4p
Az Aldi és a Lidl által dominált német diszkontüzletlánc-piacon egy orosz szereplő készül megvetni a lábát, a szibériai székhelyű Torgservis. Mégpedig olyan területeken, ahol az emberek szegényebbek, Keleten és Északon. Még csak az ingatlanvásárlásnál tart, de olyan szuperegyszerű boltokat nyithat, mint az Aldi és a Lidl a diszkontok hőskorában.
A Torgservis oroszországi honlapja

A német kiskereskedelmi forgalom 43 százalékát az olcsó diszkontláncok, főleg az Aldi, a Lidl és a Penny uralják. Ide készül most betörni egy orosz szereplő – tudósított a német Stern.de a Lebensmittelzeitung szaklapra hivatkozva.

Egyszerű kínálatra lehet majd számítani a boltokban, ami a német diszkontláncok hőskorára emlékeztet – írják. A Stern szerint Berlinből kiindulva főleg az északi és keleti (jellemzően szegényebb – a szerk.) tartományokban hoznának létre legalább száz üzletet. Ehhez 800-1200 négyzetméteres ingatlanokat keresnek egyenként 30-40 autót befogadó parkolókkal. Ezek kisebbek, mint a konkurenciánál, az Aldi és a Lidl üzletei átlagosan 1500 négyzetméteresek.

Az Aldi és a Lidl az utóbbi időben lazítottak az eredeti diszkont-koncepción, nagyobb áruválasztékkal, kényelmesebb üzletekkel léptek színre. Az oroszok viszont hangsúlyozottan az egyszerűségre és olcsóságra helyezik a hangsúlyt, úgy, mint az Aldi és Lidl évtizedekkel ezelőtt, a kezdetek kezdetén. Ekkor még szinte csak alapvető élelmiszereket árultak – egyszerűen a fa raklapokról.

Szegény vevő kerestetik

Ezen elv szerint működik a Torgservis most is Oroszország szegény környékein, például Szibériában 1500-2000-féle saját márkás terméket árul egyszerű körülmények között, a raklapokról. Ezért keresték Németországban is a keleti területeket, ahol alacsonyabb vásárlóerejű a népesség.

Az oroszok által tavaly alapított TS Markt GmbH-nak már van ugyan saját honlapja, de itt még csak vezető munkatársakat és ingatlanokat keresnek, beosztottakat nem. Így nem tudni, mikor indulnak, vélhetően nem egyhamar.

Megőrültek az oroszok?

A lap által idézett szakértő szerint a németek nemcsak alacsony árakhoz, hanem magas minőséghez is hozzá vannak szokva. A Torgservis az orosz viszonyok között alacsonyabb minőségi követelményeknek, előírásoknak kellett megfeleljen, így nem biztos, hogy Németországban is megállja majd a helyét. A német szabályok szigorúbbak.

Megőrültek ezek az oroszok? A diszkontok hazájába, Németországba diszkontot vinni, nem olyan, mint a szénbányába szenet? – teszi fel a kérdést a German Retail blog. Az LZ Retailytics elemző cég szerint már 16 100 diszkont van az országban, szinte minden nagyobb utcában akad egy. Sőt, az Aldi és a Lidl már mintegy 50 országba exportálták is a technológiájukat.

A lengyel Torgservis-Svetofor honlap

Romániában, Lengyelországban is

A blog szerint a Torgservis főként Svetofor néven működteti boltjait, és augusztusi hírek szerint Romániában is terjeszkedik. A Business-review.eu oldal szerint Lengyelország is fent van a listáján. Egyébként 600 üzlete van Oroszországban, de Fehéroroszországban, Azerbajdzsánban és Kazahsztánban is boltokat nyit.

A German Retail blog 731 üzletről és 1,3 milliárd eurós forgalomról tud.

Mégsem a kínai konkurencia teszi tönkre a Rossmannt, DM-et?

Tönkreteszi a Rossmannt és a DM-et az olcsó kínai kozmetikum? – írtuk a nyár elején, annak nyomán, hogy ezek a cégek levélben kértek állami segítséget a szabályozatlan internetes, jórészt kínai konkurencia ellen. Most a Stern.de azt írja, hogy főleg az olcsó drogériatermék-eladásoknak köszönhetően tudtak az idén a német diszkontok növekedni – “vevőket vettek el” a drogéria-üzletláncoktól.

A nagyobb választékot és jobb minőséget kínáló “szupermarketek”, mint az Edeka és a Rewe az első félévben 3,6 százalékkal növelték az eladásaikat Németországban. A diszkontok – főleg az Aldi, Lidl, Penny trió – pedig 3,3 százalékkal.

Ennek ellenére a DM és a Rossmann is 3,2 százalékkal növekedtek az első félévben.

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat A Meta beáll az X mögé: felhagy tényellenőrző programjával
Privátbankár.hu | 2025. január 7. 18:01
A Meta a hozzá tartozó közösségimédia-felületeken enyhít a vélemények szabad kifejtésének korlátain – jelentette be Mark Zuckerberg, a technológiai óriáscég tulajdonos-elnöke kedden.
Vállalat Innovatív ajánlatokkal indít a One, a munkatársak az ügyfél felé fordítják gépeiket
Privátbankár.hu | 2025. január 6. 11:42
A Vodafone és a DIGI utódja hétfőn hivatalosan is elindította – már egységes arculat alatt – szolgáltatásait a Westend bevásárlóközpontban. 
Vállalat Nagy az érdeklődés, de kisebb kivárás is tapasztalható az MBH Banknál az új KKV Technológia Plusz Budapest hitelprogram iránt
Natív tartalom | 2025. január 6. 09:00
Az új, európai uniós forrásból megvalósuló program október 28-án indult és már nagy érdeklődés tapasztalható, főleg szolgáltatóipari vállalatok részéről, különösen az egészségiparból, de nagyon sok igény érkezett a feldolgozóiparból is.
Vállalat Joe Biden protekcionista lépéssel fékezte meg a japán terjeszkedést
Privátbankár.hu | 2025. január 4. 07:45
A japán Nippon Steel az amerikai US Steel acélipari céget szerette volna megvenni, de ehhez nem kapott elnöki hozzájárulást.
Vállalat Az iPhone még fél kézzel kapaszkodik az import mobilok mélybe zuhanó kínai piacán
Privátbankár.hu | 2025. január 3. 17:46
A külföldi mobilkészülékek értékesítése Kínában, beleértve az Apple termékeit is, 47,4 százalékkal esett tavaly novemberben, az egy évvel korábbihoz képest.
Vállalat Az argentin elnök láncfűrésze az égig ér
Privátbankár.hu | 2025. január 3. 16:01
Argentína állami légitársasága csökkenti a személyzetét, az útvonalai számát és az utasoknak nyújtott ingyenes szolgáltatásokat a lehetséges eladása előtt.
Vállalat A határ a csillagos űr? Új vezérigazgató-helyettest nevezett ki a 4iG, izgalmas területekért felel
Privátbankár.hu | 2025. január 2. 12:16
Űripari, műholdgyártási, UAV-technológiák fejlesztésével és gyártásával, továbbá drónvédelemmel és védelmi digitalizációs szolgáltatásokkal foglalkozik.
Vállalat Most azok a vállalkozók is a digitalizáció felé fordulhatnak a bankolásban, akiket eddig ez nem érdekelt
Privátbankár.hu | 2025. január 2. 09:29
Kedvező díjjal átutalni ma egy vállalkozás számára igazi kihívást jelent, ezért sokan használják a készpénzt. Noha léteznek olcsóbb és drágább bankok a vállalkozók számára is, de a pénzügyi tranzakciós illeték miatti állami elvonás igazából egységesen megdrágítja valamennyi hazai pénzügyi szolgáltató kínálatát. Ezt töri most le az első magyar neobank, a BinX.
Vállalat A tőzsdére lépés, mint a növekedés motorja: kkv-k előtt megnyíló új lehetőségek
Privátbankár.hu | 2024. december 30. 17:11
A kis- és középvállalkozások számára a növekedés egyik kulcsa a tőkebevonás, amely nemcsak a működési stabilitást, hanem a versenyképességet is növeli. Bár a magyar vállalkozások körében a banki hitelek és állami támogatások népszerűbbek, egy kevésbé ismert, de hatékony finanszírozási lehetőség is rendelkezésre áll: a tőzsdei részvénykibocsátás. Nagy Péter Gábor, a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) Értékesítési, marketing és kibocsátói akvizíciók igazgatóság igazgatója, a Cégkassza Podcast legújabb adásában osztotta meg gondolatait a témáról.
Vállalat Vállalati finanszírozás újragondolva: a faktoring előnyei
PR | 2024. december 29. 12:25
Minden vállalkozásnak szüksége van likviditásra a működéshez és a növekedéshez, de vajon miért hitelezné saját vevőit, ha ezt a feladatot egy pénzügyi partner is elvégezheti? A faktoring nemcsak gyors megoldást jelent, hanem lehetőség is arra, hogy a vállalat vevői mixének hitelképességére alapozva akár nagyobb összeghez jusson biztosíték nélkül. A könnyen elérhető hitellehetőségről beszélgettünk dr. Molnár Tamással, az MBH Bank Faktoring és Üzletfinanszírozási Igazgatóságának ügyvezető igazgatójával.Minden vállalkozásnak szüksége van likviditásra a működéshez és a növekedéshez, de vajon miért hitelezné saját vevőit, ha ezt a feladatot egy pénzügyi partner is elvégezheti? A faktoring nemcsak gyors megoldást jelent, hanem lehetőség is arra, hogy a vállalat vevői mixének hitelképességére alapozva akár nagyobb összeghez jusson biztosíték nélkül. A könnyen elérhető hitellehetőségről beszélgettünk dr. Molnár Tamással, az MBH Bank Faktoring és Üzletfinanszírozási Igazgatóságának ügyvezető igazgatójával.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG