A WPP csoporthoz tartozó Kantar Millward Brown évről-évre elkészíti a száz legértékesebb márka toplistáját, ezt idén pedig kizárólag a technológiai óriások uralták. A Google-nek sikerült megőriznie a pozícióját a csúcson, a cég márkaértéke 7 százalékkal növekedett az elmúlt évhez képest, ezzel elérte a 245,6 milliárd dollárt, tudta meg a Privátbankár.hu. A második helyen az Apple végzett, ők szintén tartották magukat a második helyen, itt a brand értéke 3 százalékkal 234,7 milliárd dollárra nőtt. A Microsoft szintén tartani tudta a dobogós pozícióját a 3. helyen.
Ezután azonban már voltak átrendeződések, a negyedik helyre ugyanis a tavaly hetedikként végzett Amazon tudott felkapaszkodni, egyben ők érték el a legmagasabb értéknövekedést is: a márka ugyanis összesen 41 százalékkal, 40,3 milliárd dollárral bővült, így összértéke elérte a 139,3 milliárd dollárt. A növekedésben közrejátszhatott a mesterséges intelligencia alapú szolgáltatások fejlesztése, beleértve az élelmiszer kiszállítást és az Alexa személyi asszisztenst. Az ötödik helyen tartotta magát a Facebook, Zuckerberg cégének márkaértéke 27 százalékkal emelkedett, így ma 129,8 milliárd dollárt ér.
Forrás: Kantar Millard Brown |
Elképesztő, mennyit érnek a logók
Az idei évben a top 100 márka együttes márkaértéke 8 százalékkal bővült, dollárban számolva 3640 milliárddal, ami több mint kétszerese a 2016-ban látott növekedésnek. A 100 milliárd dolláros értéket is meghaladó márkák száma hatról kilencre nőtt. A lista teljes márkaértéke a 2006-ban kiadott első kutatás óta 152 százalékkal növekedett, a márkák tekintetében pedig az innovatív, fogyasztóközpontú technológiai vállalatok számának növekedése jellemzi, amelyek hatalmas eléréssel és márkaépítő erővel bírnak.
A régiók tekintetében elmondható, hogy 54 márkával és 71 százalékos márkaérték részesedéssel az USA dominálja a BrandZ top 100-as listáját. Az utóbbi évben az amerikai márkák 12 százalékkal növekedtek, szemben a világ többi részéről származók elenyésző csökkenésével. Ez alól Kína jelenti a kivételt, ahol állami tulajdonú vállalatok nélkül 11 százalékos volt a teljes márkanövekedés.