Hirdetés
Hirdetés

Azt hitted, a nők boltkórosak? Erre szórják a pénzt a pasik

2018. február 16., 12:15

Lehet, hogy a nők többször vásárolnak, de a férfiak lényegesen több pénzt hagynak ott egy-egy bevásárlásnál.

A Mall.hu webáruház alaposan átvizsgálta a vásárlók kosarát, hogy kiderítse: mit, mennyiért vásárolnak a magyarok, és mivel szeretnek fizetni a leginkább. A felmérés alapján egy felhasználó átlagosan kicsivel kevesebb, mint 3 percet tölt egy oldalon nézelődéssel, míg átlagosan 4 oldalt néz meg egy-egy böngészés alkalmával, tudta meg a Privátbankár.hu. A nők jellemzően többször, a férfiak azonban többért vásárolnak: tavaly egy férfi felhasználó átlagos kosarának értéke 6500 forinttal haladta meg a női vásárlókért.

A megelőző évhez képest 2017-ben az összes termékcsoportot figyelembe véve körülbelül 10 százalékkal csökkent a házhozszállítást kérő vásárlók aránya, ugyanakkor a drágább és nagyobb cikkek esetében nőtt az arány: a fotós tartozékok (22 százalékkal), a napi fogyasztási cikkek (FMCG, 126 százalékkal) és a kerékpárok (423 százalékkal) kategóriáiban láthattunk emelkedést.

Hirdetés

LED TV-t és társast minden háztartásba?

A felmérés szerint tavaly ismét a LED TV-k kerültek a termékcsoportok által generált forgalom alapján összeállított toplista csúcsára, a második helyre az okostelefonok, a harmadikra pedig az elöltöltős mosógépek kerültek a webshopok listáján. A top 15 termékcsoport között csupán két új szereplőt láthatunk, ők pedig nem más, mint a 60. születésnapját ünneplő LEGO, ami 66 százalékos növekedést követően a 2017-es lista 14. helyén landolt, és a Nyomtatók/fénymásolók termékkategória, amely forgalmának 118 százalékos növekedése a 12. helyre volt elég.

Ha pedig nem a forgalmat, hanem a darabszámokat nézzük, a magyarok 2016 után 2017-ben is társasjátékokat vásároltak a legtöbbször. Ami a legkeresettebb játékokról egyformán elmondható: a vásárlók olyan játékokat keresnek, amelyeket a 6-8 éves korosztállyal is együtt tudnak játszani, játékidejük nem haladja meg az 1 órát, árban 10 ezer forint alattiak és kreativitást, stratégiai gondolkodást igényelnek.

Sereghajtó Magyarország - ebben labdába se rúgunk Európában?Szépen hízik a boltos vásárlás, a válságot követő leülést követően 2013 óta a javulás jelei mutatkoznak a magyar fogyasztói kedven. A drága cikkek piacán azonban még mindig kicsit bizonytalanul nyitjuk a pénztárcát: bútorra, mosógépre, televízióra, laptopra és autóra még mindig kevesebbet költünk, mint a krach előtt. De mennyire maradunk el az EU-tól? A Privátbankár.hu cikkéért kattints ide! >>>

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Megvan a magyarok kedvence – te szoktál náluk vásárolni?

Megvan a magyarok kedvence – te szoktál náluk vásárolni?

A GKI Digital 2015 óta készít nyilvános rangsort a magyar piac legnagyobb online kiskereskedőiről. A végleges sorrend alapját a GKI Digital forgalmi modellezése adta. A becsléseket ez alkalommal is pontosította a kutatócég a lakossági vásárlási szokásokat vizsgáló felmérések eredményeivel, valamint kereskedői riportok tényadataival.

Hirdetés
Hirdetés

További cikkek

Hirdetés
Hirdetés

Videók

Utánajártunk

Privátbankár Árkosár

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

Powered by Saxo Bank

Szavazás

Ön tud félretenni a nyugdíjas éveire?