Hirdetés
Hirdetés

A zöld lett a fogyasztók kedvenc színe – mutatjuk, miért

2017. április 20., 11:11

Egyre környezettudatosabbak az emberek, hasít a bio és a helyi.

20 tonna zöldséget foglalt ak le az ellenőrök. MTI Fotó: Kollányi Péter
MTI Fotó: Kollányi Péter

A Nielsen felmérése szerint ma már a magyarok harmada nem csak, hogy keresi, de kifejezetten hajlandó többet fizetni egy olyan termékért, ami környezetbarát és fenntarthatósági szempontok alapján készült. Ez az arány Európában 77 százalék. Ez ráadásul a kereskedelem egészére is érvényesül, az energia- és költséghatékony előállítás mellett már az üzlethelyiségek és az ellátási lánc kialakításában is egyre inkább teret kapnak a „zöld” vonalak, tudta meg a Privátbankár.hu.

Ezeket a termékeket azonban még mindig a prémium kategóriában értékesítik, így egyfajta értékítélet is kapcsolódik hozzájuk, ami a következő években is erősödni fog, köszönhetően a világmárkák alkalmazkodásának. „Nemzetközi kutatásaink azt mutatják, hogy a következő évek kereskedelmi trendjei közül az egyik legfontosabb a fenntarthatóság és a környezettudatosság lesz”, mondta Homonnai Balázs, a Nielsen kereskedelmi kutatásokért felelős vezetője.

Hirdetés
Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Apróságokon múlik, kipusztul-e tíz éven belül az emberiség vagy sem

Apróságokon múlik, kipusztul-e tíz éven belül az emberiség vagy sem

Az emberiség folyamatos növekedésével háttérbe szorulnak az érintetlen területek: az erdőket és mezőket betondzsungelek és megművelt földek váltják le. Ezt azonban még önmagában lerázná magáról a bolygó, ha mindeközben nem tűnnének el riasztó tempóban azok az apró kis lények, akik az egész rendszert egyensúlyban tartják. A méhekkel együtt a világ teljes rovarpopulációja is pusztulásra van ítélve – és ha ők mennek, mi sem maradunk sokáig.

Hirdetés
Hirdetés

További cikkek

Hirdetés

Hirdetés

Napi kommentár - videó

Utánajártunk

Privátbankár Árkosár

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

Powered by Saxo Bank

Heti várható események, adatok

  • október 16
    Fogyasztói árindex (év/év) - szeptember
    Netflix - 2017 Q3
    október 17
    KSH: Építőipar - augusztus
    MNB: Havi fizetési mérleg -- augusztus
    ÁKK: 3 hónapos diszkont kincstárjegy aukció, 15 mrdFt
    ZEW index - október
    ZEW index - október
    Fogyasztói árindex (végleges) - szeptember
    Morgan Stanley - 2017 Q3
    Goldman Sachs - 2017 Q3
    IBM - 2017 Q3
    október 18
    Munkanélküli segélykérelmek számának változása - szeptember
    ILO munkanélküliségi ráta - augusztus
    Fed Bézs Könyv
    eBay - 2017 Q3
    American Express - 2017 Q3
    október 19
    KSH: Keresetek - január–augusztus
    NGM: Részletes tájékoztató az államháztartás központi alrendszerének 2017. szeptember végi helyzetéről
    GDP (év/év) - 2017 Q3
    GDP (negyedév/negyedév) - 2017 Q3
    SAP - 2017 Q3
    Philadelphiai Fed index - október
    Friss és tartós munkanélküli-segélykérelmek alakulása
    PayPal - 2017 Q3
    Philip Morris International - 2017 Q3
    Verizon Communications - 2017 Q3
    október 20
    Daimler - 2017 Q3
    General Electric - 2017 Q3

Szavazás

Ön szerint létezik globális felmelegedés?