3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A magyar középiskolások háromnegyede még egyszer sem fizetett internetes letöltésért, ennek ellenére nagy többségük (78%) törvénytelennek ítéli meg a fájlmegosztó oldalak használatát - derül ki a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) legfrissebb kutatásából.
Forrás: Flickr/Perspecsys Photos

A Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) 2011 után megismételt országos felmérése a 16 évesnél idősebb hazai középiskolások szerzői jogi védelem alatt álló tartalmakkal és a hamisított termékekkel kapcsolatos attitűdjeit és használati szokásait, valamint a termékhamisításra vonatkozó tapasztalatait vizsgálta 235 középiskola bevonásával.

Büntetnék is

A kutatás adatai alapján a középiskolások több mint fele (58%) jelenleg úgy gondolja, hogy jól azonosítható az interneten, hogy mi a legális és az illegális tartalom. Majdnem kétharmaduk (60 százalékuk) pedig büntethetőnek tartja a szerzői művek (zene, film, könyv) engedély nélküli másolását és terjesztését. Ennek ellenére csak minden második diák (50%) törekszik arra, hogy törvényes úton szerezze be a fogyasztani kívánt tartalmakat.  Azonban ennél valamivel magasabb azok aránya (56%), akik a korábban letöltött tartalmak utólagos megvásárlására sem hajlandóak.

Iskolában oktatják a szerzői jogokat

A diákok internetes letöltési gyakorlatával kapcsolatban Bendzsel Miklós, a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) elnökhelyettese kiemelte: „A középiskolások minden eddiginél nagyobb (27 százalékos) arányban tanulnak a szerzői jogról az informatikai vagy számítástechnikai tanórákon. Erre azért is van nagy szükség, mert az említett korosztály háromnegyede még egyszer sem fizetett internetes letöltésért. Ugyanakkor pozitív eredménynek tartjuk, hogy diákok nagy többsége (78%) ma már törvénytelennek ítéli meg a fájlmegosztó oldalak használatát”.

Film és zene

Az interneten elérhető tartalmak közül változatlanul a zenék és a filmek a legkeresettebbek (88%, illetve 82%), játékokat pedig a diákok 42 százaléka keresi. Utóbbinál egyébként jelentős nemek szerinti eltérés tapasztalható: míg a férfiak körében ez az arány 63%, addig a nők esetében ez csak 21%. A filmeket kereső diákok 43 százaléka egyaránt alkalmazza a streamelés (egyidejű, folyamatos adatátvitellel nézhető) – és letöltés technikáit, ugyanakkor az utóbbi forma fokozatos háttérbe szorulását jelzi, hogy a 2011-es 78 százalékról idén 63 százalékra csökkent a filmeket letöltő diákok aránya.

A streamelt filmek elsődleges forrásai a nagy videómegosztó portálok, melyeket a diákok 75 százaléka vesz igénybe. 2011-hez képest az ismert ingyenes videómegosztók (pl. Youtube, Inda) látogatottsága 56 százalékról 75 százalékra növekedett a streamelők körében, míg a filmekre szakosodott, ingyenes oldalaké 78 százalékról 70 százalékra csökkent.

A streaming útján történő zenehallgatásban szintén a Youtube tölt be domináns szerepet (90 százalék), ugyanakkor optimizmusra ad okot, hogy az idén megkérdezett diákoknak már 12 százaléka hallgat zenét szakosodott fizetős oldalakon, ami 2011-ben még mindössze 1 százalék volt.

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG