Hirdetés
Hirdetés

Mivel etetnek minket a televíziós reklámok?

2015. március 01., 13:40

2013-hoz képeset tavaly 36 százalékkal többet költöttek a megrendelők az élelmiszerek tévéreklámjára Magyarországon. Ez listaáron, kedvezmények nélkül 130 milliárd forintot jelent. WC-tisztító, mosószer és fogkrém reklám: melyikkel, hány nézőt lehetett elérni?

A Nielsen Közönségmérés Kft. adatai szerint, a háztartási vegyi és kozmetikai termékek tévéhirdetéseinek értéke 1,5 százalékkal 123 milliárd forintra csökkent 2013-hoz képest. 

A valós költés alacsonyabb ezeknél az értékeknél, mert a tévétársaságok jelentős kedvezményeket nyújtanak ügyfeleiknek.

A Nielsen által szpot szinten mért háztartási vegyiáru és kozmetikum tévéreklámok közül a legtöbb GRT-t elérő termékosztályok 2014-ben. (Százalékban, 2013-as összehasonlító adatokkal.)
A Nielsen által szpot szinten mért háztartási vegyiáru és kozmetikum tévéreklámok közül a legtöbb GRT-t elérő termékosztályok 2014-ben. (Százalékban, 2013-as összehasonlító adatokkal.)

Etetnek a hiperek

Hirdetés

Különösen az élelmiszer-kereskedelmi cégek reklámköltése nőtt meg. Ugyanis a hipermarketek tavalyi tévéreklám-költése listaáron kereken 23 milliárd forint volt, ami 59 százalékkal haladja meg az előző évit. A többi élelmiszerbolt együttesen közel 44 milliárd forintért hirdetett a képernyőn. Itt a növekedés mértéke 57 százalék.

Az élelmiszer, háztartási vegyi és kozmetikai termékek hazai tévéreklámjai összességében 1 százalékkal több úgynevezett GRP-t értek el, mint egy évvel korábban. Az angol szakmai kifejezés (Gross Rating Point) azt fejezi ki, hogy egy reklám szpot sugárzásai hány embert értek el a vizsgált célcsoportban - magyarázzák. A hipermarket-reklámok GRP-je 43 százalékkal emelkedett 2014-ben, az előző évhez képest, míg a többi élelmiszerüzlet mutatója 25 százalékkal lett nagyobb.

Az édesség az aztán jöhet!

A magyarországi televíziós csatornákon sugárzott napi fogyasztási cikk reklámok közül pedig tavaly a legnagyobb GRP-t az édesség szektor érte el. Utána sorrendben a tejtermékek, a tisztító szerek, valamint a szeszesitalok következnek.

A GRP táblázat listavezetője a szeletes csokoládé, majd a sör, a puding tejalapú desszerttel együtt, továbbá a joghurt/kefir és a szénsavas üdítőital következik.

Háztartási vegyi árunál és kozmetikumnál a termékcsoport összes GRP-jéből legtöbb a tisztítószerre jutott, ami megelőzi a hajápolást és az illatszert - derült ki a Nielsen felméréséből.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Megvan a magyarok kedvence – te szoktál náluk vásárolni?

Megvan a magyarok kedvence – te szoktál náluk vásárolni?

A GKI Digital 2015 óta készít nyilvános rangsort a magyar piac legnagyobb online kiskereskedőiről. A végleges sorrend alapját a GKI Digital forgalmi modellezése adta. A becsléseket ez alkalommal is pontosította a kutatócég a lakossági vásárlási szokásokat vizsgáló felmérések eredményeivel, valamint kereskedői riportok tényadataival.

Hirdetés
Hirdetés

További cikkek

Hirdetés
Hirdetés

Videók

Utánajártunk

Privátbankár Árkosár

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

Powered by Saxo Bank

Szavazás

Ön tud félretenni a nyugdíjas éveire?