Mivel etetnek minket a televíziós reklámok?

2015. március 01., 13:40

2013-hoz képeset tavaly 36 százalékkal többet költöttek a megrendelők az élelmiszerek tévéreklámjára Magyarországon. Ez listaáron, kedvezmények nélkül 130 milliárd forintot jelent. WC-tisztító, mosószer és fogkrém reklám: melyikkel, hány nézőt lehetett elérni?

A Nielsen Közönségmérés Kft. adatai szerint, a háztartási vegyi és kozmetikai termékek tévéhirdetéseinek értéke 1,5 százalékkal 123 milliárd forintra csökkent 2013-hoz képest. 

A valós költés alacsonyabb ezeknél az értékeknél, mert a tévétársaságok jelentős kedvezményeket nyújtanak ügyfeleiknek.

A Nielsen által szpot szinten mért háztartási vegyiáru és kozmetikum tévéreklámok közül a legtöbb GRT-t elérő termékosztályok 2014-ben. (Százalékban, 2013-as összehasonlító adatokkal.)
A Nielsen által szpot szinten mért háztartási vegyiáru és kozmetikum tévéreklámok közül a legtöbb GRT-t elérő termékosztályok 2014-ben. (Százalékban, 2013-as összehasonlító adatokkal.)

Etetnek a hiperek

Különösen az élelmiszer-kereskedelmi cégek reklámköltése nőtt meg. Ugyanis a hipermarketek tavalyi tévéreklám-költése listaáron kereken 23 milliárd forint volt, ami 59 százalékkal haladja meg az előző évit. A többi élelmiszerbolt együttesen közel 44 milliárd forintért hirdetett a képernyőn. Itt a növekedés mértéke 57 százalék.

Az élelmiszer, háztartási vegyi és kozmetikai termékek hazai tévéreklámjai összességében 1 százalékkal több úgynevezett GRP-t értek el, mint egy évvel korábban. Az angol szakmai kifejezés (Gross Rating Point) azt fejezi ki, hogy egy reklám szpot sugárzásai hány embert értek el a vizsgált célcsoportban - magyarázzák. A hipermarket-reklámok GRP-je 43 százalékkal emelkedett 2014-ben, az előző évhez képest, míg a többi élelmiszerüzlet mutatója 25 százalékkal lett nagyobb.

Az édesség az aztán jöhet!

A magyarországi televíziós csatornákon sugárzott napi fogyasztási cikk reklámok közül pedig tavaly a legnagyobb GRP-t az édesség szektor érte el. Utána sorrendben a tejtermékek, a tisztító szerek, valamint a szeszesitalok következnek.

A GRP táblázat listavezetője a szeletes csokoládé, majd a sör, a puding tejalapú desszerttel együtt, továbbá a joghurt/kefir és a szénsavas üdítőital következik.

Háztartási vegyi árunál és kozmetikumnál a termékcsoport összes GRP-jéből legtöbb a tisztítószerre jutott, ami megelőzi a hajápolást és az illatszert - derült ki a Nielsen felméréséből.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Stratégiát vált az Aldi? Furcsa üzlethelyiséget nyitott

Stratégiát vált az Aldi? Furcsa üzlethelyiséget nyitott

Bár az Aldi-üzletek általában majdnem egyformák, most mégis nyitottak egy, a többitől alaposan eltérő egységet. Stratégiaváltásról állítólag nincsen szó, mégis lehetséges, hogy újabbak követik. Jöhetnek a mini-Aldik? Németországban megeshet, Magyarországon pedig eddig is jelentős rugalmasságról tettek tanúbizonyságot.

További cikkek

Utánajártunk

Videók

Privátbankár Árkosár

Ajánlatunk

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

  • BUX38240.09-1.05%
    DAX9823.5-2.77%
    EUR/HUF311.610%
    EUR/USD1.08340%
    Arany1118.150%

Heti várható események, adatok

  • február 19
    február 20
    MOL - 2017 Q4
    KSH: Keresetek - 2017. január–december
    ÁKK: 3 hónapos diszkont kincstárjegy aukció, 40 mrdFt
    ZEW index - február
    ZEW index - február
    Fogyasztói bizalom (előzetes) - február
    {{US}} Walmart Stores - 2018 Q4
    február 21
    Magyar Telekom - 2017 Q4
    NGM: Részletes tájékoztató az államháztartás központi alrendszerének január végi helyzetéről
    ÁKK: 2025/B államkötvény csereaukció, 2020/B - 20 mrdFt; 2026/D államkötvény csereaukció, 2020/B - 20 mrdFt
    Feldolgozóipari BMI - február
    Szolgáltóipari BMI - február
    Feldolgozóipari BMI - február
    Szolgáltóipari BMI - február
    OMV - 2017 Q4
    Munkanélküli segélykérelmek számának változása - január
    Fed jegyzőkönyv
    február 22
    KSH: Kiskereskedelem - 2017. december
    GDP (év/év, előzetes) - Q4
    IFO üzleti hangulatindex - február
    Friss és tartós munkanélküli-segély kérelmek
    február 23
    KSH: Lakásépítések, építési engedélyek - 2017. I–IV. negyedév

    GDP (év/év, munkanaphatással igazított) - Q4
    Fogyasztói árindex (végleges) - január

Szavazás

Ön fektetne pénzt bitcoinba vagy más kriptodevizába?