2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Eddig jól alakul a hajózási szezon.
(Fotó: Balatoni Hajózási Zrt.)

Az év első felében 10,3 százalékkal emelkedett a balatoni komp utasforgalma, 5 százalékkal csökkent a személyhajókon utazók száma - amit máris kompenzált a júliusi értékesítés -, 7 százalékkal nőtt a vitorláságazat bevétele, és jelentős növekedést mutat a cég rendezvényhajóinak, valamint két kempingjének a forgalma - számolt be Veigl Gábor, a Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART) vezérigazgató-helyettese az MTI-nek.

A társaság több változást is bevezetett idén kompközlekedtetésben, amelyek meghozták a várt eredményt. A korábbiakhoz képest két hónappal előbb megkezdték a járatok sűrítését, a nyári hónapokban pedig az igényekhez alkalmazkodik, hétvégenként szinte folyamatos az üzemelés. A kompokra az első félévben valamivel több mint 300 ezer utas váltott jegyet. Több mint 100 ezer gépjárművet, ezen belül közel 89 ezer személygépkocsit szállítottak a kompok, ami 13 százalékos emelkedés. A kerékpáros utasok száma 5 százalékkal 17 ezerre csökkent. Ez Veigl Gábor szerint a hosszú-hétvégékre eső kedvezőtlen időjárás következménye.

A menetrend szerint közlekedő járatokról és az árakról a Balatoni Hajózási Zrt oldalán talál bővebb információt.

A BAHART menetrend szerint közlekedő- és sétahajóin június végéig 138 ezer ember utazott. A kedvezőtlen időjárás miatti elmaradást július első három hetében már sikerült behoznia a társaságnak, sőt július közepén már 10 ezerrel meghaladta az utazók száma az előző év hasonló időszakában mértet. 

A cég 12 tagú vitorláskikötő-láncának bevétele változatlan díjak melett 7 százalékkal emelkedett. Ez részben az első ütemben 51 férőhellyel bekapcsolódó új alsóörsi kikötőnek, részben a szolgáltatások bővítésének köszönhető. 

Tele a kemping is

A társaság két kempingje hetek óta teltházzal üzemel. A tavalyi adatokhoz képest június végéig 18 százalékkal nőtt a vendégforgalmuk, részben az új mobilházak telepítésének, részben a kedvező időjárásnak köszönhetően. A vendégek 40 százaléka érkezett külföldről, többségük Németországból és Ausztriából. 

A legsikeresebbnek a társaság rendezvényhajói bizonyultak, 50 százalékos forgalomnövekedést produkálva. Ez a megújult catering (étel- és italválaszték) szolgáltatásoknak, valamint az erőteljes reklámkampánynak és partnerkör bővítésnek tudható be.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG