4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A gazdasági helyzet normalizálásával áttörés jöhet a vállalati egészségbiztosítások piacán - állítják az Uniqa Biztosító szakértői. Van hova bővülni: 160 munkaképes lakosból egynek van ilyen biztosítása.

Az elmúlt évben 17 százalékkal nőtt az egészségbiztosítási ügyletek díjbevétele az Uniqa Biztosítónál - mondta a biztosító új, prevenciós szolgáltatását, az Uniqa Mobil Egészségközpontot bemutató tájékoztatón Othmar Michl, a biztosító vezérigazgatója. Jelenleg minden 3. szerződés az Uniqánál van, s ez az arány növekedni fog, hiszen minden második szerződés, amit értékesítenek, Uniqa-termék. Van mire alapozni, hiszen az anyacég Ausztriában a 2 millió egészségbiztosítási szerződés közül 1 milliót tudhat magáénak.

Juhos András, a biztosító vezérigazgató-helyettese szerint egyelőre döbbenetes a hazai lakosság alulbiztosítottsága az egészségbiztosítás terén. Míg megtakarítási életbiztosítással jelenleg minden negyedik 20-59 éves rendelkezik, kockázati életbiztosítással az érintett csoport 8,4 százaléka rendelkezik. Nyugdíjbiztosítása az érintettek 1 százalékának van. Ugyanakkor betegségbiztosítással csak az érintettek 0,6 százaléka rendelkezik.

Juhos fontosnak tartotta hangsúlyozni: 2012 óta a vállalati életbiztosítások úgy köthetőek, hogy az sem a munkáltatónak, sem a munkavállalónak nem kerül többletköltségbe, s bár az Uniqa ilyen termékében 35 százalékkal bővülő díjbevételről adhat számot, az áttörés továbbra is elmaradt. A piacon jelenleg 32 ezer egyéni egészségbiztosítás van, míg a vállalati szerződések száma néhány százra tehető. A betegségbiztosítási díjbevétel a piacon tavaly nem érte el a 6,5 milliárd forintot.

Miért nem megyünk táppénzre?

Szükség pedig lenne a termékre – vélekedett a vezérigazgató-helyettes. Mert bár a statisztikák azt mutatják, hogy 2005 és 2013 között Magyarországon 37,4 millióról 19,8 millióra csökkent a táppénzen töltött napok száma, ám a KSH adatai szerint a kilenc évig tartó csökkenő trend tavaly fordult meg, amikor az egy évvel korábbi 19,8 millióról 21,6 millióra nőtt a táppénzes napok száma. Ez azt jelenti, hogy 2014-ben naponta átlagosan 59 ezer fő volt táppénzen: ötezerrel többen, mint egy évvel korábban. Mindezzel összefüggésben az OEP táppénzfizetésre fordított kiadásai a 2013-as 58,0 milliárdról tavaly 66,5 milliárdra nőttek.

A Profession.hu HR-portál tavalyi felmérése ugyanakkor jelzi, hogy a csökkenés mögött aligha lehetett az egészségügyi állapot számottevő javulása: a felmérés szerint a dolgozók 32 százaléka félti a munkahelyét, 26 százalékuknál pedig nem megoldott a helyettesítés, ezért nem élnek a táppénz lehetőségével. Minden tizedik válaszadót pedig a bevételkiesés kényszerít arra, hogy akkor is dolgozzon, ha beteg.

A jelenség negatív következménye nemcsak az egyén teljesítménycsökkenésében mutatkozik meg, hanem például influenzajárvány idején akár egész részlegek munkáját visszavetheti. Egy egészségbiztosítás és a hozzá kapcsolt preventív szolgáltatások ugyanakkor csökkenthetik a kiesést. A fenti okfejtés miatt az Uniqa vezérigazgató-helyettese szerint bármikor megtörténhet az áttörés a vállalati egészségbiztosítások terén. Az egyéni egészségbiztosítás terén lassabb lehet a fejlődés, hiszen itt a betegség megelőzése a fontos, illetve felkészülés a betegségre. Ehhez mentalitásváltozás szükséges.

 

 

Fáradtak, kimerültek dolgoznak

És szemléletváltozás is. Az Uniqa Mobil Egészségközpont idén nyáron elvégzett ingyenes állapotfelmérés-sorozata is megerősíti, hogy a hazai prevenciós kultúra fejlesztése kulcsfontosságú. Az összegyűjtött adatok alapján ugyanis a felnőtt lakosság mindössze 7 százaléka mondható teljesen fittnek. Az Uniqa Mobil Egészségközpont néven egyedülálló prevenciós és egészségmegőrzési szolgáltatáscsomagot kínál elsősorban a közép- és a nagyvállalatoknak a biztosító és partnere, az országos magánrendelő-hálózatot üzemeltető Mediteam Zrt.

Az orvosi célra átalakított kamionnal az ország bármely pontján rugalmasan és költséghatékonyan végezhetők el olyan foglalkozás-egészségügyi vizsgálatok, szűrések, valamint teljes körű egészségügyi állapotfelmérések, amelyeket a munkaadók korábban dolgozóik utaztatásával, illetve jelentős munkaidő-kieséssel tudtak csak megoldani. A szűrések ára 4-12 ezer forint között mozog – hangzott el a tájékoztatón.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG