3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az Uber és az Airbnb ugyanúgy terjeszkednek a világban, mint más netes cégek: a Facebook, Google és társaik. Csakhogy itt olyan szolgáltatást nyújtanak, amik hagyományos iparágaknak jelentenek kihívást, mégpedig főleg városiaknak, így a városok, országok kénytelenek szabályozást bevezetni. De miért ne tehetnék együtt?

Együtt könnyebb

A kihívás New Yorktól Párizson át Budapestig mindenhol ugyanaz: miért ne lehetne eleve egységes szabályozást szervezni? A netes cégek egyszerre tudnak megjelenni az egész világon, míg a szabályozás szinte mindenben az egyes országok, esetenként városok dolga. Most 10 nagyváros összeáll, hogy együtt dolgozzák ki, milyen keretek között működhessenek ezek a viszonylag új szolgáltatások.

Az együtt tervezgető városok közt van New York, Szöul, Párizs, Athén, Barcelona, Toronto és Amszterdam (szívesen látnánk köztük Budapestet is). A városok vezetői a Bloomberg szerint múlt hónapban találkoztak először Amszterdamban, októberben Párizsban pedig már egy konkrét dokumentumot szeretnének felmutatni a szabályozás kereteiről. A New York-i főpolgármester helyettese azt mondta: senkinek sem jó, ha a világ 20-30 legnagyobb városa teljesen eltérő szabályokat alkalmaz. Sokkal jobb, ha a turisták, utasok egy ugyanolyan kiszámítható rendszerrel találkoznak mindenütt.

Mint a lovaskocsiknál

Az Uber és az Airbnb egyaránt feladta leckét a szabályozóknak, és győzködniük kell őket, hogy a vállalkozás nem sért törvényt, ugyanakkor munkahelyeket és gazdasági aktivitást teremt. Igen ám, de hagyományos iparágak érdekeit sértik: az Uber a taxisokét, az Airbnb a szállodákét. Ezt a helyi szabályozók ugyancsak nem hagyhatják figyelmen kívül, így az arany középutat kellene megtalálni.

Az nyilván nem megoldás, hogy egyszerűen tiltani kezdik az új dolgokat, hisz ez már akkor is értelmetlen volt, amikor a gépjármű megjelent, és a lovaskocsisok tiltakoztak. Ugyanakkor az is fontos, hogy egy új vállalkozási rendszerre is hasonló szabályozás vonatkozzon, mint a már meglevőkre (biztonsági szabályok, adózás).

Az első helyezett

Párizs az Airbnb legnépszerűbb célpontja, és a város együtt is tud működni vele. Első lépésként kiterjesztették rá a turistaadót, így nincsenek versenyelőnyben más szálláshelyekkel szemben. Ugyanakkor hangsúlyozzák, hogy olyan dolgokra is oda kell figyelniük, hogy ne legyenek városrészek, ahol mindenki Airbnb-zik, így nem marad ingatlan normál lakhatás céljára való bérlésre (ez a probléma már Budapest belsőbb részein is jelentkezik).

Párizsban az Airbnb 4,7 milliárd eurót fizetett be a városának a turistaadóból, ami egész csinos összeg. Ugyanakkor Párizs a megfelelő arányok érdekében azon is dolgozik, hogy az ingatlantulajdonosok adóztatásán is módosítson, mégpedig nem azért, hogy az újítások ellen legyenek, hanem hogy az új iparág által felvetett új problémákra ésszerű megoldásokat tudjanak találni, például legyenek elérhető hosszútávra kibérelhető lakások is.

Növekvő turizmus

Kétségkívül a legnépszerűbb turistacélpontok helyzete amúgy sem könnyű. Ahogy gazdagodik az emberiség jelentős része, egyre többen tudnak utazni, és ez most már milliárdos nagyságrendet jelent. Ugyanakkor a legnépszerűbb turistacélpontok ugyanazok maradnak, mint eddig: Párizs, Róma, Velence stb. Ez azt jelenti, hogy olyan mennyiségű ember keresi fel ezeket a helyeket, ami természetesen gondot okoz nemcsak az ingatlanpiacon, de akár a közlekedésben is. Ez azonban már egy másik, a netes szolgáltatás megosztó applikációkon túlmutató probléma is.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG