5p

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Hatalmas technológiai fejlesztések látnak napvilágot nap mint nap az elektromos autók területén, a Toyota új fejlesztése akár fordulópontot is jelenthet az ágazatban. Az árammal működő járművek sokak fejében egyet jelent a zöld jövővel és a károsanyag-kibocsátás teljes megszűnésével, a valóság azonban nem ilyen egyértelmű.

Technológiai áttörést hozhat a Toyota az elektromos autók terén – írja a Reuters. A japán székhelyű multinacionális vállalat egy olyan, új típusú akkumulátoron dolgozik, amely jelentősen megnövelheti az egy töltéssel utazható távolságot és drasztikusan csökkenti az újratöltési időt. A tervek szerint 2022-től kezdi a cég az eladásokat.

Az új, teljesen szilárd halmazállapotú akkumulátor akár percek alatt is feltöltődik, szemben a hagyományosnak mondható lítium-ion elemekkel, amelyeknél 20-30 percet is igénybe vehet ez a folyamat. Az újgenerációs termék nagyobb energiasűrűségű, így kisebb, könnyebb akkumulátorok kerülhetnének az új autókba. Ráadásul biztonságosabb is lenne korábbi társánál, mivel a lítium alapú energiatárolók sokkal érzékenyebbek a túlhevülésre – elég csak a visszavont Samsung telefonokra gondolni.

Az elemzők szerint azonban hosszú az út a tervezőasztal és a igazi gyártás között. Bár 2022 még messze van, az új technológia bevezetése nagyban függ majd az áraktól. A Green Car Reports szerint a szilárd akkumulátorok tömeggyártása jelenleg mérhetetlenül drága, épp ezért fordítanak milliárdokat az autógyárak ennek a területnek a fejlesztésére.

Mert Kína azt mondta

Betiltják a benzines és dízeles autókat a britek Tovább a cikkhez >>>

A Toyota jó ideig nem akarta beadni a derekát az elektromos autók fejlesztésébe, most azonban komoly hátrányt kell ledolgoznia a Nissannal és a Teslával szemben. A vállalat sokáig volt azon a határozott állásponton, hogy a rövid hatótávú e-autók nem vehetik fel a versenyt a gyorsan újratölthető és egy tankkal messzebb jutó hidrogéncellás technológiával szemben.

A vállalat életében azonban Kína fordulatot hozott: a kormány nem csak azt rendelte el, hogy az országban eladott autókat Kínában gyártsák, de elvárják, hogy a cégek 12 százalékkal növeljék a e-autók eladását 2020-ig. A Reuter elemzése szerint ez hideg zuhanyként érte a Toyotát, és bár belekezdtek a fejlesztésekbe, továbbra sem hiszik, hogy a teljesen elektromos autóké lenne a jövő.

Az elektromos autók az utóbbi időben hatalmas figyelmet kaptak, és sokaknak egyet jelent a „zöld jövővel”, a környezetvédelmi szempontok koránt sem ilyen egyértelműek. Hosszútávon persze sokat tudnak tenni a károsanyag-kibocsátás csökkentésében, jelenleg azonban még komoly az ökológiai lábnyomot hagynak maguk után.

A zöld autók sötét oldala

Ahogyan azt a Slate egy korábbi cikkében részletezi, az elsődleges probléma az áramellátás. A Nemzetközi Energiaügynökség (IEA) 2016-os adatai alapján a világ energiaellátásának több mint 40 százalékát a szén adja, további 35 százalékát pedig földgáz, olaj és atomenergia. Bár az utóbbi években jelentősen növekedett a megújuló energiaforrások aránya, jelenleg a Tesla autókat még mindig nagyrészt fosszilis energia működteti. Ráadásul – mivel az vezetékben futó áram egy része természetes úton elvész – az elektromos autók árammal ellátása könnyen több szén-dioxid kibocsátással járhat, mint egy hibrid autó esetében.

További probléma az autók gyártásához szükséges nyersanyagok használata. Az autók megalkotásához – a motort leszámítva – lényegében ugyanazok az anyagok szükségesek, az akkumulátorok azonban ritka és drága anyagokat igényelnek, aminek kibányászása szintén komoly károkat okoz a természetben. Ráadásul a jelenlegi technológiai környezetben egy elektromos autó puszta összerakása is több üvegházhatású gázt ereszt a levegőbe, mint egy hagyományos - írja a Wired egyik elemzésében.

Összességében tehát elmondható, hogy a zöld-autóknak csak több évtized múlva lehet jelentős pozitív hatása a környezetre, mivel gyakran már évekre előre megalapozzák károsító hatásukat. Környezetvédelmi szakértők szerint érdemi változás csak a megújuló energiaforrások domináns elterjedésével lenne elérhető. Mi magunk pedig azzal tudunk jelenleg segíteni, ha megpróbálunk minél kevesebbet furikázni hagyományos autónkkal és nem dobjuk el egy vadiúj e-autóért.

Rábólintottak Musk új tervére - búcsút inthetünk az ingázásnak?

Azt már korábban is rebesgették, hogy a Tesla-vezér megreformálná a közösségi közlekedést, hiszen évek óta dolgozik az általa szabadalmazott Hyperloop-vonat megoldásán. Most megteheti az első lépést a megvalósulás felé, az amerikai kormány ugyanis – egyelőre szóbeli – ígéretet tett arra, hogy megépítheti az új metrót. A sebesség pedig hajmeresztő: New Yorkból Washingtonba mindössze 29 perc lenne az út. További részletek >>>

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nem lehet felhőtlen a magyar autósok hétvégéje
Privátbankár.hu | 2025. február 21. 11:58
Jutott a munkahét végére egy kellemetlen hír is. 
Vásárló Itt a BPA-szigor: át kell öltöztetni a termékeket
Buksza blog | 2025. február 18. 12:11
Nyugdíjba küldik az egészségkárosító  csomagolásokat.
Vásárló Jó hírt kaptak a plázázók: megmenekülhetnek a bevásárlóközpontok
Buksza blog | 2025. február 18. 08:08
A bevásárlóközpontok az 1970-es években jöttek divatba az Egyesült Államokban, ám jó pár akadt köztük, amely csődbe ment a gyenge fogalom miatt. Erre rátett egy lapáttal az e-kereskedelem terjedése.
Vásárló Ideje megszokni, hogy a tej jusson eszünkbe a Coca-Coláról
Buksza blog | 2025. február 18. 07:44
Az egészséges étkezés híveinek kedvenc célpontjai a kólagyártók, ami meglátszik értékesítési számaikon. A Coca-Cola fordult egyet, hogy befogja a friss szelet a vitorlájába, és ez bejött a cégnek.
Vásárló KMÉ-védjeggyel elismert minőség a MIRELITE MIRSA Zrt.-nél
PR | 2025. február 17. 14:46
A KMÉ-védjeggyel elismert MIRELITE MIRSA Zrt. gyorsfagyasztott zöldségei nemcsak a hazai boltokban, hanem külföldön is magas minőséget garantálnak.
Vásárló Húsz év együttműködés sikere az elismert minőség
PR | 2025. február 17. 10:11
Az Auchan és az Izsáki Házitészta Kft. több mint 20 éve működik együtt, és most közös sikerük a KMÉ-védjegyes nyolctojásos cérnametélt.
Vásárló Hogyan lehet spórolni a bútorszállítás során?
Márkázott tartalom | 2025. február 16. 11:21
A költöztetés egyik legnehezebb és legfontosabb része a bútorszállítás, amely külső segítség nélkül idő- és energiaigényes feladat lenne. Egy megbízható költöztetőcég igénybevételével azonban jelentősen csökkenthetők a kiadások, miközben azt is biztosítani tudjuk, hogy a bútorok épségben érkezzenek meg az új helyre.
Vásárló Minden, amit a darázsanyagok sokoldalúságáról tudni érdemes
Márkázott tartalom | 2025. február 13. 12:39
Lehet, hogy Te is találkoztál már azokkal a különleges anyagokkal, melyeket gofri vagy darázsfészek mintájú jelzőkkel illetnek. Ezek az anyagok nemcsak vizuálisan érdekesek, de számos praktikus tulajdonsággal is bírnak. A darázsanyag különösen népszerű választás lehet konyharuhák, szaunatörölközők és köntösök készítéséhez. Na de miért is rajonganak érte annyian?  
Vásárló Előkerült a palackprobléma, megszólalt a Coca-Cola
Buksza blog | 2025. február 13. 12:15
Az amerikai piacra exportált alumínium elnöki rendeletben megemelt vámja miatt az italgyártók növelhetik PET-palackban kínált termékeik mennyiségét a könnyen újrahasznosítható alumíniumdoboz rovására.
Vásárló A csípőízületi problémák komoly pénzügyi hatással lehetnek a családi költségvetésre
Márkázott tartalom | 2025. február 13. 11:38
A csípőfájdalom komoly akadályt jelenthet a mindennapi életben, mivel megnehezítheti az olyan alapvető tevékenységeket, mint a járás, a lépcsőzés vagy akár az ülés. Ez az állapot különösen problémás lehet a munkavégzés során, hiszen a folyamatos fájdalom csökkenti a teljesítményt, és akár táppénzre is kényszeríthet bennünket.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG