Hirdetés
Hirdetés

Gazdaságos: 492 milliárdot költöttek el a magyarok, hogy spórolhassanak

2016. február 29., 18:11

Egy év alatt 492 milliárd forintot költöttünk sajátmárkás termékekre - a piac azonban telítődni látszik, már nem tudott tovább bővülni a piaci részesedés.

Mintegy 492 milliárd forintot költöttek a vásárlók boltláncok sajátmárkás termékeire tavaly; a Nielsen friss összefoglalója szerint ez hat százalékos növekedés 2014-hez képest.

Ez azt jelenti, hogy amikor a fogyasztók egy boltban élelmiszert vásároltak, száz forintjukból átlag csaknem huszonnyolcat a láncok sajátmárkás termékeire adtak ki a legutóbbi két év során.

Bár az elköltött összeg 6 százalékkal nőtt, a teljes kisker-forgalmon belül ennél jóval kevésbé bővült a sajátmárkás termékek piaca: az élelmiszereknél 27,7 százalékos a részesedés (0,3 százalékkal több, mint egy éve), míg a háztartási vegyi árunál és kozmetikumnál a kereskedelmi márkákra 18,4 százalék jutott a tavalyelőtti 18,5 százalék után.

Hirdetés

Tesco Gazdaságos, Tuti Tipp és társai - mik a saját márkás termékek?

A saját márkás árucikkeket csak egy vállalat vagy egyetlen lánc üzletei forgalmazzák, és általában a cég nevével jelzik őket, mint például Coop, Spar vagy Tesco. Sokszor azonban fantázianevet kapnak a csak egy cégnél kapható sajátmárkás termékek, például a Sparnál S-budget, a dm-nél Denkmit, stb.

Kutyakajából jó a sajátmárkás is

Az élelmiszerek közül legnagyobb a kereskedelmi márkák részaránya a boltok tavalyi bevételéből továbbra is állateledelnél (52%), mélyhűtött termékeknél (48%) és reggelire való cereáliáknál (37%). Legalacsonyabbak a mutatók a következőknél: égetett szeszes ital (13%), édesség (16%) valamint forró ital (19%).

Az üzlettípusok között a sajátmárkás termékek arányát nézve kiemelkednek a diszkontok: ezekben a boltokban (pl. Lidl, Aldi) az élelmiszerek forgalmának 70 százalékát adják a sajátmárkás termékek.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Titkolózásból milliárdok – hogy lehet ennyire megvezetni a befektetőket?

Titkolózásból milliárdok – hogy lehet ennyire megvezetni a befektetőket?

Nyakig ülünk a negyedéves jelentési szezonban, egyre-másra érkeznek a kisebb-nagyobb vállalatok jelentései az elmúlt három hónap teljesítményéről. Ha azonban valaki utál a számok között bogarászni – ki tudja, miért –, azok is találhatnak maguknak alkalmas befektetést, nem is kicsit.

Hirdetés
Hirdetés

További cikkek

Hirdetés

Hirdetés

Napi kommentár - videó

Utánajártunk

Privátbankár Árkosár

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

Powered by Saxo Bank

Heti várható események, adatok

  • október 23
    Fogyasztói BMI
    Fogyasztói BMI (előzetes)
    október 24
    MNB kamatdöntés
    ÁKK: 3 hónapos diszkont kincstárjegy aukció 25 mrd Ft;
    Feldolgozóipari BMI
    Szolgáltatóipari BMI (előzetes)
    Feldolgozóipari BMI
    Szolgáltatóipari BMI (előzetes)
    McDonald's - 2017 Q4
    Feldolgozóipari BMI
    október 25
    Lufthansa - 2017 Q3
    IFO üzleti hangulatindex
    Visa - 2017 Q4
    Coca-Cola Co - 2017 Q3
    Boeing - 2017 Q3
    október 26
    KSH: Munkanélküliségi ráta (szept.)
    ÁKK: 2020/C államkötvény aukció, 20 mrd Ft;
    2022/B államkötvény aukció, 20 mrd Ft;
    2027/A államkötvény aukció, 10 mrd Ft
    EKB kamatdöntés
    Tartós és friss munkanélküli-segély kérelmek
    Deutsche Bank - 2017 Q3
    Microsoft - 2018 Q1
    Alphabet - 2017 Q3
    október 27
    Fogyasztói árindex
    GDP

Szavazás

Ön szerint létezik globális felmelegedés?