Hirdetés
Hirdetés

Krízis-üzemmódban az autóipar – miért jutott idáig?

2019. június 12., 13:42

Annyira visszaesnek az autóeladások, amire még a 2008-as válság idején sem volt példa.

Az eladások globális csökkenése és az elektromos mobilitásra való átállási kényszer valóságos krízis-üzemmódba kényszerítette az autóipart a Duisburg-Essen Egyetem CAR autóipari kutatóintézetének májusi piaci elemzése szerint.

5 százalékos visszaesés

Hirdetés

A kutatóintézet prognózisa szerint az idén 5 százalékkal 79,5 millióra eshet vissza a globális autóértékesítések száma. Márpedig az eladások ilyen mértékű csökkenésre még a 2008-as gazdasági és pénzügyi válság után sem volt példa.

Autókereskedő egy autót mutat egy érkelődőnek a Fővárosi Autópiacon, a XIX. kerületi Nagykőrösi úton. A fotó 2013-as, de most is pont ugyanaz van a magyar autópiacon, mint 4 éve - csak még öregebbek az autók.
MTI Fotó: Kovács Tamás
MTI Fotó: Kovács Tamás


Ferdinand Dudenhöffer, a CAR intézet vezetője szerint a forgalom visszaesése elsősorban Donald Trump amerikai elnök védővámokat és szankciókat alkalmazó kereskedelempolitikájának tulajdonítható.

Évek óta csökkennek az eladások Kínában

A legnagyobb kihívás előtt a világ legnagyobb autópiaca, a kínai áll, ahol az eladások immár a tizenkettedik egymást követő hónapban maradnak el az egy évvel korábbitól - mutatott rá az intézet vezetője. Kínában tavaly 23,3 millió autót értékesítettek, a piac az éves globális gyártási volumen 28 százalékát vette fel.

A lassuló szakaszt megelőzően az eladásoknak több mint egy évtizeden át tartó növekedése nagy termelő-beruházásokra késztette Kínában a világ legnagyobb autógyártóit. Ennek következtében mostanra nagy többletkapacitás halmozódott fel, ami Ferdinand Dudenhöffer szerint legalább évi hatmillió autóra tehető. Ez pedig az amerikai cégek közül érzékenyen érinti például a General Motors, a Ford és a Tesla autógyárat is. 

A CAR intézet prognózisa tíz százalékos forgalom-visszaesést valószínűsít az idén a kínai autópiacon. Nyugat-Európában pedig három százalék lehet a forgalomcsökkenés. 

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Hidegháború jöhet a hazai IT-fronton

Hidegháború jöhet a hazai IT-fronton

Információink szerint kódolva volt a rendszerben, hogy a Microsoft Magyarország nem hosszabbít szerződést a T-Systems-szel, ez a nemzetközi gyakorlatnak teljesen megfelelő döntés volt. Míg egyik informátorunk úgy látja, hogy ennek semmi köze ahhoz, hogy hamarosan a 4iG lesz a tulajdonos, addig egy másik, informatikai fronton otthonosan mozgó forrásunk úgy gondolja, hogy egyértelműen emiatt született a döntés.

Hirdetés
Hirdetés

További cikkek

Hirdetés
Hirdetés

Videók

Utánajártunk

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

  • BUX39200.28-0.81%
    DAX9823.5-2.77%
    EUR/HUF311.610%
    EUR/USD1.08340%
    Arany1118.150%

Szavazás

Szerinted gyengülni fog a forint, vagy erősödni? Hol lesz év végén az euró?