1p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az idei Sziget fesztiválon a korábbi éveknél is több a külföldi látogató: a többségükben francia, holland, olasz, német és angol szigetelők nagyon elégedettek a szolgáltatásokkal - a programoktól kezdve az étel-ital árakon át egészen a mobilvécékig minden bejön nekik
Az idei Sziget fesztiválon a korábbi éveknél is több a külföldi látogató: a többségükben francia, holland, olasz, német és angol szigetelők nagyon elégedettek a szolgáltatásokkal - a programoktól kezdve az étel-ital árakon át egészen a mobilvécékig minden bejön nekik.

Az MTI által megkérdezett külföldiek véleménye szerint a Sziget egy relatíve olcsó, ugyanakkor jól megszervezett fesztivál, ami mind az infrastruktúra, mind a közlekedés szempontjából ideálisnak nevezhető. Többen kiemelték, hogy más európai fesztiválokhoz képest könnyedén utazgathatnak a buli helyszíne és a város között, napközben sokan Budapest nevezetességeit szemrevételezik és csak este térnek vissza a Hajógyári-szigetre, ahol hajnalig tombolnak.

Abban minden megkérdezett külföldi egyetértett, hogy a belépőjegy más európai fesztiválokhoz viszonyítva rendkívül olcsó, egy angol lány szerint a napijegy fele annyiba kerül, mint a belépő egy közepesen jó londoni klubba. A látogatók az italárakat is rendkívül kedvezőnek találják, többen lelkesen elemezték első "találkozásukat" a pálinkával.

A megkérdezett külföldiek többsége hetijeggyel érkezett és szinte mindnyájan a Hajógyári-szigeten sátoroznak. Egytől egyig elégedettek a tisztálkodási lehetőségekkel, egy holland fiú lelkesen mesélte, hogy hol a Dunában, hol a túlzsúfolt, de jó hangulatú zuhanyzóban mossa le magáról a Sziget porát.

A fesztiválozók pozitívan értékelték a Sziget zenei programját, a legtöbben a nagy választékot és a sokszínűséget emelték ki. A megkérdezett külföldiek nagy része először látogatott el a Szigetre, vannak, akik ismerőseiktől hallottak a fesztiválról, mások televíziós hirdetésen, plakáton, az interneten, vagy szórólapon keresztül értesültek a rendezvényről.

Akadnak olyanok is, akik már sokadik alkalommal látogattak el a Szigetre, és rendkívül elégedettek annak minden szolgáltatásával. 3 szoknyát viselő osztrák fiú szerint ez a legjobb közép-európai fesztivál, mert olcsó a sör, jó a zene és szépek a lányok.

Nevelni kell a fiatalokat

A Sziget szervezői élen szeretnének járni abban, hogy minél környezettudatosabb legyen a rendezvény - hangsúlyozta Gerendai Károly. Közölte: a szórakoztatáson túl nevelni is kell a fiatalokat, hiszen komoly felelősség, milyen üzenetet lehet átadni nekik. A gyönyörű park a rendezvény idején komoly környezeti terhelést kap, de a helyreállításon túl az elmúlt 16 év alatt a Sziget Szervező Iroda 330 millió forintot fordított a terület állapotának javítására is. A ráfordítások eredményeként - egy felmérés szerint - a Hajógyári-sziget állapota összességében javuló tendenciát mutat - tette hozzá.
Reklámot csináltak neki

Vető Viktória, a fesztivál sajtófőnöke elmondta, hogy egyes országokban, így Hollandiában, Franciaországban, Olaszországban, Spanyolországban és Németországban nagyobb promóciókkal, különféle sajtóeseményekkel és akciókkal reklámozták a Szigetet, míg más országokban "csak" a szimpla hirdetések jelentek meg.

A szervezők tájékoztatása szerint külföldön 25 ezer, míg itthon 10 ezer hetijegyet adtak el elővételben. Az idén 10 százalékkal több hetijegyet vettek elővételben külföldön, mint tavaly, ezek majdnem egyharmada Hollandiában fogyott, 16 százalékát franciák vették meg, őket az olaszok, a németek, az angolok és az osztrákok követik.

Zöld Fesztivál lett a Sziget

A Sziget Fesztivál környezettudatosságáért elnyerte a Zöld Fesztivál díjat, amelyet Szabó Imre környezetvédelmi miniszter adott át Gerendai Károlynak, a fesztivál szervezőjének a Hajógyári-szigeten található Világsátorban.

Szakemberek állítottak össze egy kritériumrendszert, amelyeket a Zöld Fesztivál díj nyertesének teljesítenie kell; s a szigorú környezetvédelmi előírások betartásával a fesztivál megfelelt az elvárásoknak - emelte ki a díj átadáskor a környezetvédelmi miniszter. Szabó Imre elmondása szerint a rendezvény szervezői a terület helyreállítására évente 30-50 millió forintot fordítanak. A MÁV-val kötött szerződéssel, a fesztiválra közlekedő hajójárattal is hozzájárulnak a környezetbarát közlekedéshez, s bicikli bérlésre is lehetőség van.

A környezetvédelmi miniszter felhívta a figyelmet a Szigeten található zöld udvar elnevezésű helyszínre és az "Egy mozdulat" standra, ahol az érdeklődők egyebek mellett energiatakarékossági és környezetvédelmi tippeket kapnak. A napelemes mobiltelefon-töltés mellett klímafotózás, kerekasztal-beszélgetések és kvízek szórakoztatják a résztvevőket.

Sziget: apróbb bűncselekmények
Szigeti veszedelem: nincs influenza veszély
Szigeti sztárallűrök: zokni, csoki, kanapé
Sziget-zaj: 55-ből 5-ös
A kivétel erősíti: hangoskodhat a Sziget
Kezdődik az őrület: Nagyszínpad! Nagyszínpad!
Automatikusan halkul majd el a Sziget
Bizonytalan a Sziget üzleti sikere
Sziget: minden a víruson és a félárú jegyen múlik

MTI

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG