3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Novemberben gyorsult az árcsökkenés a hipermarketekben, hónapról hónapra egyre olcsóbban tudhatjuk le a nagybevásárlást - erre jutottunk a legfrissebb Privátbankár Árkosár felmérés során. Azt is megnéztük, hogy melyik termékek lettek olcsóbbak és mi lett drágább.

 

November 5-én, ahogy minden hónapban szoktuk, elmentünk a három hipermarketlánc egy-egy egységébe, és megnéztük, hogyan alakult 30 élelmiszerből álló mintakosarunk ára az előző hónaphoz és tavaly novemberhez képest. Idén eddig egy kivételével minden hónapban alacsonyabb árat mértünk, mint az előző év azonos időszakaiban.

 

A három hipermarket közül az Auchanban 7,2 százalékos, a Tescóban 3 százalékos, az Intersparban pedig 2,3 százalékos havi árcsökkenést mértünk. Tavalyhoz képest is tovább csökkentek az árak: az Auchanban 1,5 százalékkal az Intersparban 0,8 százalékkal, a Tescóban pedig 5,3 százalékkal tudjuk olcsóbban megtölteni kosarunkat. Az élelmiszerkosár átlagára 17 ezer forint alá esett, most a kosár átlagára 16 925 forint.

Az áruházak sorrendje most nem változott: az előző hónapban is az Auchan végzett az első helyen, amit a Tesco, majd az Interspar követett, ez persze nem jelent semmit, mert az utóbbi hónapokban erőteljes átrendeződéseket láthattunk egyik hónapról a másikra. A legolcsóbb és legdrágább áruház között 1278 forint volt a különbség novemberben.



A legkevesebbet persze akkor kellene fizetni, ha mindent ott vennénk, ahol az a legolcsóbb: 1733 forintot spórolhatnánk így az átlagárhoz képest. Ez azonban tripla utazgatással vagy tripla létszámú bevásárlócsapattal járna.

Mi lett olcsóbb? Mi drágult?

Egyetlen hónap alatt 15 százalékkal drágult a margarin és 12-vel a krumpli ára a hipermarketekben. A sajt azonban 20 százalékkal olcsóbb lett, az alma pedig majdnem 30 százalékkal kerül kevesebbe.

Tavaly novemberhez képest több, mint 30 százalékkal ugrott a tejföl ára, majdnem negyedével drágább lett a banán, és feljebb ment az ásványvíz, a joghurt, a tészta, és a májas ára is. Tavalyhoz képest azonban jóval olcsóbb lett a krumpli, az alma és a cukor, de kevesebbet kell fizetni a sajtért, a tojásért, a teáért, a rizsért is.

Havi legolcsóbbak: tej, cukor, olaj

Az utóbbi időben sokszor szerepel a tej, a cukor és az olaj a hírekben, gyakran trükköznek ugyanis ezekkel a termékekkel az áfacsalók. Megnéztük, melyik termékek a legolcsóbbak a hiperekben.

Hogyan számoltunk? Kosaras módszertan >>

Bármelyik hipermarketbe megyünk, már 300 forint alatt kaphatunk étolajat, a legolcsóbban az Auchanban vehetünk Sunol márkájú szlovák olajat, egy forinttal drágább, 279 forint a Tesco Value olaj, az Intersparban pedig 295 forintért kapható a legolcsóbb étolaj.

Cukorból a Tesco adja legolcsóbban saját márkáját, 169 forintért. Az Intersparban 174 forint egy kiló cukor, míg az Auchanban 178.

UHT tejet legolcsóbban az Auchanban vehetünk, 159 forintért. A Tesco tejből is a saját márkás termékét adja legolcsóbban, 169 forint egy liter tej. A Privátbankár Árkosár felméréskor az Intersparban is ennyiért kaphattunk tartós tejet.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG