2p

A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.
 

Számos példa van arra, hogy régi, patinás áruházláncokat faképnél hagynak új versenytársak, ami felkeltette a szakértők érdeklődését. A Boston Consulting Group (BCG) tanácsadó cég és a World Retail Congress (WRC) szakmai szervezet közös kutatásban járt utána annak, mi lehet ennek a jelenségnek a magyarázata.

Fejlesztésekkel harcolnak a vásárlókért
Fejlesztésekkel harcolnak a vásárlókért
Fotó: Pixabay

A vizsgálat tanulsága röviden összefoglalható: azok a cégek nyernek a piaci versenyben, amelyek a legnagyobb hangsúlyt fektetik az innovációra. Aki spórol ezen a téren vagy kénytelen visszafogni kiadásait, mert nincs kellő anyagi forrása a fejlesztésekre, az a csődöt kockáztatja.

Az ágazat vezető vállalatai éves bevételüknek nagyjából 13 százalékát fordítják innovatív kezdeményezésekre és az ezekre költött pénzük tőkearányos megtérülése (ROI) 21 százalék. A sor végén lévőknél ez a két mutató mindössze 3 százalék árbevétel-arányos befektetés és 9 százalékos ROI - idézi az elemzést az ESM Magazine kiskereskedelmi szakportál. Az utóbbi eredménye meglehetősen lehangoló a BCG és WRC szakértő szerint. Azok a vállalatok, amelyek nem tudják tartani a lépést az innovációban versenytársaikkal, lefelé tartó spirálba kerülnek. Mivel keveset fejlesztenek, folyamatosan párolog az árbevételük, ezért nincs elég pénzük innovációra, és ez így megy tovább.

A rövid tanulság: innováció nélkül elvész a versenyképesség – állapította meg Nate Shenck, a BCG kiskereskedelemmel foglalkozó részlegnek vezetője. Szerinte nem csupán heti vagy napi szinten kell ezen a téren a spiccen maradniuk a vállalatoknak, hanem óránként kell megfelelniük a kihívásoknak. A kutatásból, amelyben 11 kiskereskedelmi ág 400 vezető menedzserét keresték meg, az is kiderül, hogy mik az innováció legfontosabb területei. E szerint a napi működés javítását a válaszadók 71 százaléka tartotta nagyon fontosnak, az e-kereskedelmet 60, a nagy adatelemzések és a mesterséges intelligencia felhasználását 58 százalékuk emelte ki.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Fontos hír jött a benzinről, már ne tankoljon hétfőig!
Privátbankár.hu | 2024. május 17. 18:35
Pünkösd hétfőn tovább csökkennek az üzemanyagárak.
Vásárló Nem Magyarországot választotta célpontjául a kisbolt-specialista
Buksza blog | 2024. május 14. 10:04
A főleg élelmiszereket és italokat árusító lengyel Zabka három üzlet megnyitását tervezi májusban Romániában, majd ezt követően gyors terjeszkedésbe kezd. 
Vásárló Jelentős árcsökkentésre kényszerül a McDonald's: menüt adnának szendvicsárban az amerikai éttermekben
Buksza blog | 2024. május 14. 08:57
A McDonald’s arra készül, hogy extra árengedményt ad legalább egyik menüjére, hogy visszacsalogassa azokat a vendégeit, akik az infláció miatt az utóbbi időben inkább otthon főznek.
Vásárló Hamarosan szívhatják a fogukat az autósok?
Privátbankár.hu | 2024. május 11. 11:19
Az árcsökkenésnek vége szakadhat. 
Vásárló Nagyon bejött a "féláras" megoldás a magyar vásárlókat is megcélzó lengyel "cipőkirálynak"
Buksza blog | 2024. május 11. 09:37
Remekeltek az év elején a CCC cipőboltlánc üzletei. A nyereség a triplájára nőtt.
Vásárló Miért pont az Aldi vagy a többi diszkont? Megvan az új varázsszó
Buksza blog | 2024. május 9. 19:03
Az Aldi azon áruházláncok között lesz, amelyek jól jönnek majd ki abból az időszakból, amelyben az inflációval küszködő vásárlók sokkal jobban megnézik, mit vásárolnak a boltokban.
Vásárló Az elképzelhetetlent kínálja a svájci bicska új változata
Buksza blog | 2024. május 9. 15:13
A svájci bicska mögött 140 éves múlt áll, ám a fejlesztése soha nem áll meg egy pillanatra sem. Más kérdés, hogy amire a gyártó most készül, az igencsak meglepő változást hoz a bicska történetében.
Vásárló Hogyan tehetünk szert több bevételre?
Márkázott tartalom | 2024. május 9. 11:04
A nagy kérdés, ami a legtöbb ember foglalkoztatja: hogyan lehetnék gazdagabb, sikeresebb? Mit kellene tennem ahhoz, hogy biztonságos pénzügyi helyzetet teremtsek magamnak?
Vásárló Kitalálja, mennyivel olcsóbb ugyanaz a magyar tészta Romániában, mint nálunk?
Privátbankár.hu | 2024. május 9. 06:35
Bődületes a különbség - miért vásárolna itthon az, aki Romániában is megteheti?
Vásárló Ezért kellett új ellenséget keresnie a kormánynak: sosem láttunk még ilyet a magyar boltokban
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2024. május 9. 05:36
A Privátbankár Árkosár-felmérések bő 17 éves történetének legnagyobb éves árcsökkenését mértük a hazai hipermarketekben májusban - igaz, az áresés mértéke messze-messze elmarad a korábban látott óriási áremelkedésektől. Jó hír, hogy végre havi szinten is értelmezhető árcsökkenés történt az élelmiszerek frontján. Megnéztük azt is, hol a legolcsóbb a spárga, a párizsi és a csirkemáj.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG