1p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Júliusban a fogyasztói árak 5,8 százalékkal voltak magasabbak, mint egy évvel korábban. Egy hónap alatt emelkedett a dohányáruk és a szolgáltatások ára, míg az üzemanyagok és az élelmiszerek ára csökkent.

Korábbi elemzői vélemények is gyorsuló inflációt prognosztizáltak júliusra, elsősorban a távközlési adó, valamint a jövedéki-adó emelések hatásai miatt. A prognózisok szerint ugyanakkor év végére az infláció valószínűleg 5,3 százalékra lassul.

A KSH az inflációs adatokkal egy időben publikálta a második negyedéves GDP adatokat, mely szerint Magyarország már hivatalosan is recesszióban van. Részletek>>

A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint egy hónap alatt a fogyasztói árak 0,1 százalékkal csökkentek, ezen belül az élelmiszerek ára 0,2 százalékkal mérséklődött. Árcsökkenés következett be a tojás (3,6%), az idényáras élelmiszerek, azaz a burgonya, friss zöldség, gyümölcs (2,8%), a sertészsiradék (2,3%) és az étolaj (0,9%) esetében. Növekedett a liszt (1,9%), a száraztészta (1,2%), a csokoládé, kakaó (1,0%) és a párizsi, kolbász (0,9%) ára.

A főcsoportok közül a szolgáltatások drágultak a legnagyobb mértékben, 0,8 százalékkal, ezen belül az üdülési szolgáltatásokért átlagosan 6,7 százalékkal kellett többet fizetni. A szeszes italok, dohányáruk esetében szintén áremelkedés volt megfigyelhető (0,5%). A tartós fogyasztási cikkek ára nem változott az előző hónaphoz képest. A nyári kiárusítások következtében a ruházkodási cikkek ára átlagosan 2,2 százalékkal csökkent. Szintén árcsökkenés következett be az egyéb cikkek esetében (1,0%), ezen belül a járműüzemanyagok ára 2,5 százalékkal csökkent. A háztartási energia körében kis mértékű árcsökkenés volt megfigyelhető (0,3%).

Egy év alatt 6,1 százalékkal lett drágább az élelmiszer

A Privátbankár legutóbbi Árkosár felmérése alapján júliushoz képest nagyot csökkentek az átlagos élelmiszerárak, éves szinten 2 százalék alatti az áremelkedés. Részletek>>

Egy év alatt az élelmiszerek árai az átlagosnál nagyobb mértékben, 6,1 százalékkal emelkedtek. Ezen belül jelentősen nőtt a tojás (34,4%), a sertészsiradék (24,3%), a csokoládé, kakaó (20,2%), a kávé (12,5%), a párizsi, kolbász (10,5%) és a sertéshús (9,5%) ára. Árcsökkenés következett be a liszt (10,7%) esetében. Az átlagosnál nagyobb mértékben, 14,1 százalékkal emelkedett a szeszes italok, dohányáruk ára. Szintén átlag felett, 7,1 százalékkal nőtt az egyéb cikkek ára, ezen belül a járműüzemanyagok 12,2 százalékkal, a gyógyszerek, gyógyáruk 4,2 százalékkal drágultak.

A háztartási energia átlag feletti 6,3 százalékos áremelkedésén belül a palackos gáz 11,3 százalékkal, a távfűtés 8,4 százalékkal drágult. A szolgáltatások esetében 4,1 százalékos volt az áremelkedés mértéke, ezen belül a szemétszállítás 7,8 százalékkal, a csatornadíj 5,3 százalékkal drágult. A ruházkodási cikkek szintén átlag alatt drágultak (2,6%), míg a tartós fogyasztási cikkekért átlagosan 0,9 százalékkal kellett kevesebbet fizetni, 2011. júliushoz képest.

Az EU 27 tagországában 2012. júniusban a fogyasztói árak – az előzetes harmonizált adatok szerint
– átlagosan 2,6 százalékkal voltak magasabbak, mint 2011. júniusban. A legkisebb áremelkedést Svédországban (0,9%) és Görögországban (1,0%), a legnagyobbat Magyarországon (5,6%), valamint Észtországban és Máltán (4,4-4,4%) mérték.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG