q1)

Szavazás

Ön szerint hogyan kellene hívni a 2018-as költségvetést?