3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A nyár a gyerekeknek remek kikapcsolódás, a szülőknek azonban valóságos rémálommá válhat, hiszen tíz hétig nem csak a munkával kell zsonglőrködni, de a gyerekek szórakoztatását is meg kell oldani. Ott, ahol nincsenek nagyszülők vagy rokonok, ahová le lehet passzolni a gyereket, a táborok jelentenek kiutat, ezek azonban méregdrágák: egy családnak legalább 20-40 ezer forintjába kerülhet gyerekenként.

Idén várhatóan minden második 3 évnél idősebb gyermek megy idén táborba, a Regio Magyarország felmérése szerint a legnépszerűbbek a sport- (50 százalék), az alkotó- (32 százalék) és erdei táborok (15 százalék), melyeket a hittan-, nyelvi és zenetáborok követnek, tudta meg a Privátbankár.hu. A táboroztatás azonban nem olcsó mulatság, témájától és hosszától függően a csillagos égig szökhetnek az árak. A családok egy gyerek egy heti táboroztatására átlagosan 20-40 ezer forintot szánnak, csak a szülők egyharmada próbálja ezt ez alatt az összeg alatt megoldani – cserébe ők egy második tábort is keresnek későbbre.

Mennyi zsebpénzt adjak a gyereknek?

Gyaraki Dávid, a játéklánc marketingvezetője szerint minden harmadik családra jellemző, hogy legalább két tábort finanszíroznak, amihez hozzájön még a zsebpénz, mely egy napra általában ezer forintnál kevesebbet jelent, ezt a családok fele tervezi. A tehetősebbek, mintegy 32 százalék 1-3 ezer forintot adna a gyereknek egy napra, 10 százalék azonban 3-5 ezer forint napi zsebpénzzel indítaná útjára a gyerkőcöt.

A szülők alapvető elvárásai táborválasztáskor a biztonság, a változatos programkínálat és a pozitív visszajelzések, csupán ezek után kerül elő az étkezés minősége, a kulturált szálláshely és persze maga az ár. A felmérés szerint legtöbben 2-5 napos táborozásban gondolkodnak, a családok egyharmada azonban hosszabb, 5-7 napos tábort keres a gyerekeinek. A fennmaradó időt napközikben, családnál vagy barátoknál tölthetik el a gyerekek.

Gyerekek kézilabdáznak a Fejér megyei Mezőszilas általános iskolájában tartott, kézilabda tematikájú Napközi Erzsébet-táborban 2016. július 4-én. (Kép forrása: MTI Fotó, Bruzák Noémi)

Strandoláshoz játék is kell

A táborozás, nyaralás elmaradhatatlan kellékei a különböző strand- és szabadtéri játékok, így a szezonban is van „játékkosár” a szülőknél. A családok átlagosan 5 ezer forintot költenek strandjátékokra, medencére, labdára vagy tollas ütőkre, online ennél kicsit nagyobb a keret, 6900 forint, ami 6 százalékkal haladja meg az előző évi keretet. A nyár mellett a fidget spinner őrület is dübörög: pár hét alatt közel húszezer darabot értékesített a Regio.

Ha együtt, akkor belföldre

Idén nyáron tíz kisgyermekes családból hét tervez családi nyaralást, az egyszerűség – és a költségek – kedvéért a legtöbben belföldi szálláshelyeket céloznak meg, külföldre csak tíz családból egy utazik. A közös játékokkal azonban vannak generációs gondok, sok családnál az ifjúság szívesebben lóg telefonon vagy tableten – minden negyedik família. Ugyanakkor élnek még a régi hagyományos úti játékok, minden második család szóláncozik vagy barchobázik.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG