Hirdetés

Egyre tudatosabbak a hazai fogyasztók: van dolguk a békéltetőknek

2016. március 08., 15:35

A tavalyi év eredményei alapján úgy tűnik, a magyarok egyre tudatosabbak, ha fogyasztóvédelemről van szó.

A Budapesti Békéltető Testülethez (BBT) 2015-ben 4377 panaszt nyújtottak be a fogyasztók, a 15 százalékos növekedés 2014-hez képest azt mutatja, hogy a fogyasztók egyre jobban ismerik jogaikat és élnek a lehetőségekkel - mondta Baranovszky György, a BBT elnöke a tavalyi évet összegző sajtótájékoztatón. Kiemelte, hogy a 2014-ről áthúzódó ügyeket is figyelembe véve, tavaly 4242 ügyet zártak le, az eljárás 40 százalékában született egyezség, az ajánlás 84 százalékát pedig teljesítik az érintettek.

Ahol a legtöbb a félreértés

Hirdetés

A BBT elnöke úgy értékelte, hogy a fogyasztóvédelmi törvény módosításának köszönhetően a cégek együttműködési hajlandósága kedvezően alakult, a jogszabály szeptemberi hatályba lépésétől számítva tavaly 10 esetben jelezték a hatóságnak a cégek erre vonatkozó szabálysértését, illetve 2 cég nem jelent meg személyesen az eljáráson.

Baranovszky György elmondta, hogy továbbra is a kereskedelemmel, a hírközlési és parkolási ügyeket is tartalmazó egyéb szolgáltatással, a közüzemi szolgáltatással, a fogyasztói csoportokkal és az utazási ügyekkel kapcsolatos ügyekben fordulnak a testülethez a fogyasztók, és sajnálatos módon nem csökken az árubemutatókkal kapcsolatos panaszok száma a törvényi szigorítást követően sem. Az elnök beszámolt arról is, hogy a testületet egyre többen keresik fel tanácsadásért, 2015-ben 5168 megkeresés volt, szemben a 2014. évi 5008-cal.

Uniós szinten kezelik a problémát

Baranovszky György úgy látja, hogy áttörést hozhat a határon átnyúló fogyasztóvédelmi viták rendezésében az online vásárolásokra bevezetett webfelület, amelyet az Európai Unió elindított. A határon átnyúló alternatív vitarendezésben a webfelületen és a hagyományos eljárásban a testület kizárólagos jogot kapott Magyarország esetére a pénzügyek kivételével.

Az idei évre vonatkozóan a testület elnöke úgy látja, a két hónap alatt beadott 855 megkeresésből arra lehet számítani, tovább növekszik a testülethez fordulók száma, és a határon átnyúló online vitarendezés lehetősége még inkább növeli a fogyasztói jogok érvényesítését.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Cameron felhívta Merkelt a Brexit előtt?

Cameron felhívta Merkelt a Brexit előtt?

David Cameron volt brit miniszterelnök az EU-tagságról tartott júniusi népszavazás előtt nem sokkal megpróbálta rávenni Angela Merkel német kancellárt egy olyan nyilatkozat támogatására, amelyben Berlin, Párizs és az Európai Unió más vezetői engedményeket helyeztek volna kilátásba az unión belüli szabad mozgás alapelvében arra az esetre, ha Nagy-Britannia az EU tagja marad.

Hirdetés
Hirdetés

További cikkek

Hirdetés
Hirdetés

Napi kommentár - videó

Utánajártunk

Privátbankár Árkosár

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

Powered by Saxo Bank

Heti várható események, adatok

  • július 18
    Bank of Amerika (2016 Q2)
    Yahoo! (2016 Q2)
    Netflix (2016 Q2)
    július 19
    ÁKK: 3 hónapos diszkont kincstárjegy aukció, 40 mrdFt
    ZEW index
    ZEW index
    Microsoft (2016 Q4)
    Goldman Sachs (2016 Q2)
    július 20
    KSH: Keresetek (január–május)
    SAP (2016 Q2)
    Termelői árindex
    Munkanélküli segélyek
    Morgan Stanley (2016 Q2)
    július 21
    NGM: Részletes tájékoztató az államháztartás központi alrendszerének 2016. június végi helyzetéről
    EKB kamatdöntés
    Friss és tartós munkanélküli-segély kérelmek
    július 22
    Feldolgozóipari BMI
    Fogyasztói BMI

Szavazás

Ön sajnálja, hogy az Uber úgy döntött, kivonul Magyarországról?