Hirdetés
Hirdetés

Foci és olimpia: miért tegyünk pénzt a sportba?

Gáspár András, 2012. május 30., 11:44

A magyarok 70 százalékát érdekli a nyári olimpia, nehéz olyan embert találni, akit hidegen hagynak a játékok. A foci EB is népszerű esemény, azonban magyar résztvevő nélkül kevésbé érdekes a torna. Egy friss felmérés szerint a sportot támogató márkák jóval ismertebbek, mint a távolmaradók. Az ő népszerűségükből profitálna két új befektetési alap is.

Egy friss kutatás szerint a 25 és 49 év közötti magyarok 70 százaléka érdeklődik a nyári olimpiai játékok iránt, és mindössze 9 százalékuk állította azt, hogy teljesen hidegen hagyja az esemény. Az OTP Alapkezelő megbízásából készült kutatás eredményei azt mutatják, hogy már csak a felfokozott érdeklődés miatt is megérheti a vállalatoknak a nagyobb sportesemények támogatása. A kutatás egyik érdekes következtetése szerint mindazonáltal a Magyarországon legnépszerűbb sportágak – az úszás és a vízilabda, amelyek a megkérdezettek 40 illetve 38 százaléka esetében szerepeltek a kedvenc sportágak között – korántsem tartoznak a legjobban támogatott sportágak közé. A kedvenc olimpiai sportágak között a kajak-kenu, evezős sportok 21 százalékkal a harmadik helyre kerültek.

A felmérés szerint az idei labdarúgó EB-ről a megkérdezettek kétharmada tudott, az összes megkérdezett harmadát teljesen hidegen hagyja az esemény, 20 százalékuk viszont nagyon érdeklődik a focitorna iránt.

Hirdetés

Kellene végre egy focisiker

A foci mint sportág jellemzően és hagyományosan a nők körében népszerűtlen, ők azok, akik az országos átlagot lehúzzák – mondta az eredményeket ismertető háttérbeszélgetésen Dr. Törőcsik Mária, a Pécsi Tudományegyetem oktatója, a kutatás vezetője. Ez persze változna, ha végre eredményeket érnénk el a nemzetközi porondon.

Hol vannak a sikerek? És vajon hol van a labda? Fotó: vidi.hu
Hol vannak a sikerek? És vajon hol van a labda? Fotó: vidi.hu

 

Szerepe van ugyanis az esemény alacsonyabb ismertségében annak is, hogy „nincs közünk” hozzá: EB-n 40, világbajnokságon 26 éve nem vett részt a magyar labdarúgó válogatott, így hazai csapatnak nem tudnak szurkolni a magyarok. Nem véletlen, hogy ezzel ellentétben arról, hogy idén olimpia lesz (magyar résztvevőkkel), a megkérdezettek több mint 90 százaléka tud.

Császári Attila, az Adidas marketing-igazgatója szerint ennek ellenére a magyar piacon is mérhető sikereket lehet elérni a labdarúgáshoz köthető szponzorációval – van jelentősége ugyanis annak, hogy a magyar játékvezetők Adidas felszerelésben vezetik a mérkőzéseket, ahogy sokan tisztában vannak azzal, hogy a legutóbbi világbajnokságon Jabulani labdával játszottak a csapatok.

Az olimpiai játékoknak mindazonáltal nem csak az ismertsége, hanem a népszerűsége is nagyobb: mindössze 9 százalék nyilatkozott úgy, hogy teljesen hidegen hagyja az esemény, a megkérdezettek 26 százalékát viszont nagyon érdekli.

Megéri támogatni a sportot?

Amikor a Real Madrid leigazolta Christiano Ronaldót, a kifizetett horribilis összeg (közel 100 millió euró, a pénz nagy részét a Bankiába beolvadó egyik madridi bank hitelezte) még a madridi szurkolókat is sokkolta – nem volt egyértelmű, hogy megéri-e ennyit fizetni egyetlen játékosért. A harmadik nap után azonban a mezeladásokat látva már világossá vált: megérte az igazolás, nem ment kárba a pénz – hozott extrém példát Császári Attila.

Fotó: vlv.hu
Fotó: vlv.hu

Bár Magyarországon a legnépszerűbbek között van a vízilabda, mégsem dőlnek a milliárdok a sportágba. A sportág sportolói hitelesek, nem keverednek botrányokba, ráadásul a sikerportágak közül talán a legolcsóbban megszerezhető – sorolta az előnyöket Gergely István olimpiai bajnok vízilabdázó. A hátrány az, hogy a játékosokon és a pályán is viszonylag kicsi az a felület, ami szponzorációhoz értékesíthető; a labdarúgással ellentétben viszont nagy népszerűségnek örvend a hölgyek körében, ami Gergely István szerint lehetséges fejlődési iránya a sportág szponzorációjának.

A szponzoráció eredményének megítéléséhez a kutatás során a márkák kedveltségét és ismertségét használták. Törőcsik Mária elmondta: a megkérdezettek 31 százaléka a sporteseményeket hagyományosan támogató márkákat nevezett meg kedvenc termékként. Az ezt követő divat- és ruhamárkák népszerűsége mindössze 15 százalékos.

A legszimpatikusabb márkák rangsorát a felmérés szerint az Adidas vezeti, után a Samsung, a Panasonic, a Canon, a Visa, a Coca Cola, és az Omega következett – ismertette Gáti László, az OTP Alapkezelő marketing és értékesítési igazgatója.

Befektethetünk az EB-be, olimpiába

AZ OTP Alapkezelő a két nagy nyári sporteseményhez kapcsolódóan két új tematikus tőkevédett alapot indít. Az OTP Eurogól Alap és az OTP Világjátékok Alap olyan nagyvállalatok részvényeibe fektet, amelyek szponzorként támogatják az EB-t illetve az olimpiát.  Az Eurogól alap már jegyezhető, a jegyzési időszak június 29-ig tart, többek között a Coca Cola, az Adidas és a Kia Motors papírjaiba fektet. A teljes, 2015-ig tartó futamidőre minimum 9, maximum 60 százalékot fizet. A Világjátékok alap júliustól lesz jegyezhető, a befektetései között a Samsung, az Acer és az Adidas papírjai is szerepelnek.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Azt hiszed, tudsz magyarul? Most tesztelheted magad!

Azt hiszed, tudsz magyarul? Most tesztelheted magad!

Legyünk egy kicsit elfogultak: a magyar nyelvnek tényleg nincs párja a világon. Gyönyörű, kifejező, dallamos, épp csak egy idegen nyelvhez sem lehet hasonlítani, így aztán minden külföldinek fel kell kötnie a nadrágját, ha meg akarja tanulni. Egyes nyelvtanuló alkalmazások már dolgoznak azon, hogy szélesebb tömegekhez vigyék el a magyar nyelv szépségeit, de mire mennek vele a külföldiek?

Hirdetés

További cikkek

Hirdetés
Hirdetés

Hirdetés

Napi kommentár - videó

Powered by Saxo Bank

Utánajártunk

Tipp

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

Heti várható események, adatok

  • augusztus 14
    Ipari termelés (11:00)
    Ipari termelés (év/év)
    augusztus 15
    KSH: mezőgazdasági termelői árak (június)

    GDP (negyedéves, előzetes adat)
    Kiskereskedelmi forgalom (június)
    Bankszünnap
    Bankszünnap
    augusztus 16
    KSH: GDP (második negyedév, előzetes adat)
    GDP (előzetes adat, második negyedév)
    Olajtartalékok
    augusztus 17

    Munkanélküli segély adatok
    Első alkalommal munkanélküli segélyért folyamodók
    augusztus 18
    Termelői árak (június)

Szavazás

Ön szerint létezik globális felmelegedés?