Hirdetés
Hirdetés

Foci és olimpia: miért tegyünk pénzt a sportba?

Gáspár András, 2012. május 30., 11:44

A magyarok 70 százalékát érdekli a nyári olimpia, nehéz olyan embert találni, akit hidegen hagynak a játékok. A foci EB is népszerű esemény, azonban magyar résztvevő nélkül kevésbé érdekes a torna. Egy friss felmérés szerint a sportot támogató márkák jóval ismertebbek, mint a távolmaradók. Az ő népszerűségükből profitálna két új befektetési alap is.

Egy friss kutatás szerint a 25 és 49 év közötti magyarok 70 százaléka érdeklődik a nyári olimpiai játékok iránt, és mindössze 9 százalékuk állította azt, hogy teljesen hidegen hagyja az esemény. Az OTP Alapkezelő megbízásából készült kutatás eredményei azt mutatják, hogy már csak a felfokozott érdeklődés miatt is megérheti a vállalatoknak a nagyobb sportesemények támogatása. A kutatás egyik érdekes következtetése szerint mindazonáltal a Magyarországon legnépszerűbb sportágak – az úszás és a vízilabda, amelyek a megkérdezettek 40 illetve 38 százaléka esetében szerepeltek a kedvenc sportágak között – korántsem tartoznak a legjobban támogatott sportágak közé. A kedvenc olimpiai sportágak között a kajak-kenu, evezős sportok 21 százalékkal a harmadik helyre kerültek.

A felmérés szerint az idei labdarúgó EB-ről a megkérdezettek kétharmada tudott, az összes megkérdezett harmadát teljesen hidegen hagyja az esemény, 20 százalékuk viszont nagyon érdeklődik a focitorna iránt.

Hirdetés

Kellene végre egy focisiker

A foci mint sportág jellemzően és hagyományosan a nők körében népszerűtlen, ők azok, akik az országos átlagot lehúzzák – mondta az eredményeket ismertető háttérbeszélgetésen Dr. Törőcsik Mária, a Pécsi Tudományegyetem oktatója, a kutatás vezetője. Ez persze változna, ha végre eredményeket érnénk el a nemzetközi porondon.

Hol vannak a sikerek? És vajon hol van a labda? Fotó: vidi.hu
Hol vannak a sikerek? És vajon hol van a labda? Fotó: vidi.hu

 

Szerepe van ugyanis az esemény alacsonyabb ismertségében annak is, hogy „nincs közünk” hozzá: EB-n 40, világbajnokságon 26 éve nem vett részt a magyar labdarúgó válogatott, így hazai csapatnak nem tudnak szurkolni a magyarok. Nem véletlen, hogy ezzel ellentétben arról, hogy idén olimpia lesz (magyar résztvevőkkel), a megkérdezettek több mint 90 százaléka tud.

Császári Attila, az Adidas marketing-igazgatója szerint ennek ellenére a magyar piacon is mérhető sikereket lehet elérni a labdarúgáshoz köthető szponzorációval – van jelentősége ugyanis annak, hogy a magyar játékvezetők Adidas felszerelésben vezetik a mérkőzéseket, ahogy sokan tisztában vannak azzal, hogy a legutóbbi világbajnokságon Jabulani labdával játszottak a csapatok.

Az olimpiai játékoknak mindazonáltal nem csak az ismertsége, hanem a népszerűsége is nagyobb: mindössze 9 százalék nyilatkozott úgy, hogy teljesen hidegen hagyja az esemény, a megkérdezettek 26 százalékát viszont nagyon érdekli.

Megéri támogatni a sportot?

Amikor a Real Madrid leigazolta Christiano Ronaldót, a kifizetett horribilis összeg (közel 100 millió euró, a pénz nagy részét a Bankiába beolvadó egyik madridi bank hitelezte) még a madridi szurkolókat is sokkolta – nem volt egyértelmű, hogy megéri-e ennyit fizetni egyetlen játékosért. A harmadik nap után azonban a mezeladásokat látva már világossá vált: megérte az igazolás, nem ment kárba a pénz – hozott extrém példát Császári Attila.

Fotó: vlv.hu
Fotó: vlv.hu

Bár Magyarországon a legnépszerűbbek között van a vízilabda, mégsem dőlnek a milliárdok a sportágba. A sportág sportolói hitelesek, nem keverednek botrányokba, ráadásul a sikerportágak közül talán a legolcsóbban megszerezhető – sorolta az előnyöket Gergely István olimpiai bajnok vízilabdázó. A hátrány az, hogy a játékosokon és a pályán is viszonylag kicsi az a felület, ami szponzorációhoz értékesíthető; a labdarúgással ellentétben viszont nagy népszerűségnek örvend a hölgyek körében, ami Gergely István szerint lehetséges fejlődési iránya a sportág szponzorációjának.

A szponzoráció eredményének megítéléséhez a kutatás során a márkák kedveltségét és ismertségét használták. Törőcsik Mária elmondta: a megkérdezettek 31 százaléka a sporteseményeket hagyományosan támogató márkákat nevezett meg kedvenc termékként. Az ezt követő divat- és ruhamárkák népszerűsége mindössze 15 százalékos.

A legszimpatikusabb márkák rangsorát a felmérés szerint az Adidas vezeti, után a Samsung, a Panasonic, a Canon, a Visa, a Coca Cola, és az Omega következett – ismertette Gáti László, az OTP Alapkezelő marketing és értékesítési igazgatója.

Befektethetünk az EB-be, olimpiába

AZ OTP Alapkezelő a két nagy nyári sporteseményhez kapcsolódóan két új tematikus tőkevédett alapot indít. Az OTP Eurogól Alap és az OTP Világjátékok Alap olyan nagyvállalatok részvényeibe fektet, amelyek szponzorként támogatják az EB-t illetve az olimpiát.  Az Eurogól alap már jegyezhető, a jegyzési időszak június 29-ig tart, többek között a Coca Cola, az Adidas és a Kia Motors papírjaiba fektet. A teljes, 2015-ig tartó futamidőre minimum 9, maximum 60 százalékot fizet. A Világjátékok alap júliustól lesz jegyezhető, a befektetései között a Samsung, az Acer és az Adidas papírjai is szerepelnek.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Trump Amerika érdekei ellen döntött – Budapest egyedül maradt Európában

Trump Amerika érdekei ellen döntött – Budapest egyedül maradt Európában

Trump lépése Jeruzsálemről számos ponton megy szembe Amerika diplomáciai és nemzetbiztonsági érdekeivel. Akkor most Budapest az EU-ban egyedüliként fogja követni Trumpot és helyezi át nagykövetségét Jeruzsálembe? Halkan kérdezzük meg azt is, hogy miképpen fog alakulni ezek után Orbán és Erdogan példátlanul szoros viszonya?

Hirdetés

További cikkek

Hirdetés
Hirdetés

Hirdetés

Videók

Powered by Saxo Bank

Utánajártunk

Tipp

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

Heti várható események, adatok

  • december 11
    KSH: A mezőgazdaság teljesítménye (első becslés) - 2017. év
    MNB: A rezidens kibocsátású értékpapírok adatai kibocsátói és tulajdonosi bontásban - október
    ÁKK: Likviditási diszkont kincstárjegy aukció, 30 mrdFt
    december 12
    ZEW index - december
    ZEW index - december
    december 13
    KSH: Kereskedelmi szálláshelyek forgalma - október
    KSH: Ipar - október
    MNB: Az MNB statisztikai mérlege (előzetes) - november
    Fed kamatdöntő ülése
    Fogyasztói árindex (év/év, végleges) - november
    Maginfláció (év/év) - november
    Fogyasztói árindex (év/év) - november
    december 14
    EKB kamatdöntő ülése
    BoE kamatdöntő ülése
    Friss és tartós munkanélküli-segélykérelmek
    Adobe - 2017 Q4
    Oracle - 2018 Q2
    december 15
    KSH: Építőipar - október
    KSH: Mezőgazdasági termelői árak - október
    MNB: Havi fizetési mérleg - október
    Tankan üzleti hangulat index - 2017 Q4
    New York-i feldolgozóipari beszerzési menedzser index - december

Szavazás

Idén is 10 ezer forint értékű Erzsébet-utalványt kapnak karácsonyra a nyugdíjasok a kormánytól. Ön szerint kiknek járna még az utalvány?