2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A magyar autóvezetők hetente átlagosan 5,1 órát töltenek a volán mögött, mégis mindössze 15 százalékuk sportol minden nap.

Az autósok 57 százaléka naponta használja gépjárművét, amely még tovább nyújtja a népbetegségekhez vezető ülőpózban töltött napi órák mennyiségét – derült ki a Bridgestone Magyarország megbízásából az Ipsos piackutató intézet által végzett országos, reprezentatív felmérésből.

Szakértők szerint egészségünk megőrzéséhez napi testmozgással kellene ellensúlyoznunk az üléssel töltött órákat, mégis a gépjárművel közlekedőknek mindössze 34 százaléka sportol tudatosan ebből a célból. Az autósok 36 százaléka kerékpározással, 28 százaléka otthoni tornával, 20 százaléka pedig futással igyekszik formában tartani magát.

Rengeteget ülünk

Statisztikák szerint Magyarországon 50 százalék körüli a minimum 6-8 órában ülőmunkát végzők aránya, ezen felül pedig még naponta átlagosan 4 órát töltünk a televízió előtt, vagyis a lakosság jelentős része napi 11-13 órát tölt ülve.

A felmérésben résztvevők 63 százaléka használja munkába járásra vagy munkaeszközként gépjárművét, így azzal, hogy még a munkába menet is kényelmesen, de ülve gurulunk minden nap, tovább nyújtjuk az ebben a testhelyzetben eltöltött időt, holott az hosszútávon vérkeringési problémákhoz és gerincbántalmakhoz, sőt pszichés zavarokhoz is vezethet és emésztésünkre is rossz hatással van.

Keveset sportolunk, rossz a fizikai állapotunk

Az autóvezetők körében az ingyenes szabadidős sportok, a kerékpár, az otthoni torna és a futás a legnépszerűbbek, így a válaszadók több mint fele (52 százalék) nem költ sportolásra. Az autóvezetők saját bevallásuk szerint heti 3 alkalommal végeznek testmozgást, mégis nagyon kis részük, mindössze 5 százalékuk érzi magát csúcsformában, a 29 százalékuk átlagos fizikai állapotban lévőnek, 17 százalékuk pedig kifejezetten ellustultnak érzi magát.

Arra a kérdésre, hogy gyakoribb sportolásra motiválná-e, ha a testmozgás egyúttal megmérettetést vagy nyereményt is jelentene, az autósok 72 százaléka, jellemzően a 18-34 éves korosztály, igennel választolt: 30 százalék a versenyzés élményéért sportolna inkább, 42 százalékukat pedig valamilyen jutalom lehetősége sarkallna aktívabb életmódra.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG