3p

Mi legyen a pénzünkkel? Tegyük állampapírba? Részvénybe? Ingatlanba? Kriptóba?
A befektetésektől a vagyonkezelésig - újra itt a Klasszis Klub Live!

Jöjjön el személyesen, találkozzon neves szakértőkkel vagy csatlakozzon online!

2024. március 27. 17:00

Részletek és jelentkezés itt!

Kertes és 86 négyzetméteres ház a favorit a magyarok körében - áll a K&H biztos jövő indexében, amely többek között azt nézte, hol és mekkora lakásban élnének legszívesebben a megkérdezettek. A 30-59 éves korosztály döntő többségének, 70 százalékának van saját vagy legalább részben saját tulajdonú ingatlana, és mindössze 13 százalékuk él bérleményben.
Egy készülő ház Debrecenben. Illusztráció. (Kép forrása: MTI)

A mostaninál egy picivel nagyobb lakásban laknának a magyarok, ha erre módjuk lenne - többek között ez derül ki a K&H Biztosító biztos jövő indexéből, amely a megkérdezettek lakásviszonyait és lakásvágyait vizsgálta. A 30-59 éves magyarok átlagosan 81 négyzetméteres ingatlanban élnek, viszont átlagosan 86 négyzetméterest tartanának megfelelőnek. Ez lényegében egy félszobával nagyobb alapterületet jelentene.

Kertes házba vágynak

Az egyedülállók és a kétfős háztartások nem vágynak nagyobb lakásra. Nagyjából megegyezik a mostani és a vágyott lakásméretük: az egyedülállók átlagosan 58 négyzetméterrel, a kétfős háztartások pedig 73 négyzetméterrel elégedettek. A háromfős családok viszont a mostani 79 négyzetméteres lakásukat 85 négyzetméteresre, a négyfős háztartások pedig a 101 négyzetmétereset 106 négyzetméteresre cserélnék. Jóval méretesebbet szeretnének viszont az ötfős családok: a meglévő helyett átlagosan 24 négyzetméterrel nagyobb, 121 négyzetméteres lakással lennének elégedettek.

A felmérésből kiderül az is, hogy a legtöbben – tízből több mint nyolcan – kertes házban szeretnénk élni. 35 százalék vágyik külvárosi, míg 48 százalék vidéki kertes házba. A budapestiek többsége - 56 százaléka – csak a külvárosig menne el egy családi házért, mindössze 14 százalékuk gondolkodik a vidékre költözésben. A családi vagy kertes ház népszerűségét érzékelteti az is, hogy az abban élőknek mindössze 9 százaléka lenne hajlandó lakásra váltani. Ezzel szemben a lakásban élők közel 70 százaléka menne kertes házba.

Kisebb társasházakba mindössze a megkérdezettek 7 százaléka vágyik, városi lakóparkba 6 százalék, belvárosi lakásba pedig 4 százalék költözne.

A többség saját lakásban lakik

A kutatás választ ad arra is, hogy a megkérdezettek többsége – 70 százaléka – saját vagy részben saját tulajdonú ingatlanban él. Míg a 30-asoknál ez az arány 53 százalékos, addig az ötvenévesek táborában már 86 százalékos. 13 százalék lakik bérleményben, ennek aránya az életkor emelkedésével csökken: míg a harmincévesek 18 százaléka veszi ki más lakását, az ötvenéveseknek csak 9 százaléka.

A válaszadók 69 százalékának egyéb ingatlana nincs, a saját lakásban élők esetében is többségben vannak azok, akik nem rendelkeznek további ingatlannal. 15 százaléknak van olyan lakóingatlana, ahol más családtag él, ez leginkább a középső országrészben élőkre jellemző. Telke, vagy mezőgazdasági földterülete 12 százaléknak van, ezekkel leginkább az 50-esek (16%) és a falvakban élők (18%) rendelkeznek. Nyaralóval vagy hétvégi házzal a megkérdezettek csak öt százaléka rendelkezik, míg lakást 4 százalék – főképp a férfiak és a magasabb jövedelműek – ad bérbe.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Fordulat az Ikeánál, már látszik, mire számíthatnak a magyar vásárlók
Privátbankár.hu | 2024. március 16. 16:19
Az Ikea vissza akarja hozni az elmúlt évek drasztikus inflációja előtti időszakot, ez pedig az árak jelentős csökkentését helyenként akár a profit rovására is.
Vásárló Extrém ízeket kaphatnak a kenyerek
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. március 16. 11:36
A margetingguruk legújabb ötlete, hogy kézzelfoghatóvá, pontosabban ízlelhetővé teszik az emberi érzelmeket, amihez a mesterséges intelligenciát hívták segítségül. Kiderül, beveszik-e ezt az emberek.
Vásárló Hányszor kell mosni a paplant?
Buksza blog | 2024. március 15. 13:28
A matracokat kínáló cégek reklámszövege, hogy a termékeikben rejlik a zavaró álmok nélküli alvás titka. Kevesen tudják, hogy a jó matracnál egyszerűbben is tehetnek valamit a pihentetőbb alvásért.
Vásárló A „méret a lényeg” jegyében akar megújulni a Meki
Buksza blog | 2024. március 15. 10:21
Még az infláció megugrása előtt az embereknek több pénzük volt arra, hogy gyorséttermekben egyenek, és a McDonald’s azt vette a fejébe, hogy a jövőben visszatér ehhez.
Vásárló Teljes átalakulásról döntött a Decathlon, a magyar boltokat is érinti a lépés
Buksza blog | 2024. március 13. 12:39
Nagy lehetőségek nyíltak meg a francia Decathlon sportáruházlánc marketingesei előtt, a vállalat ugyanis a feje búbjától a talpáig átszabja imázsát azzal az ambícióval, hogy sportmárkává váljon.
Vásárló Az Aldi bátor lépésre készül, a jövőben összesen 800 üzletet nyitna az amerikai piacon
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. március 12. 16:29
A kiskereskedelem a fejlett országokban a legkeményebb versenypiacok közé tartozik, ám ezen belül vélhetően az Egyesült Államokban kell a legjobban megharcolni a vevőkért. Úgy tűnik, az Aldi nem riadt meg ettől.
Vásárló Környezetbarát megoldás a kellemetlen szagok megszüntetésére a lakásban
Márkázott tartalom | 2024. március 11. 17:47
Az ózon kitűnően alkalmas a szagok semlegesítésére, ezért az ózongenerátorok egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek. Különösen olyan helyeken, ahol kiemelten fontos a kellemetlen szagok megszüntetése, a tiszta, friss környezet megteremtése.   
Vásárló Mosdószekrény-választás a praktikum és esztétikum jegyében
Márkázott tartalom | 2024. március 11. 13:57
A fürdőszoba egyik legpraktikusabb és legdominánsabb eleme a mosdószekrény. Sokan úgy vélik, hogy egyszerű kiválasztani azt az egyet, ami a fürdőhelyiségbe kerül, ez azonban nem feltétlenül van így, hiszen a széles körű választék könnyen bizonytalanná teheti a vásárlót.
Vásárló Megalapozottnak látszik a piros pont, amit a Tesco kapott
Buksza blog | 2024. március 11. 12:13
Növelni tudta piaci részesedését az Egyesült Királyságban a Tesco szakértők szerint annak köszönhetően, hogy tőzsdén jegyzett vállalatként jobb pénzügyi helyzetben van versenytársainál.
Vásárló Újabb forradalom indul az otthoni mosógépeknél, nyugdíjba mehetnek a kapszulák
Buksza blog | 2024. március 11. 10:33
Változást hoztak a mosásban a kapszulás mosószerek, amelyek célja a hagyományos mosószeres flakonok kiváltása volt kapszulákkal, ám úgy fest, egy évtizeddel megjelenésük után eljárt felettük az idő.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG