3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Közel 10 ezer ember megkérdezése alapján felmérés készült néhány ország turistái között, hogy ki milyen rossz szokásokkal rendelkezik utazása során, és ennek alapján a vizsgált országokat összevetették. Sok mindenben az amerikaiak kerültek a szégyenpadra, de van, amiben a németek vezetik a listát.
MTI Fotó: Balogh Zoltán

A kihágások

Egy utazási oldal, a Travelzoo készítette a felmérést, mely a következőkre volt kíváncsi a címbeli kérdésen kívül: ki hoz el apróbb dolgokat a szállodából, ki hagyja ott az éttermi számlát fizetés nélkül, ki szól be a munkahelyére, hogy beteg, miközben valójában a nyaralást hosszabbítja meg, ki csempészik vámköteles árukat, és végül ki lép félre az utazás során.

A felmérés öt ország polgárait vette górcső alá: amerikaiakat, németeket, briteket, kanadaiakat és kínaiakat. Nem túl meglepő módon a legtöbb dologban a németek a legfegyelmezettebbek, de egy valamiben ők vezetik a listát: 10 százalékuk lép félre utazáskor, míg a kínaiaknál 5 százalék, a többieknél 2-3 százalék az arány.

Amerikaiak: kevés szabadság, sok randalírozás

A rossz viselkedést viszont több szegmensben az amerikaiak vezetik, de erre a Marketwatch szerint van magyarázat: nekik kevesebb a szabadságuk, így kevesebbet utaznak, de akkor jobban elengedik magukat. Amerikában nincs is kötelezően megszabva, hogy a cégek mennyi fizetett szabadságot adjanak dolgozóiknak, ezért a dolgozók nem is használják ki teljesen a lehetőségeket, nehogy a cég rossz szemmel nézzen rájuk. Így átlagosan csak 10 napot vesznek ki, míg a briteknél 28 nap jár kötelezően, a németeknél 20, és ezt ki is veszik. Miért ne tennék, ha ezt állami előírás biztosítja.

Nézzük ezek után a konkrétumokat. Kezdjük a medencébe, avagy tengerbe vizeléssel: ebben az amerikaiak 64 százalékkal vezetnek, a kanadaiak kissé lemaradva 58 százalékkal jönnek, a többiek 41-46 százalék közt vannak. A hotelből a piperecikkeket az amerikaiak 69, a kanadaiak és a kínaiak 63 ill. 61, a britek 45 százaléka emeli el, a németek viszont jóval fegyelmezettebbek: náluk 20 százalék az arány.

Ezért rosszalkodunk

A vámon való csempészésben a kínaiak vezetnek 32 százalékkal, de itt torzíthatja az adatot, hogy ők sok vámköteles helyen járhatnak, míg egy európai polgár már alig találkozik ilyennel. A számla kifizetésének elmulasztásában is az amerikai turisták a bajnokok 13 százalékkal, a többieknél egyszámjegyű az érték: kanadaiak 9, britek 8, németek 7, kínaiak 6 százalék. A betegség címén való nyaraláshosszabbításban is az amerikaiak elsők 24 százalékkal (a kevés szabi miatt érthető), a többieknél  15-16 százalék az arány, a fegyelmezett németeknél csak 10 százalék.

A felmérés arra is magyarázatot keres, hogy miért ilyen nagy arányú a rossz viselkedés olyan országok turistái körében, ahol a szegénység, pénzhiány nem igazán magyarázat az ilyesmire. Arra jutottak, hogy amikor nyaralni megyünk, kikerülünk a mindennapi stresszből, elengedjük magunkat, és akkor hajlamosabbak vagyunk akár a határainkat is feszegetni.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG