3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az ünnepnapok alapvetően befolyásolják a fogyasztási szokásainkat, a húsvét pedig - sajnos - az évek alatt nem lett sokkal olcsóbb. A boltokat ilyenkor megrohamozzák a vásárlók, a kosarak megtelnek zöldségekkel, sonkával, tojással és persze némi csokoládéval. Hogy változtak az árak, és hogyan befolyásolja ez a vásárlási szokásokat? Összegyűjtöttünk mindent, ami a húsvéti menüt érintheti.

A tavaszi ünnephez kapcsolódó termékek listáját mi is górcső alá vettük a Privátbankár legfrissebb Árkosár felmérésében, a Központi Statisztikai Hivatal felmérése most megerősítette a mi tapasztalatainkat: évről-évre valóban drágább lesz a húsvéti ünnep. A boltok már letudták a roham egy részét, igaz, a kereskedelemben dolgozók számára a holnapi szombat már nem szünnap, így holnap jöhet még egy hullám az üzletekben. De mit vásárolunk és mennyiért?

A KSH felmérése szerint tavaly márciusban – akkor ekkorra esett a húsvét – a háztartások egy főre jutó fogyasztási kiadása 74,9 ezer forintot tett ki összesen, ebből a legnagyobb arányban (27,4 százalékban) élelmiszerekre és alkoholmentes italokra költött a lakosság. Ez nem csak a húsvéti menüt takarja, persze, hanem az egész havi fogyasztást, de az ünnepek alapvetően meghatározták, mit is vettünk. A kereslet ráadásul akkora a termékekre, hogy idén jelentős importra volt szükség sonkából és tojásból, erről korábban itt írtunk bővebben.

Terülj-terülj, asztalkám

Az élelmiszerek közül sonkára és szalámira adta ki a legtöbbet a lakosság, erre fejenként 1209 forintot költöttünk, ami mintegy harmadával haladta meg az év átlagos havi értékét, mértékét tekintve pedig fejenként 0,7 kilót ettünk meg belőlük – másfélszeresét az éves átlagnak. Tojásból is húsvét környékén vásárolunk a legtöbbet, az egy főre jutó fogyasztás volumene 2016 márciusában közel negyedével, 23,4 százalékkal volt magasabb, ez fejenként leosztva 15 tojást jelentett csak tavaly márciusban.

Persze, a húsvét elképzelhetetlen csokoládé nélkül, erre átlagosan 796 forintot költöttünk egy évvel ezelőtt, ami 76,1 százalékkal haladta meg egy átlagos hónap fogyasztását a vizsgált évben. Az alkoholos italokra kiadott összeg is emelkedik az ünnepnapok közeledtével, erre 990 forintot fordítottak a háztartások fejenként. Az édesiparnak egyébként a húsvét jelenti az egyik legfontosabb szezont, ahol úgy tűnik, bár már a minőségi termékeket keressük, ezzel párhuzamosan kevesebbet költünk édességre, ennek okairól itt írtunk a Privátbankár.hu-n. >>>

Itt az új szabályozás: te rendesen megnézed az árcímkét?

Lassan 5 éve nem hajlandóak átállni a magyar vásárlók: továbbra is darabra vásároljuk a tojást, nem pedig a kilónkénti árat nézzük a vásárlásnál. Három hete változtattak az árcímkéken, hátha jobban feltűnik, hogy az olcsóbb néha drágább - megnéztük, betartják-e az áruházak az intézkedést, és mennyibe kerül igazából a legolcsóbb tojás a hipermarketekben. A cikk folytatásáért kattints ide! >>>

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG