4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az internetes kereskedelem háromszor olyan gyors tempóban bővül, mint a hagyományos - egyre gyakrabban vásárolunk hazai és külföldi weboldalakról, online áruházakból. De honnan tudhatjuk, hogy nem vernek át? Miről ismerszik meg a csaló webshop, mobilapp, hamis reklám? Ha mégis horogra akadtunk, mi a teendőnk?

Miközben a kiskereskedelem egésze 2017-ben is „csak” hozzávetőleg 6 százalékkal bővült, addig az online piac csaknem 18 százalékkal tudta növelni bevételeit és ezzel már a teljes magyar kiskereskedelmi forgalom 4,3 százaléka származik internetes értékesítésből - közölte a napokban a GKI Gazdaságkutató. Az e-kereskedelem, az online vásárlás egyre inkább az életünk része, és ebben a körben már nem csak hazai, hanem külföldi webshopok kínálatából is egyre gyakrabban és bátrabban válogatunk.

Az online kereskedelem népszerűségének robbanásszerű növekedésére természetesen a csalók is rárepültek - a Shopalike nemzetközi csapata friss összeállításában abban segít, hogyan ismerhetjük fel a hamis weboldalakat, webshopokat, online reklámokat,  hogy ne csaljanak ki tőlünk felesleges pénzeket - és mit tegyünk a legrosszabb esetben, ha csalás áldozataivá válunk.

Hamis e-kereskedelmi oldalak

Ha van egy dolog amiben a kiberbűnözők ügyesek, az a hamis biztonságérzet és bizalom keltése. A hamis e-kereskedelmi oldalak már ellepték az egész internett. Miután hasonlóak az igazi e-kereskedelmi oldalakhoz, fontos, hogy időben észrevegyük a fenyegető jeleket. Egy hamis weboldal soha nem fogja kiküldeni a rendelt terméket, csak az adataidat lopja el.

Miről ismerjük fel a hamis weboldalakat?- az URL helytelen vagy hiányos
- a képek és szövegek minősége gyenge
- az URL nem https:// -sel, csak sima // -vel kezdődik
- nincsenek jogi információk az üzletről
- nincsenek felhasználási feltételek és adatvédelmi tájékoztató
- csak egyféle fizetési mód létezik

Hamis reklámok - hamis termékek

Számos módja van annak, hogy ezek a webhelyek hogyan próbálják felkelteni a vásárlók figyelmét, beleértve a közösségi médián megjelenő hirdetéseket. Híres márkák kollekcióit kínálják hihetetlenül alacsony áron (és ez jórészt tényleg nagyon olcsó szokott lenni) a legnépszerűbb közösségi médián keresztül, viszont a termék maga még közel sem néz úgy ki, mint amit a reklámokban lehet látni.

Hogyan ismerjük fel a hamis reklámot? - olyan közösségimédia-oldalra kerül ki, ami túl gyakran frissül, és nincs túl sok interakció (like, komment)
- nincs túl sok visszajelzés
- az árak túl alacsonyak
- zavaró a hirdetési technika, ugyanaz a hivatkozás több alkalommal is megjelenik

A Shopalike összefoglalója szerint az online csalások leggyakrabban a közösségi média felületein történnek, ezek 70%-a arra kéri a felhasználókat, hogy osszák meg a bejegyzést, mely utána egy hamis oldalhoz vezet, ahol személyes adatokat kérnek majd a vásárlóktól.

Hamis mobilapplikációk

Figyelj arra, mit töltesz le a mobilodra vagy tabletedre. Az Android és az Iphone alkalmazásboltjaiban a szűrések ellenére számtalan illegális applikáció is található. A lehető legjobban hasonlítanak az eredetire, hasonló a felület, a dizájn és még védjeggyel is el vannak látva. Igazából ezek az appok hamis weboldalakra csalogatják a vásárlókat, ahol később személyes és pénzügyi információkat csalnak ki tőlük.

Hogyan ismerjük fel a hamis alkalmazásokat?- Ellenőrizzük a kiadó hitelességét!
- Ellenőrizzük, hányan töltötték le eddig az alkalmazást, milyen értékeléseket adtak rá!
- Ha kétségünk támad, ellenőrizzük a kiadó honlapját!

Mit tegyünk, ha átvertek?

Néha még a legnagyobb erőfeszítések ellenére is lehetünk átverés áldozatai. Az online csalások bárkit érinthetnek, életkortól és társadalmi háttértől függetlenül. Egy brit bűnügyi felmérés szerint minden 10. ember legalább egyszer már átverés áldozata lett. Minden országnak megvan a maga külön biztonsági hatósága, amely felügyeli a piacot és aki a csalásokkal foglalkozik, természetesen a helyi rendőrségen kívül. Különösen fontos, hogy a lehető leggyorsabban cselekedjen, ha személyazonosság-lopás áldozata lett. A Shopalike összeszedte, mi is a teendő ilyen helyzetben:

- azonnal tegyünk feljelentést a rendőrségen!
- jelentsük bankunknak is, ellenőrizzük bankszámlánkat. Hitelkártyás fizetés esetén van lehetőség a fizetés visszavonására is.
- ha személyes adatainkat, jelszavainkat eltulajdonították, azonnal változtassuk meg jelszavainkat kritikus fontosságú fiókjainkhoz, szükség esetén függesszük fel a fiókokat!

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG