"A lakossági banki piac idén a tavalyinál várhatóan kisebbé válik a csökkenő reáljövedelmek, valamint a gazdasági válság további negatív hatásai miatt. Ezen a zsugorodó piacon egyre fontosabb szerep jut az újonnan belépő ügyfeleknek. Ők, akik első banki kapcsolatukat alakítják ki jellemzően a 14-30 évesek köréből kerülnek ki. 36 százalékuk számára azonban egyik pénzintézet sem szimpatikus. Legfontosabb bankválasztási szempontjuk a családi hagyomány. Ennek alapján a jelenlegi piaci részesedések termelődnek újra, azaz a piacra újonnan belépő számlanyitók köréből a meglévő erőviszonyok alapján részesednek a szolgáltatók. Ez minden bizonnyal változni fog, hiszen felértékelődik az eddig mellékes szereppel bíró fiatalok köre. A 14-30 évesek jellemzően még nem adósodtak el, így kockázati szempontból is kedvező elemei lehetnek az ügyfélportfóliónak. " (Győri Dávid, Ügyvezető Igazgató, Xallis Consulting)
Mi lesz a már létező portfolióval, mi lesz a már eladósodott ügyfelekkel? Milyen új utak léteznek a hitelezésben? A hektikusan változó forint árfolyam kiszolgáltatottá teszi a devizában eladósodottakat, az augusztusban életbelépő jogszabály alapján nem változtathatnak a bankok egyoldalúan az ügyfél számára előnytelenül a kamatokon, díjakon és költségeken. Csak a külső piaci tényezők hatására változhatnak ezek a költségek, mit jelent ez a bankok számára, mik lesznek ezek a mutatók, és milyen egyéb szabályozási feltételeknek kell megfelelniük a jövőben?
Hova helyeződik át a verseny és a profitszerzés? Honnan lehet még forrásokhoz jutni és hogyan őrizhető meg a kiemelt fontosságú likviditás? Merre tovább retail banking?
2009. május 4-6-án az IIR Magyarország, Lakossági üzletág a bankszektorban 2009 konferenciáján, az év egyik legizgalmasabb fórumán kaphatja meg a válaszokat a szakma legégetőbb kérdéseire!
További információ: //www.iir-hungary.hu/rendezvenynaptar?id=824
(x)