Hirdetés
Hirdetés

Egyre tudatosabbak a hazai fogyasztók: van dolguk a békéltetőknek

2016. március 08., 15:35

A tavalyi év eredményei alapján úgy tűnik, a magyarok egyre tudatosabbak, ha fogyasztóvédelemről van szó.

A Budapesti Békéltető Testülethez (BBT) 2015-ben 4377 panaszt nyújtottak be a fogyasztók, a 15 százalékos növekedés 2014-hez képest azt mutatja, hogy a fogyasztók egyre jobban ismerik jogaikat és élnek a lehetőségekkel - mondta Baranovszky György, a BBT elnöke a tavalyi évet összegző sajtótájékoztatón. Kiemelte, hogy a 2014-ről áthúzódó ügyeket is figyelembe véve, tavaly 4242 ügyet zártak le, az eljárás 40 százalékában született egyezség, az ajánlás 84 százalékát pedig teljesítik az érintettek.

Ahol a legtöbb a félreértés

Hirdetés

A BBT elnöke úgy értékelte, hogy a fogyasztóvédelmi törvény módosításának köszönhetően a cégek együttműködési hajlandósága kedvezően alakult, a jogszabály szeptemberi hatályba lépésétől számítva tavaly 10 esetben jelezték a hatóságnak a cégek erre vonatkozó szabálysértését, illetve 2 cég nem jelent meg személyesen az eljáráson.

Baranovszky György elmondta, hogy továbbra is a kereskedelemmel, a hírközlési és parkolási ügyeket is tartalmazó egyéb szolgáltatással, a közüzemi szolgáltatással, a fogyasztói csoportokkal és az utazási ügyekkel kapcsolatos ügyekben fordulnak a testülethez a fogyasztók, és sajnálatos módon nem csökken az árubemutatókkal kapcsolatos panaszok száma a törvényi szigorítást követően sem. Az elnök beszámolt arról is, hogy a testületet egyre többen keresik fel tanácsadásért, 2015-ben 5168 megkeresés volt, szemben a 2014. évi 5008-cal.

Uniós szinten kezelik a problémát

Baranovszky György úgy látja, hogy áttörést hozhat a határon átnyúló fogyasztóvédelmi viták rendezésében az online vásárolásokra bevezetett webfelület, amelyet az Európai Unió elindított. A határon átnyúló alternatív vitarendezésben a webfelületen és a hagyományos eljárásban a testület kizárólagos jogot kapott Magyarország esetére a pénzügyek kivételével.

Az idei évre vonatkozóan a testület elnöke úgy látja, a két hónap alatt beadott 855 megkeresésből arra lehet számítani, tovább növekszik a testülethez fordulók száma, és a határon átnyúló online vitarendezés lehetősége még inkább növeli a fogyasztói jogok érvényesítését.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Albérletet keresel? Ez most nagyon fog fájni

Albérletet keresel? Ez most nagyon fog fájni

Indul a roham az albérletekért, ugyanis a héten ismertetik a felsőoktatási ponthatárokat, amely lényegében az albérletszezon kezdetét is jelenti. Hogyan alakultak az árak az utóbbi időben? Mennyiért lehet kivenni most egy lakást Budapesten és a legnagyobb egyetemvárosokban? Van remény, hogy olcsóbbak is legyenek az ingatlanok? Albérletpiaci körkép.

Hirdetés
Hirdetés

További cikkek

Hirdetés
Hirdetés

Napi kommentár - videó

Utánajártunk

Privátbankár Árkosár

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

Powered by Saxo Bank

Heti várható események, adatok

  • július 17
    Ipari termelés, GDP és kiskereskedelmi forgalom
    Netflix (2017 Q2)
    július 18
    ÁKK: 3 hónapos diszkont kincstárjegy aukció, 15 mrdFt
    MNB: Monetáris Tanács kamatdöntő ülése
    Fogyasztói árindex
    ZEW index
    július 19
    Wizz Air (2018 Q1)
    Morgan Stanley (2017 Q2)
    július 20
    KSH: Keresetek (január–május)
    NGM: Részletes tájékoztató az államháztartás központi alrendszerének június végi helyzetéről
    Import és export
    EKB kamatdöntése
    Tartós és friss munkanélküli-segély kérelmek
    Fogyasztói bizalom
    július 21
    General Electric (2017 Q2)

Szavazás

Ön szerint jó dolog, hogy Magyarország rendezi a vizes vb-t?