Hirdetés
Hirdetés

Valami történt a croissant-nal a Tescóban

2016. február 19., 12:52

Igazi first world problem: az egyeneset könnyebb megkenni, ezért nem árulnak több görbe coissant-t a briteknek. Ha görbét akarnak, jöjjenek Magyarországra!

2-3 kenés
2-3 kenés

Nehogymár három mozdulattal kelljen megkenni!

Péntektől a brit Tesco csak egyenes croissant-t árul - adta hírül a The Guardian. A lap szerint egyébként ez egy kisebb logikai bukfenc, mivel a francia szó eredeti jelentése növekvő hold - a tescós croissant viszont így már egyáltalán nem holdsarló alakú. A magyarázat az, hogy a vásárlók így jobban szeretik a péksütit: a görbe iránti kereslet visszaesett, a britek az egyenesre esküsznek.

Erről ugyanis megkérdezték a vásárlókat, és 75 százalékuk az egyenes mellett tette le a voksát. Azt mondják, azért, mert azt könnyebb megkenni lekvárral. A fene se gondolná, de fontosnak érzik, hogy egy mozdulattal el lehet teríteni rajta a dzsemet, és nem kell 2-3 simítás, mint a kanyarodó péksüteménynél - ez utóbbi ugyanis növeli a kezek és az asztal összemaszatolásának esélyét.

Hirdetés

Hogy a magyar Tesco-pékségek milyen croissant-t sütnek, arról megkérdeztük a hazai Tescót, amint megkapjuk a választ, cikkünket azonnal frissítjük.

Frissítés: "A Tesco hazai áruházaiban jelenleg többféle croissant-t is forgalmazunk, melyek közül mindegyik görbe változat" - válaszolta példás gyorsasággal a magyarországi Tesco sajtóosztálya megkeresésünkre.

Bécsnek büszke vára a legendákban

A legenda szerint egyébként a mai croissant elődjét a 17. században sütötték meg először, ezzel ünnepelve az Oszmán Birodalom felett aratott bécsi győzelmet. A croissant alakja a török félholdra hajaz. Bár a történet valóságalapját egyáltalán nem igazolta senki, a The Guardian írása szerint Szíriában az iszlám fundamentalisták a biztonság kedvéért betiltották.

1 kenés
1 kenés
Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

A pénztártól való távozás után – te mersz reklamálni a boltban?

A pénztártól való távozás után – te mersz reklamálni a boltban?

Bár egy friss felmérés szerint valamivel jobb lett a magyarok fogyasztói tudatossága, nemcsak a vásárlók, de a kereskedők se tudják mindig, hogy mi a teendő a reklámació során. A szabályozás évek óta nem változott, mégis kevesen vannak, akik tudják, meddig élhetnek jogaikkal. Az élelmiszerekkel, ruhákkal és cipőkkel van a legtöbb baj.

Hirdetés
Hirdetés

További cikkek

Hirdetés
Hirdetés

Napi kommentár - videó

Utánajártunk

Privátbankár Árkosár

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

Powered by Saxo Bank

Heti várható események, adatok

  • április 24
    Fogyasztói bizalmi index
    KSH: Kiskereskedelem (második becslés, február)
    IFO üzleti hangulatindex
    Alcoa (2017 Q1)
    T-Mobile USA (2017 Q1)
    április 25
    MNB: Monetáris Tanács kamatdöntő ülése
    ÁKK: 3 hónapos diszkont kincstárjegy aukció (20 mrdFt)
    McDonald's (2017 Q1)
    Újlakás értékesítések és építések
    április 26
    Daimler (2017 Q1)
    PepsiCo (2017 Q1)
    Twitter (2017 Q1)
    Boeing (2017 Q1)
    április 27
    Lufthansa (2017 Q1)
    Fogyasztói bizalom (végleges)
    EKB kamatdöntés
    Fogyasztói árindex
    Microsoft (2017 Q1)
    Alphabet (2017 Q1)
    április 28
    KSH: Foglalkoztatottság és munkanélküliség (január–március)
    KSH: Ipari termelői árak (március)
    Fogyasztói árindex
    Munkanélküliségi ráta
    Ipari termelés
    Fogyasztói árindex
    GDP (Q1)

Szavazás

Ön szerint hogyan kellene hívni a 2018-as költségvetést?