4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A magyar vásárlók pénzügyi tudatosságának fejlesztésére fogott össze a Magyar Nemzeti Bank és öt áruházlánc. A jegybank együttműködése a kereskedelmi láncokkal nemcsak a pénzügyi kultúra fejlesztésére, de a felelős hitelfelvételre is irányul. A 800 hazai üzletben elérhető tájékoztató anyagokkal mintegy 4-5 millió vásárlót próbálnak megszólítani. A 4 részes kampány az év végéig tart.
Vásárló a budaörsi Auchan áruházban. MTI Fotó: Kollányi Péter

Miközben Magyarországon a legnagyobb áruházláncoknál átlag 12 ezer fogyasztási hitelszerződést kötnek havonta, eközben beszédes adat, hogy az OECD 30 országot vizsgáló kutatásából kiderült, Magyarország a pénzügyi kompetenciák, pénzügyekhez való hozzáállás tekintetében meglehetősen rosszul szerepel, a 23. helyen végeztünk. Most ezen próbál változtatni a jegybank és több áruházlánc.

Húsvéttól karácsonyig

Hogy miért fontos a pénzügyi tudatosság fejlesztése Magyarországon? Szeniczey Gergő, az MNB Fogyasztóvédelemért és piacfelügyeletért felelős ügyvezető igazgatója az együttműködést bemutató sajtótájékoztatón elmondta, több forrásból érzékelik, hogy a magyar háztartások pénzügyi tervezésében” van még mit javítani”.

Ezért öt magyarországi kereskedelmi lánccal (az Aldival, a CBA-val, a Media Markttal, a Sparral és a Tescóval) kötött most megállapodást az MNB a felelős hitelfelvétel és a pénzügyi kultúra fejlesztésére.

Az MNB-vel és az áruházláncok az együttműködés során egész évben, illetve egy-egy időszaki fogyasztóvédelmi kampányhoz kötődően pénzügyi tájékoztatókat tesznek közel 800 üzletbe. Ezekben a füzetekben röviden, tömören, közértetően megfogalmazott információk szerepelnek. Emellett plakátokon, az áruházak honlapján, a közösségi oldalaikon, a saját, akciós újságaikban hívják fel a figyelmet a fogyasztóvédelmi, pénzügyi tudatosság fontosságára.

A 4 részes projekt első része a húsvéti kampány. Itt a jegybank célja, hogy a láncok segítségével hívja fel a figyelmet:

  • a háztartások pénzügyi tervezésének fontosságára,
  • a felelős hitelfelvételre,
  • a tudatos hitelkártya-használatra,
  • valamint a fogyasztói hitelekre
  • és a gyorskölcsönökre.
A jegybank pénzügyi navigátor tájékoztatófüzetei megtalálhatók lesznek az együttműködő áruházak üzleteiben, emellett könnyen fogyasztható kisfilmekben hívják fel a figyelmet egyes termékek ismérveire. (Ezek a filmek az MNB honapján és a Youtube-on is megtalálhatók.)

Ezt követi egy nyárindító kampány a biztosítási és utazási szolgáltatások ismérveiről (pl. utasbiztosítások, bankkártya, pénzváltási tudnivalók), és a hitelfelvételkor figyelembe vevő dolgokról. Ősszel az iskolakezdéssel felmerülő kiadás lesz a fogyasztóvédelmi kampány fő témája, ezt követi az MNB év végi, karácsonyi kampánya, ahol a hitelek és (gépjármű)biztosítások jellemzőire hívja fel a figyelmet szintén az áruházláncok bevonásával.

Az MNB-vel együttműködő partnerek a kampányért nem kapnak pénzt, társadalmi felelősségvállalás jegyében végzik a kampányt. Az MNB a kampánnyal 4-5 millió fogyasztót próbál elérni.

Mindenkinek érdeke a vásárlók tudatosságának javítása

A Spar 345 szupermarkettel és 32 Intersparral vesz részt a kampányban. Maczelka Márk, a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. kommunikációs vezetője  elmondta, tavaly 180 millió vásárló fordult meg az áruházaikban.

Fodor Attila, a CBA Kereskedelmi Kft. kommunikációs igazgatója szerint a vásárlók tudatottságának további fokozása minden magyarországi gazdasági társaság elemi érdeke.

A CBA 200 bolttal támogatja az MNB kezeményezését. Fodor Attila úgy látja, "jó, javuló tendencia" mutatkozik a magyarok vásárlásaiban. Erre példaként hozta, hogy míg korábban a vásárlók az ár alapján hozták meg a döntéseiket, most már inkább az ár-érték a döntő tényező. "Ez a kampány alkalmas arra, hogy a vásárlók tudatosságát meg tudják erősíteni" – tette hozzá.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Személyes pénzügyek Jobb lehet jövőre a lakhatási támogatás a béremelésnél?
Privátbankár.hu | 2024. november 22. 12:59
A munkaadóknak is érdemes utánaszámolniuk, hogy melyikkel tudják jobban megtartani dolgozóikat.
Személyes pénzügyek Az MBH Bank ezzel segíti az otthonteremtést jövőre
Privátbankár.hu | 2024. november 22. 10:51
A bankcsoport elkezdte kidolgozni saját, legfeljebb 5 százalékos éves kamatozású, folyósítási és hitelbírálati díj nélküli jelzáloghitel-konstrukcióját.
Személyes pénzügyek Markánsan változott a lakásbérlés megítélése
Privátbankár.hu | 2024. november 22. 10:16
Hatnak a magas lakásárak, de még mindig sokan pénzkidobásnak tartják a lakásbérlést.
Személyes pénzügyek Még mindig sokat keresnek a hazai brókerek az ügyfeleik aktivitásán
Privátbankár.hu | 2024. november 22. 07:35
A befektetési szolgáltatóknak az idén is hatalmas profitot termelnek az ügyfelek, de ez elmaradhat a tavalyi csúcstól, aminek az egyik oka, hogy egy nagy piaci szereplő beolvadt ír anyacégébe.
Személyes pénzügyek A magyar idősekhez is elérkezett a luxus lehetősége
Natív tartalom | 2024. november 20. 11:54
Az idősek számára egy mindeddig páratlan lehetőség vált valóra Budapest közelében. Egy jól átgondolt koncepció alapján luxusnyugdíjasház nyílt Gödön. Az elképesztő álomról Huszár Viktóriával a Golden Palace Göd Kft. ügyvezetőjével beszélgettünk.
Személyes pénzügyek Legyél Te is Pénzügyi Junior Klasszis: teljes az országos döntő mezőnye!
Privátbankár.hu | 2024. november 20. 10:39
Húsz csapat kvalifikálta magát sikeresen a Privátbankár.hu milliós összdíjazású pénzügyi tudatossági versenyének döntőjébe.
Személyes pénzügyek Reagált Nagy Márton kérésére a Bankszövetség: jöhet a kedvezményes hitel
Privátbankár.hu | 2024. november 18. 12:03
A kamatstopot viszont kivezetnék. 
Személyes pénzügyek Jön a munkáshitel: reszkessenek a személyi kölcsönök?
Privátbankár.hu | 2024. november 16. 13:42
A jövő év elejétől fiatalok tízezrei vehetik fel a munkáshitel névre keresztelt, legújabb támogatott kölcsönt. Mivel a konstrukció szabad felhasználású, elsősorban a személyi kölcsönöknek jelenthetne konkurenciát: ezzel együtt nem valószínű, hogy letarolná a piacot.
Személyes pénzügyek Ezt kérik most a nyugdíjasok az Orbán-kormánytól
Privátbankár.hu | 2024. november 16. 09:18
Megtartották az Országos Nyugdíjas Parlament ülését.
Személyes pénzügyek Legyél Te is Pénzügyi Junior Klasszis: már csak négy hely kiadó az országos döntőben
Privátbankár.hu | 2024. november 15. 12:48
A második forduló utolsó előtti versenynapján újabb négy csapat jutott a Privátbankár.hu népszerű pénzügyi versenyének országos döntőjébe – a technikumok és szakképző iskolák diákjai ezúttal is kitettek magukért.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG