3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Szórványos bevetéseket hajtanak csak végre az orosz harci gépek, miközben menetoszlopaikat légi fedezet hiányában tizedelik meg az ukránok. A szakértők sem értik, mi történik.

A katonai elemzők előzetesen arra számítottak, hogy az Ukrajna elleni támadás megindítása után elsöprő légifölényét kihasználva az orosz légierő folyamatos bevetésekkel fogja támogatni a hadsereg egységeit. Ehhez képest Moszkva nagyon óvatosan bánik a légierejével, olyannyira, hogy a nyugati elemzők nem is teljesen értik, mi történik.

„Nem feltétlenül akarnak nagy kockázatokat vállalni repülőgépeikkel és pilótáikkal” – mondta egy névtelenséget kérő magas rangú amerikai katonai tisztviselő a Reutersnek.

Ehhez képest a sokszoros hátrányban lévő ukrán légierő még mindig repül bevetéseket, miközben az ukrán légvédelem is működőképesnek tűnik, további fejvakarást okozva a szakértőknek. Mindenki arra számított, hogy a háború kitörése utáni legfeljebb egy-két napban az oroszok mindent megtesznek majd, hogy elpusztítsák az ukrán légierőt, illetve kiiktassák az ukrán légvédelmet. „Ez lett volna a logikus lépés, ahogy minden, 1938 óta történt katonai konfliktusban is történt” – fogalmazott egy londoni katonai kutatóintézet írása.

Ehhez képest amerikai becslések szerint az oroszok mindössze 75 harci repülőgépet használnak az Ukrajna elleni hadműveletek támogatására, noha előzetesen több száz, de inkább több ezer repülőgépet és helikoptert vontak össze az ukrán határok közelében. Arra lehetett számítani, hogy ezek a háború első napjaiban rázúdulnak az ukrán hadsereg védelmi állásaira, hogy demoralizálják vagy megsemmisítsék az ellenállni próbáló alakulatokat.

Ez nem történt meg, miközben az ukrán légierő néhány gépe még mindig végrehajt támadásokat a szárazföldi erőinek védelmében. Ebben biztos szerepet játszik, hogy a nyugatról kapott fejlett vállról indítható légvédelmi rakéták komoly kockázatot jelentenek az alacsonyan repülő orosz gépek számára, de a szakértők szerint ez sem elég magyarázat arra, hogy orosz menetoszlopokat valódi légi támogatás nélkül küldenek be mélyen ellenséges területre, kitéve ezeket az ukrán rajtaütéseknek.

David Deptula, az egykor az Irak feletti repüléstilalmi zónát felügyelő nyugállományú amerikai tábornok szerint az is a háttérben lehet, hogy az oroszok nem mérték fel a feladat nehézségét.

„Nem egyszerű koordinálni egy számos támaszpontot és egy nagy területet érintő ilyen hadműveletet. És az oroszok nem olyan jók, mint az feltételezhető volt.”

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Most érdemes kicentizni a tankolást, szombattól olcsóbb lesz
Privátbankár.hu | 2024. május 2. 11:16
Rendkívülit lépett a Mol.
Makro / Külgazdaság A fideszes nagyuraknak régóta fáj a foguk erre a balos munkásvárosra
Privátbankár.hu | 2024. május 2. 09:29
Salgótarjánnak új polgármestere lesz. Akárki is nyer, nem lesz könnyű dolga.
Makro / Külgazdaság Hiába emelkedett, még mindig a sokéves átlag alatt a magyar BMI
Privátbankár.hu | 2024. május 2. 09:01
Sőt, az elmúlt évekhez képest is alacsonyabb az idei áprilisi értéke e fontos mutatónak.
Makro / Külgazdaság 1,2 milliárd euróval javult egy fontos magyar mutató
Privátbankár.hu | 2024. május 2. 08:31
Mondjuk nemcsak az export nőtt, hanem az import is csökkent.
Makro / Külgazdaság Légből kapott titkok – miért fehér és miért húz maga után csíkot?
Elek Lenke | 2024. május 1. 15:05
Bár ma már a tömegközlekedés egyik formája a repülés, mégsem tudunk mindent a világ legdrágább járművek titkairól, ugyanakkor a legtöbben kíváncsiak vagyunk rá. Ezt a kíváncsiságot elégíti ki az amerikai Travel and Leisure turisztikai online lap összeállítása.
Makro / Külgazdaság Csak két magánnyugdíjpénztár marad a piacon
Privátbankár.hu | 2024. május 1. 14:05
A hosszú éveken át négyszereplős piacon rövidesen csak két intézmény marad állva.
Makro / Külgazdaság A nyugalma érdekében jobb, ha nem nézi meg, hogy mennyibe kerül egy euró
Privátbankár.hu | 2024. május 1. 08:58
Vegyesen mozgott a forint a főbb devizákkal szemben szerdán reggel a bankközi devizapiacon az előző estéhez képest.
Makro / Külgazdaság Négy évig felhőtlen lesz az ég a gazdaság felett, legalábbis a Pénzügyminisztérium szerint
Privátbankár.hu | 2024. április 30. 19:35
Ezt ígérte a kormány a Brüsszelhez elküldött Konvergencia Programban.
Makro / Külgazdaság Erre senki nem számított a pénzügyi világban!
Privátbankár.hu | 2024. április 30. 16:34
Noel Quinn, a HSBC csoport vezérigazgatója öt év után váratlanul bejelentette, távozik a bank vezérigazgatói székéből.
Makro / Külgazdaság A fogyasztás fellendülése lehet a gazdasági növekedés alapja
Privátbankár.hu | 2024. április 30. 15:22
Az MBH Bank értékeli az első negyedéves GDP-adatokat.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG