2p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A technológiai szektor legnagyobbjai uralják a BrandZ 2017-es toplistáját.

A WPP csoporthoz tartozó Kantar Millward Brown évről-évre elkészíti a száz legértékesebb márka toplistáját, ezt idén pedig kizárólag a technológiai óriások uralták. A Google-nek sikerült megőriznie a pozícióját a csúcson, a cég márkaértéke 7 százalékkal növekedett az elmúlt évhez képest, ezzel elérte a 245,6 milliárd dollárt, tudta meg a Privátbankár.hu. A második helyen az Apple végzett, ők szintén tartották magukat a második helyen, itt a brand értéke 3 százalékkal 234,7 milliárd dollárra nőtt. A Microsoft szintén tartani tudta a dobogós pozícióját a 3. helyen.

Ezután azonban már voltak átrendeződések, a negyedik helyre ugyanis a tavaly hetedikként végzett Amazon tudott felkapaszkodni, egyben ők érték el a legmagasabb értéknövekedést is: a márka ugyanis összesen 41 százalékkal, 40,3 milliárd dollárral bővült, így összértéke elérte a 139,3 milliárd dollárt. A növekedésben közrejátszhatott a mesterséges intelligencia alapú szolgáltatások fejlesztése, beleértve az élelmiszer kiszállítást és az Alexa személyi asszisztenst. Az ötödik helyen tartotta magát a Facebook, Zuckerberg cégének márkaértéke 27 százalékkal emelkedett, így ma 129,8 milliárd dollárt ér.

Forrás: Kantar Millard Brown

Elképesztő, mennyit érnek a logók

Az idei évben a top 100 márka együttes márkaértéke 8 százalékkal bővült, dollárban számolva 3640 milliárddal, ami több mint kétszerese a 2016-ban látott növekedésnek. A 100 milliárd dolláros értéket is meghaladó márkák száma hatról kilencre nőtt. A lista teljes márkaértéke a 2006-ban kiadott első kutatás óta 152 százalékkal növekedett, a márkák tekintetében pedig az innovatív, fogyasztóközpontú technológiai vállalatok számának növekedése jellemzi, amelyek hatalmas eléréssel és márkaépítő erővel bírnak.

A régiók tekintetében elmondható, hogy 54 márkával és 71 százalékos márkaérték részesedéssel az USA dominálja a BrandZ top 100-as listáját. Az utóbbi évben az amerikai márkák 12 százalékkal növekedtek, szemben a világ többi részéről származók elenyésző csökkenésével. Ez alól Kína jelenti a kivételt, ahol állami tulajdonú vállalatok nélkül 11 százalékos volt a teljes márkanövekedés.

A rovat támogatója:
A rovat támogatója az MVM

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat A tajvani TSMC nem fér a bőrébe
Privátbankár.hu | 2025. október 16. 19:41
A világ legnagyobb fejlett chipgyártója emelte árbevétel-előrejelzését a mesterséges intelligencia megatrendjének optimista kilátásai miatt.
Vállalat Nagy-Britannia új szankciókat vezetett be a Lukoillal és a Rosznyefttel szemben
Privátbankár.hu | 2025. október 16. 19:21
Rachel Reeves brit pénzügyminiszter az Egyesült Államokba látogatott.
Vállalat Az ABB harmadik negyedéves eredménye sokatmondó
Privátbankár.hu | 2025. október 16. 19:01
Növekvő harmadik negyedéves bevételről és nyereségről jelentett a svájci ABB, az ipari digitális technológiák területén vezető globális vállalat.
Vállalat Így bírhatja lojalitásra a munkavállalóit
PR | 2025. október 16. 11:44
A fluktuáció, vagyis a munkaerő vándorlása komoly fejtörést okoz a cégeknek: drága az utánpótlás, romlik a csapatmorál, csökken a teljesítmény, nő a bizonytalanság és nőnek a munkavállalói elvárások is. A HR-Evolution kutatása szerint a magyar munkaerőpiac helyzete továbbra sem rózsás. Bár látszik a csökkenő trend, a fluktuáció aránya még mindig magasabb az elfogadhatónál. Cikkünkben bemutatjuk a kutatás fő tanulságait, és mutatunk egy hatásos megoldást, amivel a céged egyszerre erősítheti a lojalitást és akár 20 százalékkal növelheti a munkavállalói juttatások értékét.
Vállalat Szembeszáll Trumppal az Apple? Még több iPhone-t gyártanának Kínában
Privátbankár.hu | 2025. október 15. 17:01
Tim Cook, az Apple vezérigazgatója a kínai ipari és informatikai miniszterrel tartott pekingi megbeszélésén jelezte, hogy bővítenék gyártási beruházásaikat az országban – közölte szerdán a kínai minisztérium.
Vállalat Nagyon ment az AutoWallis szekere
Privátbankár.hu | 2025. október 15. 09:51
Erős első három negyedévről számolt be a csoport.
Vállalat Magasra repült a fekete kő Amerikában
Privátbankár.hu | 2025. október 14. 19:05
A BlackRock kedden magas harmadik negyedéves nyereségről számolt be, mivel a globális piacok fellendülése megnövelte a díjbevételeket, és a kezelt vagyon rekord 13,46 ezer millió dollárra emelkedett.
Vállalat Meglepő dolgot produkált a svéd Ericsson
Privátbankár.hu | 2025. október 14. 15:35
Az Ericsson svéd távközlésiberendezés-gyártó kamat- és adózás előtti eredménye az elemzői várakozásokat meghaladó mértékben nőtt a harmadik negyedévben, miután az árbevétel csökkenését ellensúlyozta a haszonkulcs növekedése
Vállalat Repülőrajt Indiában: az LG Electronics lekörözte dél-koreai anyavállalatát
Privátbankár.hu | 2025. október 14. 14:21
A most tőzsdére kerülő leányvállalat 13 milliárd dolláros kapitalizációt ért el, felülmúlva dél-koreai anyavállalatát.
Vállalat Fenntartható tőke – ESG a pénzpiac logikájában
PR | 2025. október 14. 14:01
Az ESG ma már nem mellékszál a befektetői döntésekben, hanem kulcstényező a kockázati modellezéstől a vállalati értékelésig. A CIB Bank ESG-vezetője, Máté Károly arról beszél, hogyan alakítja át a fenntarthatóság a pénzügyi szektor gondolkodását, és miért lesz a zöld szemlélet a tőkeallokáció és a hozamelvárások egyik meghatározó mozgatója a következő években.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG