Hirdetés
Hirdetés

Gazdaságos: 492 milliárdot költöttek el a magyarok, hogy spórolhassanak

2016. február 29., 18:11

Egy év alatt 492 milliárd forintot költöttünk sajátmárkás termékekre - a piac azonban telítődni látszik, már nem tudott tovább bővülni a piaci részesedés.

Mintegy 492 milliárd forintot költöttek a vásárlók boltláncok sajátmárkás termékeire tavaly; a Nielsen friss összefoglalója szerint ez hat százalékos növekedés 2014-hez képest.

Ez azt jelenti, hogy amikor a fogyasztók egy boltban élelmiszert vásároltak, száz forintjukból átlag csaknem huszonnyolcat a láncok sajátmárkás termékeire adtak ki a legutóbbi két év során.

Bár az elköltött összeg 6 százalékkal nőtt, a teljes kisker-forgalmon belül ennél jóval kevésbé bővült a sajátmárkás termékek piaca: az élelmiszereknél 27,7 százalékos a részesedés (0,3 százalékkal több, mint egy éve), míg a háztartási vegyi árunál és kozmetikumnál a kereskedelmi márkákra 18,4 százalék jutott a tavalyelőtti 18,5 százalék után.

Hirdetés

Tesco Gazdaságos, Tuti Tipp és társai - mik a saját márkás termékek?

A saját márkás árucikkeket csak egy vállalat vagy egyetlen lánc üzletei forgalmazzák, és általában a cég nevével jelzik őket, mint például Coop, Spar vagy Tesco. Sokszor azonban fantázianevet kapnak a csak egy cégnél kapható sajátmárkás termékek, például a Sparnál S-budget, a dm-nél Denkmit, stb.

Kutyakajából jó a sajátmárkás is

Az élelmiszerek közül legnagyobb a kereskedelmi márkák részaránya a boltok tavalyi bevételéből továbbra is állateledelnél (52%), mélyhűtött termékeknél (48%) és reggelire való cereáliáknál (37%). Legalacsonyabbak a mutatók a következőknél: égetett szeszes ital (13%), édesség (16%) valamint forró ital (19%).

Az üzlettípusok között a sajátmárkás termékek arányát nézve kiemelkednek a diszkontok: ezekben a boltokban (pl. Lidl, Aldi) az élelmiszerek forgalmának 70 százalékát adják a sajátmárkás termékek.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Mit adjunk nászajándékba? Ezeknek örülnek legjobban a párok

Mit adjunk nászajándékba? Ezeknek örülnek legjobban a párok

A készpénz után a második legnépszerűbb nászajándék az utalvány, értéke akár 50-100 ezer forint is lehet, ha közeli rokonok, családtagok adják. A műszaki cikkek mindig a kívánságlista elejére kerülnek. Esküvők tekintetében még mindig a legkedveltebb időszak a nyár, az ajándékkártyák értékesítésében ezek a hónapok a műszaki áruházláncok számára is kimagaslóak.

Hirdetés
Hirdetés

További cikkek

Hirdetés
Hirdetés

Napi kommentár - videó

Utánajártunk

Privátbankár Árkosár

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

Powered by Saxo Bank

Heti várható események, adatok

  • augusztus 14
    Ipari termelés (11:00)
    Ipari termelés (év/év)
    augusztus 15
    KSH: mezőgazdasági termelői árak (június)

    GDP (negyedéves, előzetes adat)
    Kiskereskedelmi forgalom (június)
    Bankszünnap
    Bankszünnap
    augusztus 16
    KSH: GDP (második negyedév, előzetes adat)
    GDP (előzetes adat, második negyedév)
    Olajtartalékok
    augusztus 17

    Munkanélküli segély adatok
    Első alkalommal munkanélküli segélyért folyamodók
    augusztus 18
    Termelői árak (június)

Szavazás

Ön szerint létezik globális felmelegedés?