3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Októberre lassult az árcsökkenés a hipermarketekben, de még mindig olcsóbban tudhatjuk le a nagybevásárlást, mint egy éve - erre jutottunk a legfrissebb Privátbankár Árkosár felmérés során. Az őszre ígért kenyéráremelés megérkezett, egy hónap alatt 14 százalékot drágult egy vekni.

Október 7-én vettük nyakunkba három hipermarketlánc egy-egy egységét, és megnéztük, hogyan alakult 30 élelmiszerből álló mintakosarunk ára az előző hónaphoz és tavaly októberhez képest. Idén eddig egy kivételével minden hónapban alacsonyabb árat mértünk, mint az előző év azonos időszakaiban - a trend szeptemberben sem tört meg, csak lassult.

 

 

A KSH legutóbbi közlése szerint ha csak szerény mértékben is, de újra emelkedett az árszínvonal Magyarországon - pozitív, 0,2 százalékos volt a legutóbbi inflációs adat. Ennek jelét mi is éreztük: a múlt havinál ugyanis 203 forinttal, 1,2 százalékkal többe került októberben a mintakosár.

A három hipermarket közül az Auchanban 4,5 százalékos, a Tescóban 0,1 százalékos havi árcsökkenést mértünk, az Intersparban 6 százalékkal magasabb volt a számla végösszege, mint egy hónapja.

 

 

Tavalyhoz képest viszont továbbra is csökkennek az árak: az Auchan éves áremelését ellensúlyozta az Interspar és a Tesco árcsökkentése, az átlag 1,5 százalékos árcsökkenés lett. Az élelmiszerkosár átlagára 17 398 forint volt októberben.

 

 

Az áruházak sorrendje most érdemben változott: az Interspar visszacsúszott a harmadik helyre, az Auchan pedig újra az élre állt. A Tesco egy helyet javított, így lett második. A legolcsóbb és legdrágább áruház között 1231 forint volt a különbség októberben.

A legkevesebbet persze akkor kellene fizetni, ha mindent ott vennénk, ahol az a legolcsóbb: 1445 forintot spórolhatnánk így az átlagárhoz képest.  Ez azonban tripla utazgatással vagy tripla létszámú bevásárlócsapattal járna.

Mi lett olcsóbb? Mi drágult?

Lehet, hogy a kenyérár-emelés, amit szeptemberre jósoltak a pékek, végül októberre érkezett meg: egyetlen hónap alatt 14 százalékkal drágult a kenyér a hipermarketekben. A tészta, a sajt és a tej ára is nagyjából ennyivel emelkedett egy hónap alatt. Ötödével olcsóbb lett viszont a krumpli és az alma.

Tavaly októberhez képest 10 százalékot drágult a kenyér, 12 százalékot a sajt, 15-öt a joghurt, míg a tejföl harmadával kerül többe, mint egy éve. A krumpli viszont sokkal olcsóbb lett (-44%), ahogy a cukorért is közel ötödével kevesebbet kell adni, mint tavaly.

Havi legolcsóbbak: tök, só, epres joghurt

Halloween-tököt egyelőre csak az Auchanban találtunk, 199-ért; nagydobosi, szürke sütőtököt vehettünk volna faragáshoz a Tescóban kilónként 169-ért, az Intersparban 249 forintért.

Szeptemberben volt balhé a sóval: hatalmas mennyiségű, több mint 13 tonna állati takarmányozásra szánt kálium-klorid felhasználásával gyártott étkezési sót vetetett le a polcokról a Nébih. Megnéztük, mi van helyette: a legolcsóbb asztali só kilója mindhárom áruházban egyaránt 39 forint volt, ezért az Auchanban sajátmárkás Tuti Tippet, az Intersparban S Budgetet, a Tescóban Nyírség asztali sót kaphattunk.

Az epres joghurtokkal sem volt minden rendben: 38-ból 19 terméknél talált a hatóság hiányosságokat. Ha csak az árakat nézzük, akkor a Zott Szívecske nyert, ezt az Auchan 58 forintért adta ottjártunkkor. A Tescóban 59 forint volt a Danone Nap mint nap epres joghurtja, az Interparban szintén 59 forintba került az akciós Farmer joghurt.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG