8p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

KKV
Ma már mindenki az internetes keresőkhöz fordul, ha bármilyen termékre vagy szolgáltatásra van szüksége. Az amerikai Google szinte egyeduralkodó a piacon, így minden vállalkozásnak kiemelten fontos a rendszerébe történő bekerülés.

A Google Keresőben kétféleképpen lehet megjelenni. Az első lehetőség a hirdetések, amelyek segítségével Ön azért fizet, hogy a kereső találatainak tetején jelenjen meg. Ez egy villámgyors megoldás, de pénzbe kerül. Mivel a találati listák tetején csak fix számú hirdetés fér el, így a hirdetők licitálnak, s a legtöbbet fizető ügyfél jelenik meg.

A Google Hirdetéseknél akkor kell fizetni, ha egy érdeklődő rákattint. A korlátozott reklámhely és az hirdetők magas száma miatt viszont egy-egy népszerű témánál akár 1000 Ft-nál is többet kell fizetni egy kattintásért, és ez még csak a hirdetésre rákattintó egyetlen személyt jelent. Akiből még nem biztos, hogy vásárló is lesz.

A keresőoptimalizálás más megközelítést alkalmaz

A SEO (Search Engine Optimisation) vagy magyarul keresőoptimalizálás más megközelítést alkalmaz. Olyan eljárások, praktikák és műveletek összességét jelenti, amellyel egy weboldal helyezése javítható a Google Kereső találati listáin.

Amikor Ön rákeres valamire a Google-ben, rövid időn belül egy listát kap a keresésre illeszkedő találatokkal. Jó eséllyel csak az első néhány javaslatot fogja megtekinteni, így azok a vállalkozások, akik a lista elején szerepelnek, jól járnak. A hátrébb lévő weboldalakat viszont nagy valószínűséggel sem Ön, sem más nem nyitja majd meg.

A keresőoptimalizálás célja, hogy az Ön weboldala is a találati lista első néhány helyén legyen. Fontos kiemelni, hogy míg a Google Hirdetések a reklámokat a hirdetési keret kimerüléséig mutatják, addig a SEO-val felépített eredmények tartósan megmaradnak. A keresőoptimalizálás célja nem a Google becsapása, hanem sokkal inkább annak megmutatása, hogy egy vállalkozás pontosan mihez ért, mit tud adni a vásárlóinak, és hogyan tud választ adni a keresőben feltett kérdésekre.

Evenich András a kulcsszo.hu senior keresőoptimalizálója volt segítségünkre abban, hogy elmondja mibe kerül 2019-ben a vállalkozások számára a SEO révén oda kerülni a Google első oldalára és ott is az első helyek egyikére.

SEO költségek a KKV-nak

Azt már az elején fontos leszögezni, hogy nincs pontos válasz a „mibe kerül?” kérdésre. Nem csak a hirdetéseknél, hanem a keresőoptimalizálásban is verseny van. Egy olyan weboldal optimalizálása, mely egy erős piacon szerepel, sokkal drágább. Egyszerűen azért, mert az erős piacon sok pénz van, a sok szereplő többet tud elkölteni SEO-ra, így az eredmények eléréséhez is sokat kell költeni. Egy gyenge piacon viszont alig van szereplő, kis erőfeszítéssel is nagy eredményeket lehet elérni, persze a bevétel is alacsony marad.

Ha Ön egy kompetitív piacon szerepel, akkor a nagyobb haszon eléréséhez nagyobb összegeket kell elköltenie.

Weboldal elemzés – SEO audit mindenek az alapja

A keresőoptimalizálás során egy szakember először elemzést készít. Ebben felméri az Ön lehetőségeit és az elérni kívánt célokat, megnézi a már meglévő szolgáltatást. A kulcsszókutatás nevű folyamat során megnézi azokat a kifejezéseket, melyek a vállalkozásához kötődnek, s eldönti, melyekre keresnek rá az érdeklődők.

Kutatja a konkurenciát, megnézi, hogy ők mitől lettek sikeresek. Ezek a minták ugyanis kiválóan felhasználhatók a munkafolyamat során. A kezdeti elemzés, tervek készítése és a kulcsszókutatás sokszor egy csomag része, mely 100.000 Ft környékén indul. A nagyobb projektek mindig több munkába, így több pénzbe is kerülnek, de valódi SEO audit és tervezés már ritkán érhető el 100.000 Ft alatt.

Weboldal készítés a kezdeti legnagyobb költség

Amennyiben weboldalra is szükség van, akkor ahhoz szakértő programozó kell. Ma már nem érdemes olyan honlapot készíteni, mely nem reszponzív, ez a mobilon és tableten történő megfelelő megjelenítést jelenti.

A WordPress nevű ingyenes szoftver weboldalra szabása, alapvető honlapépítés ára elérheti a 100.000 Ft-ot. Ha ennél komolyabb weboldalra van szükség, és a programozó építi fel az egész oldalt, akkor az árak 200.000-250.000 Ft-nál kezdődnek. Nagy projekteknél a honlap árak határa a csillagos ég.

Szövegírás az egyik legkeresettebb szolgáltatás

A weboldalt fel is kell tölteni tartalommal, melyhez szövegírásra van szükség. A kezdeti szöveg elkészítése szintén pár tízezer forintnál kezdődik, ennek során felkerül a weblapra, hogy az Ön szolgáltatása mivel is foglalkozik. Egy jó író a keresőoptimalizálási célokat szem előtt tartva tudja elvégezni a folyamatot.

A honlap elindításával még nincs vége a szövegírási tevékenységnek, a modern SEO fontos része ugyanis a tartalommarketing. Ennek során a weboldal folyamatosan bővül újabb releváns szövegekkel, melyhez szakértő szövegíróra van szükség. Az ilyen belső blogba, tudásbázisba tartozó cikkekre rendszeres megbízással 1-2 Ft/karakter áron lehet írókat találni, ők hosszú távon is megbízhatóan dolgoznak.

Abban az esetben, ha csak heti egy darab 500 szavas cikkről beszélünk, akkor annak havi költsége elérheti a 15.000-30.000 forintot. Az ilyen léptékű tartalomkészítés azonban csak korlátozott eredményt ad, érdemesebb heti több cikkel vagy hosszabb, akár 2000 szavas szócikkekkel is készülni a versenyre. A tartalomírás jellemzően inkább a százezer forintos léptékben hatásos, de itt is érvényes a versenyben lévő konkurensek fontossága. Az olyan piacon, ahol a konkurensek havonta sok tartalmat tesznek közzé, Ön is csak nagyobb mennyiségű saját tartalommal rúghat labdába. Ha azonban a témában csupán az Ön weboldala készít tartalmat, akkor nagyon hamar meglátszódhat az eredménye.

Linképítés – itt elég nagy a különbség nem csak az árban

A tartalommenedzsment mellett a keresőoptimalizálás másik pillére a linképítés. A Google ugyanis azt is figyelembe veszi, hogy egy weboldalra mennyi link mutat más weboldalakról, és azok milyen erősek. Ha az Ön szolgáltatását erős oldalak linkelik, a Google azt fogja hinni, hogy egy jelentős weboldalról van szó. Ennek köszönhetően oldalát előre sorolja a keresője találatai között.

A linképítéshez is SEO szakértő szükséges, mivel ezen a piacon is van néhány kókler – idéző jelben szakember. Ők gyakran ajánlják azt, hogy sok tíz vagy száz linket készítenek alacsony díjért, amit a Google kifejezetten tilt.

Mivel az ilyen bloghálózatok fenntartása nem olcsó, ezért a linkek kikerülésének is van költsége. Általában csomagokban értékesítik a linkeket pár ezer forintos díjért amiben még a szövegírás is benne van. Ami felettébb gyanús is lehet, mivel ennyiért szinte egy jó cikket sem nem lehet kapni a magyar piacon.

Az ilyen link spammelés eredménye az is lehet, hogy a Google tiltólistára teszi az Ön weboldalát, és az első idők utáni fellendülést hanyatlás követi. Ma már a Google az értéktelen linkeket nem veszi figyelembe ezért ezzel kvázi kidobtuk a pénzt az ablakon módszert jelent.

Az igazi linképítés során csak minőségi, erős, releváns és karban tartott weboldalakra kerül ki az Ön szolgáltatásának linkje. A cikkek minősége és terjedelme miatt is képes a linképítésre szánt tartalom a Google első oldalára is feljutni. Ehhez a linképítés technikához ami főként, PR és vendégblogolást jelent, magasabb költségek járulnak. Egy cikk megjelenési díja 20-150ezer forintot is elérheti. Ami most soknak tűnik de a minőséget nagyon megéri megfizetni ezt bizonyítja a 2018-s Google Medic update algoritmusának bevezetés is.

Összefoglalás

Mennyibe kerül tehát a Google Keresőben az első hely? Az első helyezésig tartó út mindenképpen hosszabb időt fog igénybe venni, mivel az elvégzett folyamatok, a megírt szöveg Google általi feltérképezése hónapokba telhet.

Még egy alacsony versenyű piacon is több hónap telik el az első eredmények megjelenéséig. Ahogy azonban egyre több látogató érkezik a keresőből, a befektetés elkezd megtérülni, a cél elérésével pedig már csak a siker fenntartásra kell költeni.

A már említett SEO audit, a tervezés és a honlap optimalizálása 100.000-200.000 forintos tétel, ha új honlapra is szükség van, akkor még egyszer ekkora összeggel lehet számolni.

A klasszikus keresőoptimalizálási munkák, a linképítés, a szövegírás pedig havi kiadásként jelentkezik, havi 50-100.000 Ft alatt korlátozott eredménnyel. Erős versenyű piacon viszont csak milliós összegekkel lehet labdába rúgni, s fel kell készülni arra, hogy az eredmények eléréséig nemzetközi multikkal kell megküzdeni. Ilyenkor nem csak sok pénzbe, de akár egy vagy több évbe is telik a konkurencia már felépített SEO stratégiájának legyőzése.

Egy dolgot azonban fontos leszögezni, a keresőoptimalizálási szakember már a munka elején meg tudja becsülni a verseny mértékét. Nagyságrendileg javaslatot tesz majd a szükséges pénzösszegre, és tervezni tudja, hogy mennyi idő alatt lehet elérni a kitűzött célokat. Ha Ön ügyfélként nem kap információt a várható tennivalókról és kiadásokról, érdemes másik szakembert keresnie.

Címkék: KKV
A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

KKV Hogyan lett kis garázscégből milliárdos vállalkozás?
Privátbankár.hu | 2023. december 19. 11:41
Állócsillagok és újhullámos trónkövetelők.
KKV Itt a Cégépítők társasjáték: most eldől, ki kaszál az üzleti évben!
Natív tartalom | 2023. december 4. 10:26
Piaci rést betöltő társasjáték jelent meg október 25-én: a Cégépítők társasjáték megszületéséről és játékmenetéről Egerszegi Krisztiánnal, a MiniCRM tulajdonosával, a Cégépítők alapítójával beszélgettünk.
KKV Széchenyi Kártya Program: megduplázták a hitelkereteket
Privátbankár.hu | 2023. augusztus 1. 11:18
Sokkal nagyobb hitelkeretet kapnak a kkv-k a Széchenyi Kártya Program keretében. A kamat a futamidő végéig 5 százalék. 
KKV Kezdj újult erővel a nyári szabadság után!
Márkázott tartalom | 2023. június 27. 11:32
  Ha még most vagy csak a hosszabb lélegzetvételű nyaralás előtt, akkor minden bizonnyal minden munkával kapcsolatos témától a falnak mennél. Teljesen érthető módon érzed azt, hogy telítődtél, hiszen már javában az év második felében járunk, és a megfeszített munkatempóból még nem is igazán tudtál alább engedni.
KKV Vigye sikerre vállalkozását, alkalmazzon business mentort!
Natív tartalom | 2023. június 8. 10:01
A business mentor nem varázsló, ám mégis rendkívül fontos szerepet játszhat több, a hazai kkv-szektort rendkívüli mértékben érintő konfliktushelyzet kezelésében. Közreműködésével a vállalatok tulajdonosai és vezetői olyan külső támogatást kaphatnak, amely segíti őket a tudatosabb vállalatvezetésben és előmozdítja üzleti és személyes fejlődésüket. A Budapesti Gazdasági Egyetem rendhagyó szakirányú továbbképzéséről annak vezetőjével és egyik hallgatójával beszélgettünk.
KKV A K&H szerint az uniós pályázatok körüli zűrzavar nem ártott
Privátbankár.hu | 2023. május 24. 14:14
Az uniós pályázatok körüli bizonytalanság csak kismértékben vetette vissza a cégek bizakodását, mintegy felük továbbra is reálisnak tartja, hogy ilyen forráshoz juthat - közölte a K&H magyarországi mikro, kis- és középvállalkozások (kkv) bizalmi indexe első negyedévi eredménye alapján.
KKV Megnyitják a pénzcsapot a magyar cégeknek: milliárdokat érő bejelentést tett egy bank
Privátbankár.hu | 2023. május 10. 17:14
Jelentős beruházási hitelkeretről állapodott meg az UniCredit.
KKV Jó szakemberből gyenge vállalkozó lesz? – interjú
Natív tartalom | 2023. április 4. 12:02
Egerszegi Krisztián Jövőkép című könyvének megjelenése kapcsán készült interjúnk második részében beszélgetünk a vállalkozók 90 százalékáról, a magukat halálra hajszoló emberekről, és arról is, mit tanácsol a bölcs varázsló a gonosz sárkány legyőzéséhez.
KKV Jövőkép nélkül csak szenvedés lesz, nem sikercég – interjú
Natív tartalom | 2023. március 22. 10:07
Ami tíz évvel ezelőtt még működött a magyar cégek számára, az tíz év múlva egyáltalán nem lesz elegendő, avagy hamarosan megérkezik az üzleti regény arról, hogy miért kulcsfontosságú a hazai vállalkozók számára egy jól megformált jövőkép. Egerszegi Krisztiánnal, a MiniCRM cégvezetőjével és a Cégépítők alapítójával beszélgettünk Jövőkép című könyve megjelenése előtt.
KKV Csak a bizonytalanság biztos a kisvállalkozásoknál
Privátbankár.hu | 2023. február 3. 16:24
A kormány új hitelprogramról döntött a Baross Gábor újraiparosítási program keretében. Az elszálló kamatok mellett ez komoly segítséget jelenthet a kisvállalkozások számára, amelyek helyzete meglehetősen bizonytalan lett az utóbbi időben. Az ATV Start vendégeként Perlusz László, a VOSZ főtitkára és kollégánk, Király Béla beszélt a hazai vállalkozások helyzetéről.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG