3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az autók hátsó ülésén sokkal mérgezőbb a levegő, mint az út melletti járdán, legalábbis egy brit tudós szerint. A gyerekek így különösen nagy veszélynek vannak kitéve, legfőbb ideje először a dízeltől megszabadulni, utána minden belsőégésűtől. Drukkolunk az olcsó akkumulátornak, hogy mielőbb átállhassunk az elektromos autózásra.

Sir David King, a brit kormány korábbi tudományos főtanácsadója szerint hiába vezet valaki egy hibátlanul beállított, katalizátorral felszerelt benzines autót, ami alig szennyezi környezetét, a forgalomban ott van körülötte a sok szennyező dízel és régi, elhanyagolt benzines, így az úton igen rossz a levegő. Ez beáramlik az autó belsejébe, sőt ott feldúsul, így több a mérgező anyag, mint amivel egy út menti gyalogos vagy kerékpáros találkozik.

Veszélyben a gyerekek

Ez különösen a hátsó ülésen utazó gyermekekre veszélyes, mivel a fejlődésben lévő tüdő sokkal érzékenyebb, a felhalmozódó por és a mérgező anyagok jobban ártanak neki. Ezt csak úgy lehetne elkerülni, ha az autó kívülről légmentesen le lenne zárva, és a levegő egy olyan szűrőn áramlana be, ami olyan, mint egy modern erőműé, vagyis minden szennyeződést kiszűr. Ez viszont drágább lenne, mint ma egy elektromos autó, nem ez a fejlődés iránya.

Dízel

Különösen a dízelmotorok veszélyesek, hisz a belőlük kiáramló nitrogéndioxid a mérések szerint a brit városi területek 90 százalékán meghaladja az egészségügyi határértéket. Korábban a dízelt még támogatták is, mondván, kisebb a széndioxid-kibocsátása, de akkor azt gondolták, hogy a gyártók be fogják tartani azokat a szigorú előírásokat, amelyek az alacsony szennyezőanyag-kibocsátásra vonatkoznak. Ez a vélekedés a dízelbotrányok során megdőlt, ráadásul a legszennyezőbb teherautóknál, kamionoknál és buszoknál különösen nehéz ezt megoldani.

Alig várjuk már

A megoldás magától is el fog jönni, az elektromos autók formájában. A folyamat egyre inkább becsülhető, hisz az akkumulátorok előállítási árának csökkenése hasonló pályán mozog, mint korábban a napelemeké, amely mára már annyira olcsó lett, hogy évről évre meredeken nő a napenergiából előállított elektromos áram aránya. Az akkumulátoroknál sajnos a folyamat még az elején tart: most építik az óriási gyárakat, és a technológiát is fejlesztik még. Így a korábbi becslések szerint csak a következő évtized közepén lesznek olcsóbban az elektromos autók.

Akkor viszont vélhetően gyorsan lecserélődik majd az autóállomány, beleértve a teherautókat és buszokat is. Azonban addig, vagyis a következő 8-10 évben maradnak a mérgező gázok, bár egyre több város tervezi a dízelek korlátozását, majd kitiltását. Ahhoz, hogy a levegőminőség lényegesen javuljon, az autóállomány felének ki kell cserélődnie, ami a mai becslések szerint 20-25 év lehet, az ideális állapot, vagyis a belsőégésűek kiszorulása 2050-re várható.

Remény

Addig azt javasolja a kutató, hogy próbáljuk elkerülni a forgalmas városi utakon való hosszú autózást, főleg a dugóban ácsorgást, különösen, ha gyermek utazik az autóban. Ezt valószínűleg kevesen fogják megtenni, hisz sok esetben nincs alternatíva, így az egyetlen remény, hogy a mostani várakozásoknál is gyorsabban csökkenhet az akkumulátorok ára, és hamarabb lesznek egy árban az elektromos és a belsőégésű autók, mégpedig mindenféle állami támogatás nélkül is.

Tesla. Öt év alatt a tizenötszörösére: a remény grafikonja

A Tesla árfolyamában, amely évi kb. 10 millió autó gyártását árazza, talán ez a remény is benne van. A nyomást mindenesetre a nagy autógyárak is érzik.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG