4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Folyamatos a digitalizáció a kiskereskedelemben is. Az viszont új jelenség, hogy egy online mogul beveti magát a fizikai térbe és szinte már automata szupermarketeket nyit. Az Amazon pont ezt tette, halkan kérdezzük: mikor lép be a magyar piacra ezzel?

Pár napja megnyitotta első európai szupermarketjét az Amazon. London egyik nyugati kerületében – egyelőre nem óriási területen – szinte érintés nélkül lehet megvásárolni az alapvető élelmiszereket és háztartási kellékeket. 

Eladó csak egy-kettő lézeng, rengeteg a kamera, pénztár nincs, mert amint belépünk, „beazonosítja” mobilunkat a rendszer és az előre letöltött applikáció segítségével bármit betehetünk rögtön a saját szatyrunkba – merthogy bevásárlókocsi és kosár sincs. Kilépéskor szépen „becsipog” az adott termékeket összesítő hang és már le is vonták a számlánkról az összeget. A számlát röviddel ezután email-en el is küldik nekünk, az applikáció letöltésekor eleve meg kell adni ezt.

Az Amazon-üzlet bejárata Londonban (fotó: businessinsider.com)
Az Amazon-üzlet bejárata Londonban (fotó: businessinsider.com)

Minderről a businessinsider.com egyik munkatársa számolt be, aki gyorsan kipróbálta ezt a brit lehetőséget. És csak áradozott róla, ami – ismerve a részleteket, nem is csoda. Nagyon erős üzenet ez a sok újítás a versenytársaknak – főleg a hard diszkont hálózatoknak (Aldi, Lidl, Penny Market), de a hipermarketeknek és még a CBA-nak is.

Az Amazon egyelőre csak 250 négyzetméteres boltokat nyit a szigetországban, tehát mintegy negyed akkorát, mint a kiskereskedelemben főszereplőnek számító versenytársak. Az expanzió vélhetően egy-két év alatt annyira erős lesz, hogy elférnek majd kétszer ekkorák is, főleg a nagyvárosokban és persze nem csupán a brit piacon, hanem Európa fejlettebb országaiban is.

Gyorsítanak a versenytársak is

Az alapvető élelmiszereket, iparcikkeket és háztartási kellékeket árusító kiskereskedelmi láncok természetesen nem  akarnak lemaradni a digitalizációban és a járvány miatt is felpörgették a fejlesztéseiket. A hipermarketek már nálunk is több egységükben bevezették az önkiszolgáló pénztárakat, de ez még nem érintésmentes vásárlás. A járvány tovább tolja őket az online értékesítés növelése felé, a kiszállításra komoly logisztikai eszközrendszert alkalmaznak. A közösségi média felületein erős kampányokat indítottak és a márkaépítést ezeken a frontokon is egyre komolyabban végzik. A hard diszkontoknál a teljesen online értékesítés azonban még nem jellemző Magyarországon és külföldön sem széleskörűen elterjedt. Legfeljebb azt lehet megtenni, hogy a neten megrendeljük a terméket és az áruházban átvesszük.

Az Amazon új típusú üzletében a kamerák egyébként nem csupán a lopást akadályozzák meg, hanem azt is nyomon követik, hogy mi kerül le a polcokról, így gyorsan pótolni lehet a népszerű árukat. A polcokon súlyérzékelőt is elhelyeztek, ez is segíti a folyamatot. Egyébként hiába adnánk át mondjuk egy másik vásárlónak az árut, mivel a kamerák mindent látnak, a végén tőlünk fogják levonni az árát.

Az Amazon kizárólag brit beszállítókkal dolgozik és a kínálat harmada saját márkás termék. A businessinsider.com munkatársa szerint az árak a diszkontoknál megszokott sávban mozognak, de – nyilván a bevezető időszak miatt is – több terméknél kicsit az átlag alá vannak belőve. Külön vegán, laktózmentes sarkok is vannak – ez nem újdonság, de színesíti a kínálatot. Természetesen az előzőleg online megrendelt termékeket az üzleten belüli átvételi pontokon is berakhatjuk a kosarunkba. Abban is különbözik az itthon is ismert hard diszkontoktól, hogy kávé- és italautomatákat is elhelyeztek és gyógyszert is vásárolhatunk ott.

A Bloomberg szerint az Amazon hamarosan 28 ilyen típusú üzletet fog nyitni az Egyesült Államokban. Ott egyelőre olyan szupermarketeket működtet, ahol vegyes rendszert alkalmaznak. Hagyományos és digitális bevásárlókocsikat is lehet használni. Utóbbi fogantyújához egy kisebb digitális táblát rögzítettek, amelyen azonnal megjelenik a kiválasztott termék, annak jellemzői és ára, továbbá a kuponokat is érvényesíthetjük. Az ilyen kocsikkal vásárlóknak külön gyorsítósávjuk van az üzleten belül, az üzlet elhagyásakor itt is azonnal levonják az összeget. 

A rovat támogatója:
A rovat támogatója a Vegas.hu A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Zuhanórepülésben a Starbucks, az új székek csodát tesznek?
Privátbankár.hu | 2024. november 21. 12:59
Az amerikai kávézóláncot még az ág is húzza. Elküldte alkalmazottai 8 százalékát, és értékesítene egy részt kínai üzletében. A szakszervezettel is tárgyalnak.
Vállalat Beinthetünk az oroszoknak, ez lenne az ára
Privátbankár.hu | 2024. november 20. 13:59
Rengeteg, uniós pénzért.
Vállalat Csak profitálni fognak az ügyfelek az Akcenta új digitális megoldásaiból
PR | 2024. november 20. 12:31
Különösen a covidjárvány óta megnőtt az igény a különböző digitális szolgáltatások iránt, számos vállalat pedig egyszerű racionalizálásként tekint a digitalizációra, és a rövid távon elérhető hasznot próbálja meg belőle maximalizálni. Vonzó lehet például, hogy kevesebb ügyfélkapcsolati munkatársat kell foglalkoztatni, vagy hogy a szolgáltatásokról szóló ajánlatokat egy kedvesen elnevezett chatbot mutassa be az ügyfeleknek, akiknek aztán a panaszaival is mesterséges intelligencia foglalkozik majd.
Vállalat Hogyan Segíthetnek az Üzemanyagkártyák a Flottakezelésben
Márkázott tartalom | 2024. november 19. 19:24
A vállalatok tulajdonosai és a szállítási menedzserek számos eszközt használhatnak a hatékonyság növelésére. Az egyik ilyen hasznos eszköz az üzemanyagkártya, amely jelentősen megkönnyíti a munkát és optimalizálja a kiadásokat. Ezek a kártyák kényelmes és hatékony módot kínálnak az üzemanyagköltségek kezelésére, ami kulcsfontosságú a flottakezelési stratégia szempontjából.
Vállalat Leáll a bál a Tesla gyáránál Németországban
Privátbankár.hu | 2024. november 19. 13:32
A német rendőrség felszámolta a tiltakozók táborát az amerikai Tesla gigagyáránál.
Vállalat A palesztinok miatt lázad a fagylatcég saját tulajdonosa, az Unilever ellen
Privátbankár.hu | 2024. november 14. 12:05
A Ben & Jerry’s fagylaltgyártó szerdán benyújtott bírósági keresetében azt állította, hogy anyavállalata, az Unilever elhallgattatta a palesztin menekültek támogatásának kifejezésére irányuló próbálkozásait, és azzal fenyegetőzött, hogy feloszlatja igazgatótanácsát, és annak tagjait pedig bepereli.
Vállalat Az Egyesült Államok vizsgálja a Credit Suisse orosz számláit, amelyeket a UBS vett át
Privátbankár.hu | 2024. november 14. 10:41
A világ egyik legnagyobb vagyonkezelője a UBS a Credit Suisse megvásárlásakor számos ilyen számlát vett át.
Vállalat Tovább bonyolódik a Deseda kemping rekonstrukciója?
Privátbankár.hu | 2024. november 13. 09:17
A Deseda kempinget a Variabau Kft. újítja fel 1,5 milliárd forintért. Ennek ellenére úgy tűnik, mégsem ért véget a jobb sorsra érdemes helyszín hányattatott sorsa. Kacifántos történet következik. 
Vállalat Ebben láttak nagy üzletet a kínaiak Nigériában
Privátbankár.hu | 2024. november 12. 12:21
Nigéria 1,2 milliárd dolláros megállapodást ír alá egy alumíniumkohó gázerőművének felújítására.
Vállalat Megszedik magukat a cégek a szingliken, arattak az okos wc-k
Privátbankár.hu | 2024. november 12. 07:01
Vitték az akciós termékeket, mint a cukrot.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG