3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Akár 5000 euró is üthetné a markát annak, aki Németországban elektromos autóra vált.

Németországban a szociáldemokraták (SPD) és a jobboldali bajor CSU után az ellenzéki Zöldek is sürgetik az elektromos autók értékesítésének ösztönzését árkedvezmény biztosításával. Angela Merkel kancellár még nem foglalt állást a kérdésben, de kedd este hivatalában fogadta a legnagyobb hazai autógyártó cégek vezetőit, hogy megvitassák, miként lehetne elérni, hogy 2020-ra egymillió elektromos autó járjon a német utakon. Angela Merkel a BMW, a Daimler és a Volkswagen vezetőivel egyeztetett a berlini kancellári hivatalban. Szóvivőjének tájékoztatása szerint a tanácskozás nem konkrét elhatározások rögzítését szolgálta, azért hívták össze, hogy elkezdődjék a párbeszéd a kormány és az ágazat között.

Közpénzből vagy adóból?

Az SPD és a CSU szerint a 2008-ban elmélyült világgazdasági válság idején bevált roncsprémium mintájára egy 2,5 milliárd eurós programmal darabonként 5000 euróig terjedő állami támogatással kellene ösztönözni az elektromos meghajtású kocsik terjedését. Az Angela Merkel vezette CDU több tekintélyes politikusa, köztük Wolfgang Schäuble pénzügyminiszter viszont ellenzi a javaslatot. A Zöldek támogatják a kedvezmény bevezetését, de azt nem közpénzből finanszíroznák, hanem a leginkább környezetszennyező, hagyományos meghajtású luxusautók gépjárműadójának emelése révén.

Az SPD-s vezetésű gazdasági minisztérium elképzelése szerint az árkedvezmény mellett egy sor további eszközzel, például az adóleírási szabályok átalakításával és nem anyagi ösztönzőkkel, főleg a közlekedési szabályok módosításával kell elősegíteni az elektromos autók terjedését, és kötelezni kell az állami, önkormányzati intézményeket, hogy autóflottájuk bizonyos része elektromos meghajtású kocsikból álljon.

A legnagyobb iparág

Németországban közvetlenül vagy közvetve az autóipar foglalkoztatja nagyjából minden hetedik munkavállalót, és az elektromos autók terjedése nemcsak esélyt jelent, hanem kockázatot is, mert az ilyen autók gyártásához az egyszerűbb, kevesebb alkatrészből álló szerkezet miatt kevesebb munkaerő szükséges. Ezért a gazdasági minisztérium terveinek fontos része az állások megőrzése. A német gyártóknak helyben kell előállítaniuk a harmadik és negyedik generációs akkumulátorokat, nem tehetik meg, hogy "délkelet-ázsiai importból dolgozzanak" - emelte ki egy keddi nyilatkozatában Sigmar Gabriel alkancellár, a tárca vezetője.

Az adófizetőket terhelő költségek és a munkahelyek mellett fontos ügy az elektromos töltőállomások hálózatának fejlesztése is, és egyelőre ebben a kérdésben sem körvonalazódik, hogy milyen lehet a feladatmegosztás az állam és a vállalati szféra között. Az viszont biztos, hogy tavaly év végén csupán 31 ezer elektromos meghajtású kocsit és 140 ezer hibridautót tartottak nyilván Németországban, így a következő szűk négy évben nagyságrendekkel kell emelni számukat, hogy teljesülön a 2020-ra kitűzött cél.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG