3p

Mi legyen a pénzünkkel? Tegyük állampapírba? Részvénybe? Ingatlanba? Kriptóba?
A befektetésektől a vagyonkezelésig - újra itt a Klasszis Klub Live!

Jöjjön el személyesen, találkozzon neves szakértőkkel vagy csatlakozzon online!

2024. március 27. 17:00

Részletek és jelentkezés itt!

A májusi és júniusi árugrás után ismét áremelkedést mértünk a hipermarketekben. Júniushoz és tavaly júliushoz képest is emelkedtek az árak. Míg előző hónapban a krumpli, most az alma ára ugrott meg jelentősen, de a szeszesitalért és a tejfölért is jóval többet kell fizetni, mint tavaly ilyenkor. Tombol a nyár, kitört a dinnye szezon, de sehol nem találtunk magyar görögdinnyét.

Július 6-án, ahogy az elmúlt hét évben mindig, ismét nyakunkba vettük a három nagy hipermarket lánc egy-egy üzlet és elvégeztük legfrissebb Privátbankár Árkosár felmérésünket. Júliusban nőtt 30 termékből álló minta-élelmiszerkosarunk ára tavalyhoz képest és júniushoz képest is. 

Drágább lett a bevásárlás

Az előző hónaphoz képest most csak az Auchanban csökkentek az árak egy hajszálnyival, a Tescóban 2,2 százalékos, az Intersparban 5,1 százalékos drágulást mértünk. Éves alapon azonban minden hipermarket emelt az árakon: az Auchan ugyan csak 1,7 százalékot, de a Tesco 5,4, az Auchan pedig 3 százalékos emelést hajtott végre. Az árváltozásoknak köszönhetően mostanra egészen nagy különbség lett a mintakosarak ára között. Míg előző hónapban szinte alig volt különbség, most a legolcsóbb és a legdrágább üzlet között majdnem 1200 forint a különbség. 

A KSH szerdán teszi közzé az infláció májusi alakulásával kapcsolatos friss adatait.

Így a három áruház átlagára is átugrotta 18 ezres szintet, ez havi és éves szinten is emelkedést jelent. A legjobban persze akkor járnánk, ha minden ott vennénk meg, ahol azt a legolcsóbban adják, de ez tripla utazgatással vagy tripla létszámú bevásárlócsapattal járna. Így 16 947 forintot fizetnénk, 1419 forintot spórolva az átlagárhoz képest.

Mi lett olcsóbb? Mi drágult?

Komolyabb, 10 százalékot meghaladó árcsökkenést júniushoz képest most csak a rizs esetében mértünk, drágább lett viszont az alma, a kenyér, a tojás, a liszt, a csoki, a sajt és a kóla.

Az árak változása az előző év azonos időszakához képest, azaz a Privátbankár.hu éves árindexe

Egy év alatt átrendeződtek az árak: 10 százalék feletti mértékben lett olcsóbb a liszt, a tej, a cukor, a párizsi és a sajt. Drágább lett a csoki és banán. Húsz százalékot meghaladó mértékben drágult tejföl és a szeszesital. Az alma ára pedig tavalyhoz képest másfélszeresére emelkedett.

Havi legolcsóbbak

Hogyan számoltunk? 
Kosaras módszertan >>

Teljes erővel tombol a nyár, nincs is ilyenkor jobb, mint egy jó hideg búzasör. Megnéztük hát, hogy ha nem akarunk rá sokat áldozni, mennyiért kaphatunk. A jó hír, hogy minden boltban 200 forint alatt van a legolcsóbb búzasör. Az Auchanban a legolcsóbb ez a termék: 189 forintért adják a Valentin márkájú sört. A Tescóban a Zahringer Löwe márkájú 199 forint és az Interspar is ennyiért adja legolcsóbb búzasörét, a Staroprament.

Nyári estéken a sör mellé jól jön valami harapnivaló is, ha a nagy melegben bírjuk, grillezhetünk kolbászt. A Tesco saját márkás grill kolbászából 1248 forintért vehetünk egy kilót, az Intersparban a Regnum terméke 1292 forint, az Auchan valamivel drágábban, 1499 forintért adja a legolcsóbb grill kolbászt. 

És nem hiányozhat a nyári asztalról a görögdinnye sem. Azt hittük, mostanra magyar dinnyét fogunk találni a hipermarketekben, de tévedtünk, egyelőre mindhárom lánc csak görög görögdinnyét árul. A Tesco 129, az Auchan 149, az Interspar 169 forintért adja kilóját. Az Intersparban ugyanennyiért felezett, hűtött dinnyét is lehetett kapni.

Fazekas Sándor miniszter 2013-ban is csak július végén evett dinnyét a Tescóban - túl korán van még a magyarhoz? MTI Fotó: Kovács Attila

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Fordulat az Ikeánál, már látszik, mire számíthatnak a magyar vásárlók
Privátbankár.hu | 2024. március 16. 16:19
Az Ikea vissza akarja hozni az elmúlt évek drasztikus inflációja előtti időszakot, ez pedig az árak jelentős csökkentését helyenként akár a profit rovására is.
Vásárló Extrém ízeket kaphatnak a kenyerek
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. március 16. 11:36
A margetingguruk legújabb ötlete, hogy kézzelfoghatóvá, pontosabban ízlelhetővé teszik az emberi érzelmeket, amihez a mesterséges intelligenciát hívták segítségül. Kiderül, beveszik-e ezt az emberek.
Vásárló Hányszor kell mosni a paplant?
Buksza blog | 2024. március 15. 13:28
A matracokat kínáló cégek reklámszövege, hogy a termékeikben rejlik a zavaró álmok nélküli alvás titka. Kevesen tudják, hogy a jó matracnál egyszerűbben is tehetnek valamit a pihentetőbb alvásért.
Vásárló A „méret a lényeg” jegyében akar megújulni a Meki
Buksza blog | 2024. március 15. 10:21
Még az infláció megugrása előtt az embereknek több pénzük volt arra, hogy gyorséttermekben egyenek, és a McDonald’s azt vette a fejébe, hogy a jövőben visszatér ehhez.
Vásárló Teljes átalakulásról döntött a Decathlon, a magyar boltokat is érinti a lépés
Buksza blog | 2024. március 13. 12:39
Nagy lehetőségek nyíltak meg a francia Decathlon sportáruházlánc marketingesei előtt, a vállalat ugyanis a feje búbjától a talpáig átszabja imázsát azzal az ambícióval, hogy sportmárkává váljon.
Vásárló Az Aldi bátor lépésre készül, a jövőben összesen 800 üzletet nyitna az amerikai piacon
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. március 12. 16:29
A kiskereskedelem a fejlett országokban a legkeményebb versenypiacok közé tartozik, ám ezen belül vélhetően az Egyesült Államokban kell a legjobban megharcolni a vevőkért. Úgy tűnik, az Aldi nem riadt meg ettől.
Vásárló Környezetbarát megoldás a kellemetlen szagok megszüntetésére a lakásban
Márkázott tartalom | 2024. március 11. 17:47
Az ózon kitűnően alkalmas a szagok semlegesítésére, ezért az ózongenerátorok egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek. Különösen olyan helyeken, ahol kiemelten fontos a kellemetlen szagok megszüntetése, a tiszta, friss környezet megteremtése.   
Vásárló Mosdószekrény-választás a praktikum és esztétikum jegyében
Márkázott tartalom | 2024. március 11. 13:57
A fürdőszoba egyik legpraktikusabb és legdominánsabb eleme a mosdószekrény. Sokan úgy vélik, hogy egyszerű kiválasztani azt az egyet, ami a fürdőhelyiségbe kerül, ez azonban nem feltétlenül van így, hiszen a széles körű választék könnyen bizonytalanná teheti a vásárlót.
Vásárló Megalapozottnak látszik a piros pont, amit a Tesco kapott
Buksza blog | 2024. március 11. 12:13
Növelni tudta piaci részesedését az Egyesült Királyságban a Tesco szakértők szerint annak köszönhetően, hogy tőzsdén jegyzett vállalatként jobb pénzügyi helyzetben van versenytársainál.
Vásárló Újabb forradalom indul az otthoni mosógépeknél, nyugdíjba mehetnek a kapszulák
Buksza blog | 2024. március 11. 10:33
Változást hoztak a mosásban a kapszulás mosószerek, amelyek célja a hagyományos mosószeres flakonok kiváltása volt kapszulákkal, ám úgy fest, egy évtizeddel megjelenésük után eljárt felettük az idő.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG