3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A magyar előfizetők többsége nem érdeklődik kedvezőbb lehetőségek iránt, így benne ragad a drágább csomagokban.

A leggyakoribb hiba, hogy a hűségnyilatkozat lejárta után a felhasználó nem újítja meg a szerződést, vagy nem keres olcsóbb előfizetéseket. Pedig néhány perc befektetett idővel akár évi 30-40 ezer forintot is lehetne spórolni – derül ki az Internetet.hu távközlési árösszehasonlító oldal elemzéséből.

Már 700 forintért is elő lehet fizetni

Az NMHH 2013-as adatai szerint 3,2 millió tévé előfizetés van Magyarországon. Bár a kábeltévé és az új technológiás IPTV aránya folyamatosan nő, a legelterjedtebb előfizetési forma még mindig a műholdas, 918 ezer előfizetővel. A legtöbb előfizetővel a UPC rendelkezik (26,7 százalék), ezt követi a Magyar Telekom (23,2 százalék) és a DIGI (23,1 százalék).

Az előfizetés típusától, a csatornák számától, illetve a külső és beltéri egység költségeitől függően Magyarországon a tévéért jellemzően havi 1000–5000 forintot fizetnek az előfizetők.

A csupán 4-10 csatornát kínáló (vagy közszolgálati) csomagok a legolcsóbbak, kábeltévét már 700 forinttól, műholdas tévét már 1000 forinttól, az új tévézési élményt nyújtó IPTV szolgáltatásokat pedig már 1400 forinttól meg lehet rendelni. A hazai szolgáltatókra jellemző, hogy a legtöbb nézőt érdeklő csatornák többségét csupán a nagyobb csomagokban teszik elérhetővé, ezzel is arra sarkallva őket, hogy a drágább előfizetéseket válasszák.

A 60-100 csatornát magában foglaló csomagok között már nagyobb árbeli eltéréseket észlelhetünk. A legolcsóbb műholdas csomagok közel 3000 forinttól, a kábeltévé 4000 forinttól, az IPTV szolgáltatások pedig 5200 forinttól érhetők el, igaz, ez utóbbi szolgáltatás csak internetes előfizetéssel együtt rendelhető meg. A legdrágább tévé előfizetések 7000 forint körül mozognak.

100 csatorna?

„Tapasztalataink szerint az előfizetők gyakran olyan csomagokat rendelnek meg, amelyeket nem tudnak kihasználni. Mivel csak néhány 1000 forinttal drágább, megvásárolják akár a 100 csatornás csomagot is abból a megfontolásból, hogy egyszer biztosan szükség lesz a kisebb csatornákra is. A másik gyakori hiba, hogy az egyes távközlési szolgáltatásokat nem kedvezőbb árú csomagokban, hanem külön-külön rendelik meg” – magyarázza Solt Ádám, az Internetet.hu távközlési szakértője.

Bár lassú az átrendeződés, a hagyományos televíziós szolgáltatáshoz képest a teljesen újfajta élményt nyújtó IPTV szolgáltatás népszerűségének folyamatos növekedése várható. Ahogy megjelennek az újabb és újabb televíziók, úgy válnak egyre olcsóbbá, és így elérhetőbbé a régebbi típusú, de jó minőségű HD készülékek, amelyekre már érdemes IPTV-t rendelni.

„A jövő ezeké a szolgáltatásoké, ugyanis azzal, hogy a műsor megállítható, visszatekerhető és újraindítható, a kép a képben funkcióval és a nyelvválasztási lehetős&ea cute;gge l nem igazán tudja felvenni a versenyt a hagyományos sugárzás” – magyarázza Solt Ádám.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG