Hirdetés

Gazdaságos: 492 milliárdot költöttek el a magyarok, hogy spórolhassanak

2016. február 29., 18:11

Egy év alatt 492 milliárd forintot költöttünk sajátmárkás termékekre - a piac azonban telítődni látszik, már nem tudott tovább bővülni a piaci részesedés.

Mintegy 492 milliárd forintot költöttek a vásárlók boltláncok sajátmárkás termékeire tavaly; a Nielsen friss összefoglalója szerint ez hat százalékos növekedés 2014-hez képest.

Ez azt jelenti, hogy amikor a fogyasztók egy boltban élelmiszert vásároltak, száz forintjukból átlag csaknem huszonnyolcat a láncok sajátmárkás termékeire adtak ki a legutóbbi két év során.

Bár az elköltött összeg 6 százalékkal nőtt, a teljes kisker-forgalmon belül ennél jóval kevésbé bővült a sajátmárkás termékek piaca: az élelmiszereknél 27,7 százalékos a részesedés (0,3 százalékkal több, mint egy éve), míg a háztartási vegyi árunál és kozmetikumnál a kereskedelmi márkákra 18,4 százalék jutott a tavalyelőtti 18,5 százalék után.

Hirdetés

Tesco Gazdaságos, Tuti Tipp és társai - mik a saját márkás termékek?

A saját márkás árucikkeket csak egy vállalat vagy egyetlen lánc üzletei forgalmazzák, és általában a cég nevével jelzik őket, mint például Coop, Spar vagy Tesco. Sokszor azonban fantázianevet kapnak a csak egy cégnél kapható sajátmárkás termékek, például a Sparnál S-budget, a dm-nél Denkmit, stb.

Kutyakajából jó a sajátmárkás is

Az élelmiszerek közül legnagyobb a kereskedelmi márkák részaránya a boltok tavalyi bevételéből továbbra is állateledelnél (52%), mélyhűtött termékeknél (48%) és reggelire való cereáliáknál (37%). Legalacsonyabbak a mutatók a következőknél: égetett szeszes ital (13%), édesség (16%) valamint forró ital (19%).

Az üzlettípusok között a sajátmárkás termékek arányát nézve kiemelkednek a diszkontok: ezekben a boltokban (pl. Lidl, Aldi) az élelmiszerek forgalmának 70 százalékát adják a sajátmárkás termékek.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Már csak egy helyről hozzák a csempészek a menekülteket - Európa mégis fél odacsapni

Már csak egy helyről hozzák a csempészek a menekülteket - Európa mégis fél odacsapni

Németország korábban már elhatározta, hogy nagyobb szerepet vállal a líbiai rendezésben, miután onnan várható a menekültek következő nagy hulláma. Most azonban megtorpant a franciákkal együtt, pedig megvan Líbia egységkormánya, csak mögé kéne állni, és persze katonai erővel fellépni az embercsempészek ellen.

Hirdetés
Hirdetés

További cikkek

Napi kommentár - videó

Hirdetés

Utánajártunk

Privátbankár Árkosár

Hirdetés

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

  • BUX26704.47-0.03%
    DAX9823.5-3.74%
    EUR/HUF311.610%
    EUR/USD1.08340%
    Arany1118.150%

Heti várható események, adatok

  • május 23
    május 24
    MNB - Monetáris Tanács kamatdöntő ülése
    ÁKK: 3 hónapos kincstárjegy aukció, D160831, 40 mrd Ft
    Külkereskedelmi egyenleg - március
    Ipari termelés (év/év) - március
    ING - 2016 Q1
    Nokia - 2016 Q1
    Walt Disney - 2016 Q2
    május 25
    KSH: Kiskereskedelem (március, részletes adatok)
    OMV - 2016 Q1
    Deutsche Post - 2016 Q1
    E.ON - 2016 Q1
    Metro - 2016 Q2
    május 26
    ÁKK - államkötvény aukciók (3, 5 és 10 év)
    KSH: Munkaerőpiaci adatok (munkanélküliség, foglalkoztatottság, február-április)
    Raiffeisen - 2016 Q1
    Ipari termelés (év/év) - március
    BoE kamatdöntő ülése
    Friss és tartós munkanélküli-segély kérelmek
    május 27
    Fogyasztó árindex (év/év, végleges) - április
    GDP - 2016 Q1
    GDP - 2016 Q1

Szavazás

Ön szerint Magyarországnak nagyobb szerepet kell vállalnia a terrorizmus elleni harcban?