4p
Hiába a jól kitalált termék, az egyedülálló szolgáltatás: ha egy cég csak addig foglalkozik a vevőivel, amíg sikerül kicsalogatni a pénztárcából a vételárat, biztosan nem számíthat hosszú távú sikerre. A megfelelő ügyfélszolgálat ráadásul nem csak az ügyfelek panaszainak és észrevételeinek kezelésére jó, hanem segíthet az értékesítés felfuttatásában és a vevők megtartásában is. De milyen a jó ügyfélszolgálat? 5+1 tipp

Az alapvető, hogy az ügyfelekkel nem beszélhetünk tiszteletlenül, még akkor sem, ha ők nem a legbarátságosabb hangot ütik meg. De mire érdemes még odafigyelni?

1. Legyen gyors!

Mindegy, hogy vásárlás előtti tájékozódásról vagy problémakezelésről van szó: a vevők legfontosabb elvárása, hogy gyors legyen az ügyintézés. Ne kelljen napokat várni egy e-mailben feltett kérdésre, vagy órákat várni egy telefonos ügyintézőre. A személyes ügyfélszolgálatokon legyen egyértelműen felmérhető, ki mikor ki után következik akkor is, ha esetleg nem alkalmazunk sorszámosztós ügyfélirányító rendszert.

2. Legyen mindenhol elérhető!

Ahogy nincs két egyforma ügyfél, nincs két egyforma probléma sem. Nem elegendő tehát egyféle ügyfélszolgálatot fenntartani: a legtöbben nem szívesen tesznek kitérőt egy kirendeltségre, inkább interneten vagy telefonon esnének túl a procedúrán. Vannak azonban olyan ügyek, amelyek jellegükből fakadóan csak személyesen intézhetőek el. Ötvözhetjük a különböző megoldásokat is: egy internetes csevegőablakban segítséget nyújtó munkatárs a személyes ügyintézés előnyeit biztosíthatja anélkül, hogy ki kellene mozdulnunk otthonunkból.

3. Legyen szem előtt!

A tájékozódás elsődleges helye azért az internet: érdemes feltüntetni ezért a honlapon a leggyakrabban felmerülő kérdésekre adott válaszokat. Ezzel az ügyfeleinknek és magunknak is időt spórolhatunk. Az ügyintézési lehetőségekkel kapcsolatos információkat pedig ne dugjuk el, hanem tegyük jól láthatóvá, hamar észrevehetővé. Így elkerülhető, hogy már azelőtt frusztrálttá váljon a sok kereséstől az ügyfél, mielőtt a tényleges ügyintézésbe belekezdett volna. Tüntessük fel egyértelműen, milyen csatornákon milyen ügyeket, milyen időtartam vagy nyitva tartás szerint lehet elintézni. Nagy segítség lehet az is, ha a telefonos ügyfélszolgálat menütérképét is feltüntetjük oldalunkon.

4. Amit lehet, bízzunk az automatára!

Számos kérdést már azelőtt megválaszolhatunk, mielőtt azok egyáltalán felmerülnének, ha megfelelően tájékoztatjuk az ügyfeleket arról, hol tart vásárlásuk, megrendelésük. A folyamat jól automatizálható, minden fázisról küldhetünk rövid, nem tolakodó, ám informatív értesítést. A mailben, internetes űrlapon beérkező kérdések esetén érdemes egy automatikus válaszban jelezni, hogy megkezdődött a kérdés feldolgozása, és értesítést adni arról, mikor várható érdemi reakció - így az ügyfél tudja, hogy nem a nagy semmiben veszett el a kérdése.

5. Amit lehet, bízzunk hozzáértő emberre!

A legjobb, ha csupa jól képzett, elhivatott ügyfélszolgálatosból áll nagy létszámú csapatunk, akik éjjel-nappal várják az ügyfelek kérdéseit, észrevételeit. Egy kisebb vállalat azonban sokszor még azt sem engedheti meg magának, hogy külön kollégát tartson fenn erre a célra. Ha nincs is olyan szakember, akinek egyetlen feladata az ügyfélkapcsolatok ápolása, érdemes elküldeni az érintett kollégát vagy kollégákat egy pár napos tréningre, ahol az alapokat elsajátíthatják. Garantáltan behozza az árát a képzés.

+1. Tanuljunk az ügyfelektől!

Az ügyfelek nem azt várják el tőlünk, hogy hibátlanul dolgozzunk, hanem azt, hogy ha probléma vagy kérdés merül fel, akkor azt a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban hárítsuk el, válaszoljuk meg. A lezárt ügyeket (különösen a panaszokat) dokumentáljuk, vonjuk le a tanulságait, így a jövőben megelőzhetjük a probléma felmerülését, és enyhíthetjük az ügyfélszolgálatra nehezedő nyomást is.

Ha jól kezeljük az ügyfelek kérdéseit, észrevételeit, megadhatjuk az utolsó lökést, ami ahhoz kell, hogy a vásárlás mellett döntsenek. Meglévő vevőink pedig hűségesek lesznek hozzánk, és másoknak is ajánlani fogják termékeinket, szolgáltatásainkat, ha érzik: törődünk velük, segítjük őket.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Tippek Kinőtted az országot? Ezzel az öt tippel külföldön is sikeres leszel
Balkó Rita | 2017. szeptember 20. 18:00
Sikeressé válni egy olyan kis országban is kihívás, mint a miénk, sokak számára azonban szűk ez a falatnyi kis terület. Ha sikerült túlélni a kezdeti nehézségeket, célszerű új piacok után nézni a határon túl, a külföldi terjeszkedés azonban a jelentős profitnövelés mellett sok ismeretlen buktatót és veszélyt rejteget. Mutatunk öt tippet, hogy hogyan élje túl a cég a külföldi terjeszkedést!
Tippek Sikeres akarsz lenni? Hallgasd meg azokat, akik a legfontosabbak!
Privátbankár.hu | 2016. december 31. 17:00
Mire az ember alapos tervezés után elindít egy vállalkozást, már pontosan tudja, milyen termékkel, szolgáltatással kíván belépni a piacra, mivel akarja meghódítani a vásárlókat. Azt is kitalálja, hogyan vezesse be termékét, hogyan reklámozza, tegye népszerűvé és kívánatossá az ügyfelek számára - innentől pedig már csak egy dolog állhat a siker útjába: ha amit kínálunk, az nem elég jó az ügyfélnek. A kudarc azonban biztosan elkerülhető, ha odafigyelünk arra, amit a vevőink jeleznek nekünk.
Tippek Hogyan válasszunk céges mobilelőfizetést?
Privátbankár.hu | 2016. december 30. 14:30
Nem is olyan régen még kinevették az úttörőket, ma már egy vállalkozás sem maradhat életben mobiltelefon nélkül. A piacon rengeteg az ajánlat, versenyeznek az ügyfelekért a szolgáltatók – hogyan válasszunk hát szolgáltatáscsomagot? Miközben nincs mindenkire egyformán alkalmazható recept, összeszedtünk néhány szempontot, amit érdemes szem előtt tartani a választásnál.
Tippek Ez legyen a célod jövőre: a leendő ügyfeleid mindenhol ott vannak, csak el kell érned őket
Privátbankár.hu | 2016. december 29. 15:06
Csatornák miriádjain keresztül léphet ma kapcsolatba egy üzlet a potenciális vásárlóival, de komoly felkészülésre van szükség, ha nem akarunk elveszni a zűrzavarban.
Tippek Amire nem számítanál: kik azok, akik még szabadságra is alig mernek elmenni?
Privátbankár.hu | 2016. december 28. 13:05
Lehet, hogy később majd benő a fejük lágya, de az Y-generáció tagjai egy felmérés szerint pályájuk elején képtelenek elengedni a munkaügyeket: igazi mártíroknak tartják magukat, akik nélkül megáll az élet a cégnél. Még szabadságra se nagyon mennek el, vagy ha igen, akkor is a vállalati ügyekkel foglalkoznak – mivel állandóan online vannak, ezt könnyen meg is tehetik.
Tippek A 10 legmenőbb juttatás, amit egy főnök adhat
Privátbankár.hu | 2016. december 26. 17:30
A jó fizetés a mai világban már csak egy dolog, mivel szinte minden munkahely ad valamilyen extra juttatást ma már. Azt régóta tudjuk, hogy a boldog alkalmazott jobban is dolgozik, ezért összegyűjtöttük, hogy mik azok az extra figyelmességek, amelyek jócskán megkönnyítik a mindennapokat. Irigykedjetek velünk!
Tippek Egy 404-es történet: csinálj előnyt egy hibából!
Balkó Rita | 2016. december 22. 17:00
Elgépeltük, törölték, valami hiba csúszott a számításba – aki számítógépet használ, legalább egyszer az életében már találkozott a 404-es hibakóddal. Ez mind a felhasználónak, mind az oldal üzemeltetőjének egy apró, de megkerülhetetlen kellemetlenség a digitális világban. Ha azonban az oldal üzemeltetője egy kicsit kreatív, úgy nem csak egyedi, de akár szerethető is lehet a hibaüzenet.
Tippek Mi az a rugalmas munkaidő? Akkor dolgozunk, amikor akarunk?
Valkai Nikoletta | 2016. december 21. 16:12
Valószínűleg mindenkinek jutott már legalább egyszer az eszébe, hogy sokszor teljesen felesleges egyhuzamban 8 órát a munkahelyen tölteni. Szerencsére egyre több munkáltató dönt úgy, hogy rugalmas munkaidőt engedélyez dolgozóinak. Így nem csak költségeket lehet csökkenteni, de az alkalmazottak is motiváltabbak lesznek azáltal, hogy befolyásuk van a munkaidejükre, és amellyel nemcsak a munkavégzés válhat hatékonyabbá, de mindebből a cég is profitálhat.
Tippek Nem elég hatékonyak a beosztottjaid? Dolgozzanak csak négy napot!
Privátbankár.hu | 2016. december 19. 17:30
Bár az elmúlt években egyre komolyabb előrelépések történtek a rugalmas munkavégzés területén, azért még jócskán van hová fejlődnünk. A home office ma már kezd megszokottá válni, de a négynapos munkahét Magyarországon még finoman szólva is ismeretlen. Holott a koncepció mindenképpen életképes, erre példa mások mellett a világ egyik leggazdagabb emberének ötlete is.
Tippek Kineveti az ötleted a bank? Kérj pénzt az internetezőktől!
Privátbankár.hu | 2016. december 16. 19:55
Ha banánzongorát vagy egy szupermenő hűtőtáskát akar az ember gyártani, de az ötleten kívül semmije sincs meg hozzá, valószínűleg még sorszámot sem kap a bankban, nem hogy hitelt. Ha azonban mások is hisznek az ötletben és pár dollárral beszállnak a megvalósításba, akár a milliók is összejöhetnek. Mire jó a crowdfunding?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG