Hirdetés
Hirdetés

Gazdaságos: 492 milliárdot költöttek el a magyarok, hogy spórolhassanak

2016. február 29., 18:11

Egy év alatt 492 milliárd forintot költöttünk sajátmárkás termékekre - a piac azonban telítődni látszik, már nem tudott tovább bővülni a piaci részesedés.

Mintegy 492 milliárd forintot költöttek a vásárlók boltláncok sajátmárkás termékeire tavaly; a Nielsen friss összefoglalója szerint ez hat százalékos növekedés 2014-hez képest.

Ez azt jelenti, hogy amikor a fogyasztók egy boltban élelmiszert vásároltak, száz forintjukból átlag csaknem huszonnyolcat a láncok sajátmárkás termékeire adtak ki a legutóbbi két év során.

Bár az elköltött összeg 6 százalékkal nőtt, a teljes kisker-forgalmon belül ennél jóval kevésbé bővült a sajátmárkás termékek piaca: az élelmiszereknél 27,7 százalékos a részesedés (0,3 százalékkal több, mint egy éve), míg a háztartási vegyi árunál és kozmetikumnál a kereskedelmi márkákra 18,4 százalék jutott a tavalyelőtti 18,5 százalék után.

Hirdetés

Tesco Gazdaságos, Tuti Tipp és társai - mik a saját márkás termékek?

A saját márkás árucikkeket csak egy vállalat vagy egyetlen lánc üzletei forgalmazzák, és általában a cég nevével jelzik őket, mint például Coop, Spar vagy Tesco. Sokszor azonban fantázianevet kapnak a csak egy cégnél kapható sajátmárkás termékek, például a Sparnál S-budget, a dm-nél Denkmit, stb.

Kutyakajából jó a sajátmárkás is

Az élelmiszerek közül legnagyobb a kereskedelmi márkák részaránya a boltok tavalyi bevételéből továbbra is állateledelnél (52%), mélyhűtött termékeknél (48%) és reggelire való cereáliáknál (37%). Legalacsonyabbak a mutatók a következőknél: égetett szeszes ital (13%), édesség (16%) valamint forró ital (19%).

Az üzlettípusok között a sajátmárkás termékek arányát nézve kiemelkednek a diszkontok: ezekben a boltokban (pl. Lidl, Aldi) az élelmiszerek forgalmának 70 százalékát adják a sajátmárkás termékek.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Egy a baj a vörös csillaggal: tele van vele a világ

Egy a baj a vörös csillaggal: tele van vele a világ

A vörös csillag számos ország zászlajában, címerében szerepel, baloldali, de nem kommunista pártok, futballklubok, jachtklub is használják. Nemcsak sör, de ásványvíz, üdítő, csoki, lottószelvény, martini is van vele díszítve. Felettébb sok dolog esne a törvény hatálya alá, ha teljesen betiltanák.

Hirdetés
Hirdetés

További cikkek

Hirdetés
Hirdetés

Napi kommentár - videó

Utánajártunk

Privátbankár Árkosár

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

Powered by Saxo Bank

Heti várható események, adatok

  • március 20
    KSH: Keresetek (január)
    KSH: Kereskedelmi szálláshelyek forgalma (január)
    Termelői árindex (év/év)
    Chicagói Fed index
    március 21
    KSH: Részletes tájékoztató az államháztartás központi alrendszerének február végi helyzetéről
    ÁKK: 3 hónapos diszkont kincstárjegy aukció (20 mrdFt)
    Folyó fizetési mérleg (milliárd dollár)
    Nike (2017 Q3)
    BMW (2017 Q3)
    március 22
    Import és export (év/év)
    Euróövezet folyó fizetési mérleg (milliárd euró)
    Jelzáloghitel igénylések
    Használtlakás értékesítések (hó/hó)
    március 23
    KSH: Kiskereskedelem (január)
    MNB: Negyedéves fizetési mérleg és külfölddel szembeni állományok
    Friss és tartós munkanélküli-segély kérelmek
    Újlakás értékesítések és építések
    Fogyasztói bizalom (előzetes)
    március 24
    Feldolgozóipari BMI
    Szolgáltatóipari és feldolgozóipari BMI (előzetes)
    Szolgáltatóipari és feldolgozóipari BMI (előzetes)
    Feldolgozóipari BMI

Szavazás

5 százalékra csökkentenék a hal- és vadhús áfáját. Ha ezek a termékek olcsóbbak lennének, többet venne belőlük?