Hirdetés

Lehet, hogy nincs munkád, de legalább jól szórakozol?

2017. március 31., 20:02

2016 körülbelül 100 milliárd dollárt keresett a teljes videójátékipar, ezzel a szórakoztatószektor egyik legsikeresebbje is lett. Míg 20-25 éve gyakorlatilag nem volt választék, ma már az okostelefonoktól át a PC-ken keresztül a konzolokig bármin tudunk játszani, ráadásul nagyon könnyű akár napokra belemerülni a játékba. De hogy hat ez a munkaerőpiacra?

Tavaly több közgazdász is elkezdte fejtegetni, hogy mi van, ha a játék ténylegesen csökkenti a fiatalok foglalkoztatottsági szintjét. 2000 és 2015 között a húszas éveikben járó férfiak foglalkoztatottsági rátája 82 százalékról 72 százalékra esett, és az erről szóló jelentést készítő közgazdászok úgy vélik, hogy ezt egyebek mellett a „gamer”-életmód terjedése is okozza. Ráadásul a vizsgált időszakban a játékok olcsóbbak és lényegesen jobb minőségűek lettek, amely még több embert vitt a gaming-világ felé – írja az Economist.

Persze, ezen a ponton nagyon egyszerű lenne a fiatalok munkanélküliségének problémáját egy az egyben rákenni a számítógépes játékokra, csakhogy míg a platformok és a játékprogramok is jelentősen fejlődtek az elmúlt években, addig a fiatalok elhelyezkedései lényegesen rosszabbak lettek. Elég csak arra gondolni, hogy 2004-ben még csak a fiatalok 9 százaléka nem tudott elhelyezkedni az egyetem után, addig ez ma már jócskán 10 százalék fölött van. Azok, akik diplomájukhoz illő területen helyezkedtek el még kevesebben vannak, alig a diákok 55 százaléka volt képes erre.

Hirdetés

Ez a recesszióval tovább romlott, és a játék sokaknak az egyetlen menekülési úttá vált a valóságtól, de arról alapvetően nincsen szó, hogy a gaming a probléma oka lenne, sokkal inkább az egyik leglátványosabb tünete.

Az Economist is úgy fogalmaz, hogy az gyakorlatilag nyilvánvaló, hogy egyre több fiatal merül majd bele jobban a játékba és fordul el a munkaerőpiactól, ugyanakkor ezt nem lehet csak egy generációs hibának felróni, hanem a munkáltatók is ludasok. Ezért a lap közgazdászai arra lenne szükség, hogy a fiatalokat jobban felkészítsék a munkavállalásra és a jó állásokra, illetve, arra, hogy ezek a lehetőségek ténylegesen létezzenek is.

Sokat játszik a gyerek, mit tegyek?

Ma már elmondható, hogy szinte minden családban akad egy játékos, aki hol több, hol kevesebb időt tölt videojátékokkal: csak ma Magyarországon tízből hat ember játszik napi szinten valamivel. Mit tehet a szülő, ha a virtuális tér beszippantja a gyereket? Hogyan szabályozzuk, tiltsuk-e egyáltalán ezt a szórakozási módot? Az aggódó szülők nevében eNET kutatásvezetőjét, Pintér Róbertet kérdeztük még korábban a Privátbankár.hu-n:

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Trump tényleg szétveri a Nyugatot

Trump tényleg szétveri a Nyugatot

Az amerikai elnök európai látogatásán órák alatt megrendítette a bizalmat. Ellentétben Washingtonnal, Brüsszel és Berlin nem akar konfrontációt Iránnal és Kínával. Felgyorsultak az egyeztetések az önálló európai védelmi erőről.

Hirdetés
Hirdetés

További cikkek

Hirdetés

Napi kommentár - videó

Hirdetés

Utánajártunk

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

  • BUX34392.06+0.1%
    DAX9823.5-2.77%
    EUR/HUF311.610%
    EUR/USD1.08340%
    Arany1118.150%

Heti várható események, adatok

  • május 29
    május 30
    KSH: Beruházás (I. negyedév)
    ÁKK: 3 hónapos diszkont kincstárjegy aukció (20 mrdFt)
    Fogyasztói bizalom
    Fogyasztói árindex
    Conference Board fogyasztói BMI

    május 31
    KSH: Ipari termelői árak (április)
    Ipari termelés
    Feldolgozóipari és szolgáltatóipari BMI
    Metro (2017 Q2)
    Munkanélküliségi ráta
    Fogyasztói árindex
    Chicagói BMI
    Bézs könyv
    június 1
    KSH: Külkereskedelmi termékforgalom (második becslés, március)
    a Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság BMI-je
    Feldolgozóipari BMI
    Friss és tartós munkanélküli-segély kérelmek
    ISM feldolgozóipari index
    június 2
    Munkanélküliségi ráta
    Külkereskedelmi mérleg

Szavazás

Idén hová megy nyaralni?