5p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az internet egyik legjobb tulajdonsága, hogy hihetetlen mennyiségű dolog van rajta. Az egyik legrosszabb pedig, hogy hihetetlen mennyiségű dolog van rajta. Könnyű eltévedni, felesleges információkba bonyolódni, nehéz megtalálni azt, ami igazán lényeges. Azt tapasztaltuk, főleg az idősebb korosztály ismeri ki magát nehezen. Hogyan csináljuk?
Internetes kártyás fizetés

„Keresd meg nekem, fiam, hol lehet egy ilyen szájzuhanyt kapni”, „nem értek én ehhez, a múltkor is órákig kerestem” – ilyesmiket talán a kedves olvasó is sokszor mondott vagy hallott már.

Minden telefonban van valamilyen keresőrendszer, Google, Bing vagy hasonló, és ma már a böngészőnk címsora is használható keresőnek, vagy mellette van erre egy külön sáv.

1. Egyszerű keresés

Nézzünk egy egyszerű keresést, tegyük fel, hogy a mogyoró kalóriatartalmára vagyunk kíváncsiak. Csak írjuk be a mogyoró és a kalória szavakat. A Google-ban mindjárt az első tíz találat nagy része témába vág. Van, ahol meg tudjuk adni grammban, hogy mennyit fogyasztottunk, és kiszámolja, hány kalória volt benne. Másutt sokféle mogyorót sorolnak fel egy táblázatban.

Ehhez tudni érdemes, hogy alapesetben a Google úgy keres, hogy a beírt szavak mindegyike meglegyen a találatban, tehát jelen esetben olyan oldalakat fogunk kapni, ahol a mogyoró és a kalória szavak egyaránt szerepelnek.

2. A keresés pontosítása

Ha az említett szájzuhanyt vagy bármi konkrét terméket keresünk, és túl sok a találat, próbáljunk minél több információt mellékelni. Márkát és típusjelzést, vagy valamilyen fontos tulajdonságot, mint: Philips akkumulátoros hajvágó, vagy: Siemens álló hűtőláda 200 liter.

Minél több dolgot tudunk, közlünk, annál jobbak az esélyeink. Ha viszont nincs találtat, valamelyik adat vélhetően téves, ezért nem szerepel sehol.

Ha egy filmet keresünk, amely esetleg meglehet ingyenesen is valahol, akkor a film címe mellé írjunk be ilyeneket: teljes, komplett, ingyenes, letölthető. Bár annak eldöntéséhez, hogy legális-e és nem vírusos-e egy oldal, már komolyabb segítségre lehet szükség. Ha bizonytalanok vagyunk, maradjunk egyelőre inkább a Youtube-on.

3. Csakis ezt, a hasonlókat ne

Tegyük fel, hogy egy Kiss József Ferenc vagy egy Nagy Anna Mária nevű személyt keresünk (semmilyen konkrét személyre nem gondoltunk, ezek csak példák). Ha csak ezeket a neveket írjuk be, rengeteg felesleges találatot fogunk kapni, például sok Nagy Annamáriát is, vagy olyan lapokat, ahol Kiss József és Ferenc István nevek szerepelnek.

Erre megoldás, ha a nevet idézőjelek közé tesszük („Nagy Anna Mária”, de legalábbis sokat szűkíti a kört. Még így is rengeteg találatunk lehet, ezért érdemes tovább pontosítani: odaírni az illető foglalkozását, ami miatt esetleg keressük, vagy a település nevét, ahol utoljára lakott.

Nagyon gyakori neveknél ez sem mindig megoldás, és az sem biztos, hogy minden ismerősünknek van nyoma az interneten. De például ha ügyvédről, orvosról, művészről, közszereplőről van szó, megtalálhatjuk.

További lehetőség a közösségi oldalak, mint a Facebook vagy a LinkedIn használata. Ott leginkább akkor találjuk meg gyorsan, ha van közös ismerősünk.

4. A frissebbet kérem

Sokszor előfordul, hogy újdonságokat keresünk, például kedvenc írónk új könyvét. De ha beírjuk a nevét a Google-be, és mellé, hogy „új könyve”, akkor lehet, hogy fogunk kapni tíz évvel ezelőtti cikkeket is, amelyekben az akkori új könyvéről volt szó. Vagy ha egy színházi előadásról akarunk olvasni, akkor folyton az előző évadot hozza ki nekünk.

Az egyik megoldás, hogy egyszerűen melléírjuk a megfelelő évet, hónapot, ami érdekel, például: Macskák előadás 2016 január. Ha ez sem segít, akkor a Google oldalon jobbra van egy fogaskerékhez hasonló jel, ott a Speciális keresés menüpontot válasszuk.

Az ekkor megjelenő lista-szerűségben lefelé lapozva az „utolsó frissítés” sorban az elmúlt év, hónap, esetleg hét kiválasztásával sok elavult oldalt ki tudunk szűrni. Elsőre talán bonyolultnak tűnik, de ha megszoktuk, simán fog menni.

5. Köszönöm, hogy kijavított, Google

Írjuk be helytelenül, hogy Battyány, és láss csodát: a Google automatikusan kijavít, és a Batthyány szóra adja ki a találatokat. Nagyon kedves tőle. Ha viszont valamiért mégis arra akarunk keresni, ami helytelennek tűnhet, valamilyen ritka névváltozatra vagy hamisított termék megtévesztő nevére például, akkor vegyük észre, hogy kisebb betűkkel oda van írva a lap tetejére: „Inkább ere akarok keresni:” Máskor esetleg az jelenik meg, hogy „keresési javaslat”.

6. Ezt már nem kérem

Tegyük fel, hogy futócipőre van szükségünk, ha erre rákeresünk, kapunk is sok találatot, aminek legalább a fele az első oldalon webshop. De mi nem webshopban akarunk vásárolni, inkább személyesen. Írjuk be inkább: futócipő -webshop.

Itt a kis vonalka vagy mínuszjel a webshop szó előtt azt jelenti, hogy „de nem”, azaz olyan oldalakat keresünk, amelyek futócipővel foglalkoznak, de nem webshophoz tartoznak. Mindegyiket nem sikerült így sem eltüntetni a találati listából, de ötből négyet talán igen, és áttekinthetőbb lett az eredmény.

Vagy egy Einstein nevű másik személyt keresünk, és mindig Albert Einsteinbe botlunk? Nosza, írjuk oda a keresett név mellé azt is, hogy -Albert.

7. Váltsunk képre

Sokszor egy kép többet mond ezer szónál. Mondjuk, hogy a német Steinpilz szó mibenléte érdekelne. A Google maga is felajánl képeket mindjárt az első sorban, már onnét kiderül, hogy a vargánya gombáról van szó. Ha nem, a felső sorban a „képek” menüpontra kattintva képkereső módra válthatunk.

8. Máris a térképen vagyunk

Ha pedig címekről van szó, mint például Debrecen, Kossuth utca 1., ugyancsak a felső menüben, a térkép menüpont alatt mindjárt a térképen is megnézhetjük, sőt utcaképen is beazonosíthatjuk az épületet.

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG