Itt van minden, amit az Otthon Start programról tudni kell, mielőtt belevágna

Szeptembertől indul az Otthon Start Program, amely akár 50 millió forintos, fix 3 százalékos, államilag támogatott kamatozású hitellel segíti a lakást vásárlókat, építőket – családi állapottól és gyermekszámtól függetlenül, gyermekvállalási kötelezettség nélkül. Összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat az igénylés feltételeiről.
Itt van minden, amit az Otthon Start  programról tudni kell, mielőtt  belevágna
3p

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Az ötven évvel ezelőttihez képest ötszörösére nőtt az az idő, ami alatt az utas feljuthat a repülőgépre.

Amikor valaki olyan útra indul, amelynek egy részét repülőgéppel teszi meg, számolnia kell az előkészületek hosszú sorával. Össze kell csomagolnia, ki kell utaznia a repülőtérre, végig kell csinálnia a biztonsági procedúrát, meg kell találnia a kaput, amin át eljuthat a repülőgépééig és csak ezt követően számíthat arra, hogy végre leülhet az ülésére, és elindulhat úti célja felé. 

A felszállás a legnehezebb és egyben a legbosszantóbb része a légi utazásnak a legtöbb utas számára – mondta Leslie Josephs, a CNBC légi közlekedési szakírója. A „régen minden jobb volt” jegyében készült összehasonlítás szerint az amerikai Southwest Airlinesnál az 1970-es évben mindössze tíz perc telt el aközött, hogy egy repülőgép megérkezett a beszállókapuhoz, felvette az utasokat és távozott onnan. Ma viszont 45-50 perc a "szintidő". 

A légi társaságok egyrészt azzal magyarázzák a különbséget, hogy akkoriban kevesebb utast szállítottak. Összesen 100-120 főt befogadó gépeket használnak. Manapság viszont sokkal több az utas. 

Több türelmet igényel a repülés. Fotó: Depositphotos
Több türelmet igényel a repülés. Fotó: Depositphotos

 A hivatalos amerikai adatok szerint a gépek késése a légitársaságoknak és utasaiknak évente 33 milliárd dollárjába kerül. (Ez Magyarország éves GDP-jének több mint egyhatoda.) Ugyanakkor szakértők úgy látják, hogy a beszállás felgyorsítása nem feltétlenül érdeke a vállalatoknak. Az a helyzet ugyanis, hogy az egész folyamatot pénzzé tették. 

A hűségprogramok mindent visznek

A nagy légitársaságok dollármilliárdokat keresnek hűségprogramjaikon, ezért elemi érdekük, hogy azok vonzóak maradjanak – mondta Josephs. A különböző beszállócsoportok azért alakultak ki, mert az utasok szívesen fizetnek azért, hogy előnyöket élvezzenek az utazásuk során – teszi hozzá ehhez Kerry Philipovitch, az American Airlines korábbi utasszolgáltatásokért felelős vezetője.

A kedvezményeket arra használják a légitársaságot, hogy a legtöbbet költő utasaik előnyben részesítésével több pénzt keressenek. A  becsekkolásnál az első osztályon utazókat és más kiemelt kategóriába sorolt utasokat azonban megelőzik a mozgássérültek, a kisbabával utazókés a személyzet tagjai is.

Egyes légitársaságok némi plusz fizetségéért lehetővé teszik, hogy az utas a sort megkerülve előbb jusson fel a gépre. A beszállási procedúra minden kivételét és előnyét értékesítve összességében évente több 100 millió dollárt keresnek a légitársaságok.  Ha ez lassítja a légi utazás procedúráját, akkor lassítja.  

Lehet azért gyorsabban

Az egyik amerikai légitársaság, a Southwest Airlines 2022-ben változtatott a módszertanán annak érdekében, hogy mindössze két percet lefaragjon a beszállási időből. Ez 800 repülőgép sok-sok járata esetén nagy megtakarításnak adódhat össze. A gyorsítás a beszállási tudnivalók jobb kommunikálásától kezdve az ültetési rend hatékonyabbá tételén keresztül a csomagok kezeléséig számos lépést foglal magában. 

Egy érdekesség a trükkök közül a „zenés beszállás”. Megfigyelték, hogy ha zene szól a repülőgépekhez vezető folyosókon, akkor az emberek annak ritmusára jobban szedik a lábukat, mintha csak a háttérzajt hallanák.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Turizmus Kiderült, hogyan következett be a példátlan halálos baleset
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 7. 12:11
A két kabin közötti kábel szakadása okozta a lisszaboni siklóvasút szerdai balesetét, amely 16 ember életét követelte – közölte az előzetes vizsgálatok alapján a portugál légi és vasúti balesetek kivizsgálásával foglalkozó hivatal (GPIAAF).
Turizmus Erre se számítottunk: Budapest lekörözte a Balatont
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 3. 08:28
Közzétette a KSH a júliusi idegenforgalmi statisztikát.
Turizmus Betiltatnák a turisták egyik kedvencét – ezek a szállások Magyarországon is népszerűek
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 16. 16:39
A francia politika a gyerekmentes szállások ellen fordult.
Turizmus Még nem ért vissza a csúcsra a magyar turizmus, vannak biztató és kevésbé biztató jelek is
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 12. 08:06
A jelen trendek alapján 2028-ra lehet meg a Covid előtti szint, de a külföldiek sok pénzt hagynak itt.
Turizmus Kivannak az olaszok az amerikaiakra
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 10. 16:28
Az olasz idegenforgalom megérzi az amerikaik távolmaradását is, akik húsz százalékkal kevesebben érkeztek tavalyhoz képest.
Turizmus Bajban a Booking.com – óriási per készül a cég ellen
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 8. 16:49
Összefognak az európai szállodák.
Turizmus Hova tűntek a turisták Las Vegasból?
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 3. 08:59
Nem mentek annyian eljátszani a pénzüket.
Turizmus Földrengés volt a magyarok egyik kedvenc üdülőparadicsomában
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 17:33
Krétán földrengés volt.
Turizmus Hogyan kerülte el Franciaország a túlzott turizmus elleni tüntetéseket?
Bózsó Péter | 2025. július 20. 10:44
A tavalyi 100 millió látogatóval Franciaország a világ vezető turisztikai célpontja – és olyan jelentős látnivalók, mint a Louvre arra panaszkodnak, hogy a kereslet fenntarthatatlan –, még sincsenek nagy túlturizmus elleni tüntetések úgy, mint Dél-Európa egyes részein.
Turizmus Hotel Gellért: megvan a megállapodás a szálloda és a gyógyfürdő között
Privátbankár.hu | 2025. július 17. 11:47
A BDPST Group portfóliójába tartozó DOME Kft. és a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. (BGYH) megállapodást kötöttek a Hotel Gellért és a Gellért Fürdő egyes területeinek adásvételéről. A tranzakció célja, hogy a felújításokat követően mindkét létesítmény egymástól függetlenül, ugyanakkor egymást kölcsönösen támogatva működhessen.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG