4p

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Az Egyesült Királyságban sikerült elérni a kiadóknak, hogy a Facebook fizessen a tartalmakért. A Facebook News keretében megjelenő anyagokért fog pénzt adni a közösségi oldal.

Az Egyesült Királyságban a Facebook elindítja a közösségi oldalon belül elérhető Facebook News nevű alkalmazását, amely a tervek szerint több száz országos és helyi lap tartalmát kínálja majd. A felhasználók a tartalom igen széles palettájával találkozhatnak majd, hiszen sok más lap mellett a The Economist, a The Guardian, vagy éppen a Daily Mail anyagai is elérhetők lesznek. Eddig a News alkalmazás csak az Egyesült Államokban volt elérhető, a napvilágot látott információk szerint az új helyi verzió is elérhető lesz mind Android, mind IOS platformon is.

A nagy internetes szolgáltatók és az újságok kiadóinak kapcsolatában a Facebook News több szempontból is új fejezetet nyithat. Az új közönség révén több hirdetési és előfizetési lehetőséget kínál a kiadóknak. Emellett a Facebook fizet a kiadóknak a tartalmukért. Ez utóbbi az a pont, amit eddig a technológiai óriások - legyen szó a Google-ről, az Apple-ről vagy a Facebookról - igyekeztek elkerülni.

Áttörést hoz az új rendszer?
Áttörést hoz az új rendszer?

A várakozások szerint az üzlet sokmillió font bevétellel kecsegtet a vezető kiadók számára. A pénz különösen jól jön, hiszen az internetes óriások (Google, Facebook) óriási összegeket hasítanak ki a reklámpiacból, ezt a bajt pedig tavaly tetézte a koronavírus járvány, amely tovább apasztotta a kiadók reklámbevételeit, de a nyomtatott lapok esetében az előfizetők száma is sok esetben csökkent.

A Facebook helyi vezetője, Jesper Doub azt közölte, hogy folyamatosan állapodnak meg újabb és újabb médiavállalatokkal. Korábban már megnyerték a projekthez a The Economist, a The Guardian, a The Independent, az STV és az Archant, az Iliffe, a JPI Media, a Midlands News Association és a Reach helyi híroldalait, továbbá olyan szórakoztató magazinokat, mint a GQ, a Cosmopolitan, a Glamour vagy a Vogue. Mellettük most újabb nagyágyúk csatlakoznak, a Facebook Newshoz, így a Channel 4 News, a Daily Mail Group, a DC Thomson, a Financial Times, a Sky News és a Telegraph Media Group tartalmai is elérhetők lesznek.

A cég szerint a Facebook News segítségével a felhasználók az érdeklődésükre személyre szabott hírek mellett láthatják a nap legfrissebb címeit és történeteit. A közösségi média vezetői azt is hangsúlyozták, hogy tematikus válogatások is lesznek, így például a koronavírus-járványról, ahol az eredeti és hiteles anyagokat emelik majd ki.

Ez a kezdeményezés azért érdekes, mert a Facebook úgy tűnik, igyekszik előremenekülni. A nagy technológiai vállalatok ugyanis egyre komolyabb nyomás alatt vannak, mert miközben sokat köszönhetnek a hagyományos médiavállalatoknak és óriási pénzeket keresnek részben az ő tartalmaikkal, ezen nem akarnak osztozni. Ugyanakkor ezek miatt sok kisebb médium sodródott a megszűnés szélére. Így tehát ha ezeket levegőhöz juttatják, az akár a techcégek számára is előnyös lehetnek, ők viszont ezt nem feltételen gondolják így.

Laptársunk, az mfor.hu a napokban írt arról, hogy az ausztrál kormány tavalyi javaslata szerint fizetnie kellene a Google-nak és a Facebooknak azért, hogy használhassák a kiadók által előállított tartalmakat. A Google viszont ezt annyira mereven elutasítja, hogy válaszul az ausztrál kormány kezdeményezésére most azzal fenyegetőzik, hogy amennyiben a javaslatot elfogadnák, bezárja a helyi keresőjét.

Nagy kérdés persze, hogy az együttműködés helyetti erőfitogtatással mire jutnak a vállalatok, Az ausztrál kormány törvényjavaslata ugyanis illeszkedik a Big Tech cégekre nehezedő nyomásgyakorlás folyamatába: mind az Egyesült Államok, mind az Európai Unió konkrét lépéseket tesz a technológiai óriások piaci dominanciájának megfékezésére.

Igaz a Google is indított egy olyan applikációt, amelynek keretében a befolyó pénzeket megosztja a kiadókkal. A tavaly ősszel indított Google News Showcase a társaság szerint 3 év alatt 1 milliárd dollárt juttathat vissza az újságoknak, médiavállalatoknak. Ez elsőre ugyan jól hangzik, de figyelembe véve, hogy a Google-nek tavaly csak hirdetési bevételekből éves szinten 130 milliárdos bevétele származik, az abból visszajuttatott évi 330 millió dollár megmosolyogtatónak tűnik. Ez ugyanis a Google bevételének 0,2 százalékát, a negyedéves nyereségének 2 százalékát jelenti, miközben a bevételek érdemleges részét a kiadók által előállított tartalmakra való keresések, vagy a médiacégek oldalain futó hirdetések generálják.

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Hogyan készül egy irodaház a globális felmelegedésre?
Natív tartalom | 2025. február 21. 15:35
Erről is kérdeztük a hazai ingatlankezelő piac legnagyobb szereplője, a CPI Property Group magyarországi Facility Management igazgatóját. Győri Gyula állítja, a szolgáltatás a jövő kulcsa: ha az irodaházban a masszázs és a tisztító mellett sportolni, piacozni is lehet. Beszélgettünk vele arról, cége hogyan élte túl a Covid és az energiakrízis jelentette duplapofont, miért térnek vissza a munkavállalók az irodákba, és hogy miképp csökkenti karbonlábnyomát a Pólus Center vagy a Campona.
Vállalat Óriásit dobott a netes vásárlás nagyágyúja
Privátbankár.hu | 2025. február 21. 10:27
Szép számokat hozott az Alibaba.
Vállalat Kirúgták a dolgozókat, nagyobb bónuszt kapnak a vezetők
Privátbankár.hu | 2025. február 21. 09:10
A Facebook anyacégének húzása nem nevezhető túl szimpatikusnak.
Vállalat A Suzuki ebben az országban tervez hatalmas növekedést
Privátbankár.hu | 2025. február 20. 14:05
A japán autógyártó célja, hogy 2030-ra harmadával növelje eladásait, és jelentős befektetéseket hajtson végre Indiában.
Vállalat Orbán Viktor dörzsölheti a tenyerét, itt a Mercedes bejelentése a kecskeméti gyárról
Privátbankár.hu | 2025. február 20. 11:48
Magyarországon a költségek 70 százalékkal alacsonyabbak, mint Németországban.
Vállalat Ezt még a magyar gazdaság is megérezheti: egyre mélyebb gödörben a Mercedes
Privátbankár.hu | 2025. február 20. 10:31
Hatalmasat zuhant a Mercedes nyeresége, miközben francia konkurense hasít.
Vállalat A Wallis Csoport ezt a díjat is bezsebelte
Privátbankár.hu | 2025. február 19. 15:31
A tőkepiac fejlesztéséért járó BÉT különdíjjal ismerték el a Wallis Csoport elmúlt 35 éves teljesítményét.
Vállalat Orbán Gábor, a Richter vezérigazgatója lett Az Év Leginspirálóbb Vezetője
Privátbankár.hu | 2025. február 19. 13:41
A vezérigazgató a díjat a PwC Magyarország által végzett 14. PwC Magyarországi Vezérigazgató Felmérés eredményei alapján vehette át.
Vállalat Újabb üzenetet kapott a Nissan
Privátbankár.hu | 2025. február 18. 10:44
A Honda szerint távoznia kellene a Nissan vezérének. 
Vállalat Befektetők figyelem! Nagy bejelentést tett a budapesti tőzsde üdvöskéje
Privátbankár.hu | 2025. február 17. 10:56
Űripari együttműködésről állapodott meg a 4iG és az amerikai az Axiom Space.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG