3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kertes és 86 négyzetméteres ház a favorit a magyarok körében - áll a K&H biztos jövő indexében, amely többek között azt nézte, hol és mekkora lakásban élnének legszívesebben a megkérdezettek. A 30-59 éves korosztály döntő többségének, 70 százalékának van saját vagy legalább részben saját tulajdonú ingatlana, és mindössze 13 százalékuk él bérleményben.
Egy készülő ház Debrecenben. Illusztráció. (Kép forrása: MTI)

A mostaninál egy picivel nagyobb lakásban laknának a magyarok, ha erre módjuk lenne - többek között ez derül ki a K&H Biztosító biztos jövő indexéből, amely a megkérdezettek lakásviszonyait és lakásvágyait vizsgálta. A 30-59 éves magyarok átlagosan 81 négyzetméteres ingatlanban élnek, viszont átlagosan 86 négyzetméterest tartanának megfelelőnek. Ez lényegében egy félszobával nagyobb alapterületet jelentene.

Kertes házba vágynak

Az egyedülállók és a kétfős háztartások nem vágynak nagyobb lakásra. Nagyjából megegyezik a mostani és a vágyott lakásméretük: az egyedülállók átlagosan 58 négyzetméterrel, a kétfős háztartások pedig 73 négyzetméterrel elégedettek. A háromfős családok viszont a mostani 79 négyzetméteres lakásukat 85 négyzetméteresre, a négyfős háztartások pedig a 101 négyzetmétereset 106 négyzetméteresre cserélnék. Jóval méretesebbet szeretnének viszont az ötfős családok: a meglévő helyett átlagosan 24 négyzetméterrel nagyobb, 121 négyzetméteres lakással lennének elégedettek.

A felmérésből kiderül az is, hogy a legtöbben – tízből több mint nyolcan – kertes házban szeretnénk élni. 35 százalék vágyik külvárosi, míg 48 százalék vidéki kertes házba. A budapestiek többsége - 56 százaléka – csak a külvárosig menne el egy családi házért, mindössze 14 százalékuk gondolkodik a vidékre költözésben. A családi vagy kertes ház népszerűségét érzékelteti az is, hogy az abban élőknek mindössze 9 százaléka lenne hajlandó lakásra váltani. Ezzel szemben a lakásban élők közel 70 százaléka menne kertes házba.

Kisebb társasházakba mindössze a megkérdezettek 7 százaléka vágyik, városi lakóparkba 6 százalék, belvárosi lakásba pedig 4 százalék költözne.

A többség saját lakásban lakik

A kutatás választ ad arra is, hogy a megkérdezettek többsége – 70 százaléka – saját vagy részben saját tulajdonú ingatlanban él. Míg a 30-asoknál ez az arány 53 százalékos, addig az ötvenévesek táborában már 86 százalékos. 13 százalék lakik bérleményben, ennek aránya az életkor emelkedésével csökken: míg a harmincévesek 18 százaléka veszi ki más lakását, az ötvenéveseknek csak 9 százaléka.

A válaszadók 69 százalékának egyéb ingatlana nincs, a saját lakásban élők esetében is többségben vannak azok, akik nem rendelkeznek további ingatlannal. 15 százaléknak van olyan lakóingatlana, ahol más családtag él, ez leginkább a középső országrészben élőkre jellemző. Telke, vagy mezőgazdasági földterülete 12 százaléknak van, ezekkel leginkább az 50-esek (16%) és a falvakban élők (18%) rendelkeznek. Nyaralóval vagy hétvégi házzal a megkérdezettek csak öt százaléka rendelkezik, míg lakást 4 százalék – főképp a férfiak és a magasabb jövedelműek – ad bérbe.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG