Nielsen
Makro / Külgazdaság Hároméves csúcson a fogyasztói bizalom 
Privátbankár.hu | 2014. július 23. 06:40
Önmagához mérten bizakodó a magyar fogyasztó. A Nielsen által mért index 56 pontos értéke ugyanakkor alaposan elmarad az európai szintektől.
Vásárló Végre mernek költeni a magyarok - hova járunk vásárolni? 
Privátbankár.hu | 2014. július 17. 20:03
Tovább nőtt a magyar fogyasztók vásárlási kedve. Az élelmiszerek kiskereskedelmi forgalma mind értéket, mind mennyiséget tekintve 5 százalékkal emelkedett 2013. december-2014. május között, a tavalyi hasonló időszakhoz viszonyítva.
Makro / Külgazdaság Két éve nem volt ilyen: több pénzt hagyunk a boltokban  
Privátbankár.hu | 2014. május 26. 12:28
Két éves csökkenés után újra nőtt idehaza az élelmiszer- és vegyiáru-kiskereskedelem forgalma.
Vásárló Hat éve nem volt ilyen: többet esznek-isznak a magyarok 
Privátbankár.hu | 2014. május 15. 16:07
Nem csak azért költünk többet, mert minden drágább lett: hat év után először nőtt mennyiségben is az élelmiszerek kiskereskedelmi forgalma.
Makro / Külgazdaság Újra nő a magyarok bizalma - minek köszönhetjük ezt? 
Privátbankár.hu | 2014. május 2. 15:26
Az utóbbi időszak rekord szintjét érte el Magyarországon a Nielsen fogyasztói bizalmi indexe. Az idei első negyedévi felmérés szerint tovább emelkedett a mutató a tavalyi negyedik negyedévhez képest. Ennél nagyobb fogyasztói bizalmi indexet csak négy évvel ezelőtt mértek.
KKV Jól fogytak a vitaminok és az étrendkiegészítők 
Privátbankár.hu | 2014. március 18. 17:07
Az éves forgalom harmadát tették ki. Összességében is több pénzt hagytunk a patikákban recept nélkül kapható szerekért 2013-ban.
Pénzügyi szektor Így fizetnek a magyarok és úgy a többiek 
Privátbankár.hu | 2014. február 16. 08:01
Mindennapi költései során tízből négy magyar ember részesíti előnyben a bank- vagy a hitelkártyát. A többség – 57 százalék - azonban készpénzt szeret használni. Lényegében erre a két fizetési módra koncentrálnak a magyarok, állapítja meg a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat hatvan országban végzett felmérése.
Vásárló Fontos adat jött: Ön mit enged meg magának?  
Privátbankár.hu | 2014. január 29. 18:10
Magyarországon hároméves rekord szintet ért el a Nielsen fogyasztói bizalmi indexe. AEz azonban még mindig elmarad az európai átlagtól. A vizsgált 31 európai ország közül 17-ben csökkenést mértek.
Személyes pénzügyek Így spórol a magyar és a nyugati ember - mi a különbség? 
Privátbankár.hu | 2014. január 18. 10:50
A takarékoskodó magyarok többsége (55 százaléka) bízik abban, hogy eléri pénzügyi céljait. Legtöbben gyerekeik jövője végett (19 százalék), váratlan fizetnivalókra, továbbá egészséggel kapcsolatos költségekre (14-14 százalék) tesz félre vagy fektet be - mutat rá a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat nemzetközi felmérése.
Vásárló Kiszámolták mennyit költöttünk élelmiszerre, Ön mennyit vásárol? 
Privátbankár.hu | 2014. január 9. 18:00
Stabil maradt az élelmiszer-kiskereskedelem bevétele tavaly, a vizsgált tizenkét hónap alatt változatlanul mintegy 1400 milliárd forintot ért el. A különböző bolttípusok piaci részesedése alig változott egy év alatt.
Vásárló Hadilábon állnak a magyarok a fogmosással 
Privátbankár.hu | 2013. december 10. 19:30
Közel kétmillió liter fogkrémet, továbbá mintegy kilenc és fél millió darab fogkefét vásároltak a magyar fogyasztók idén január és október között.
Vásárló Édes karácsonyt! Ezek a legmenőbb ünnepi csokik 
Privátbankár.hu | 2013. december 5. 19:20
A decemberi ünnepek szezonális édességeiből tavaly két és fél milliárd forintot kaszáltak a boltok. Tavaly egyébként 1 százalékkal kevesebbet adtak el, mint tavalyelőtt. A mikuláscsokik piaci részesedése 56 százalékra emelkedett.
Vásárló Így utálnánk a bankunkat? Előbb váltanánk, mint sampont 
Privátbankár.hu | 2013. november 15. 15:27
Az elektronikai gépekhez és telefonokhoz vagyunk a leghűségesebbek. A szolgáltatások terén a mobilszolgáltatók viszik a pálmát, bankot azonban előbb váltanának a magyarok, mint sampon márkát - derül ki a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat ötvennyolc országban végzett felméréséből.
Vásárló Újra menő a házikoszt: egyre többet főzünk otthon 
Privátbankár.hu | 2013. november 11. 19:00
A Nielsen legfrissebb felmérése megállapította, hogy egyre jobban fogynak az otthoni főzéshez szükséges élelmiszerek. Megugrott többek között a liszt, az olaj, a vaj és a túró értékesítése. Különösen igaz ez a északkeleti és a délnyugati megyékre.
Vásárló Így reagálnak a magyarok, ha felmennek az árak, és Ön? 
Privátbankár.hu | 2013. október 15. 17:33
A magyar fogyasztók 77 százaléka azt mondja, ha emelkednek az élelmiszerárak, akkor változtat vásárlási szokásain. Legtöbben a főétkezések közötti falatozásokkal kapcsolatban, új ruházati cikkeknél és az otthonon kívüli étkezésnél spórolnának - derült ki a a Nielsen kutatásából.
Vásárló Többet tévézik a magyar, mint egy éve 
Privátbankár.hu | 2013. október 14. 15:05
A legtöbb időt az 50 felettiek néznek televíziót, naponta 5 óra 38 percet. A legtöbb időt az 50 felettiek néznek televíziót, naponta 5 óra 38 percet.
KKV A rendes cégeknek akár többet is fizetnek a magyarok 
Privátbankár.hu | 2013. augusztus 6. 19:45
Egyre több magyar fogyasztó hajlandó többet fizetni egy termékért vagy szolgáltatásért, ha tudja, hogy az érintett vállalat saját programja keretében közvetlenül támogat társadalmi célokat.
Vásárló Párnába varrt pénz vagy carpe diem? Mindenki másképp csinálja 
Privátbankár.hu | 2013. július 9. 20:05
A vásárlók legnagyobb része ír bevásárlólistát, de ettől sokan eltérnek valamilyen impulzus hatására. E téren egyébként nemzetközi összehasonlításban a magyar fogyasztók a legkeményebbek, csak 10 hagyja így befolyásolni magát. De hányan élünk a mának, hányan varrjuk a kispárnába a pénzt, és mennyire tudatosan vásárolunk?
Vásárló Dobogósok lettünk: ilyen áremelkedést nem sokan produkáltak 
Privátbankár.hu | 2013. május 30. 19:15
Magyarországon 5 százalékkal nőtt az átlagár az élelmiszerüzletekben az első negyedév során, a tavalyi hasonló periódushoz képest. Európában a drágulás átlagos mértéke 3 százalék. Ezt a 3 százalékot hazánk mellett további hat fejlett európai országban haladta meg az áremelkedés átlagos mértéke.
Vásárló Sonka, csoki, tojás a slágerhármas - mennyi pénzt szórunk el húsvétkor? 
Privátbankár.hu | 2013. március 31. 10:15
Hiába a válság, várhatóan idén is lényegesen többet költöttünk a Húsvétra a szokásosnál. Az Országos Kereskedelmi Szövetség szerint 40-45 milliárd forinttal is többet fizettünk ki a boltokban az év eleji hónapokhoz képest. Hasonlóan a korábbi évekhez, várhatóan idén is sonkára, édességre és tojásra költöttük a legtöbbet.
Vásárló Pék, hentes, piac, hipermarket: így vásárolnak a magyarok 
Privátbankár.hu | 2013. március 12. 11:39
A magyarok legnagyobb része leggyakrabban szupermarketben vásárol csemegeárut, tejet és tejterméket, míg szaküzletben húst és baromfit, kenyeret vagy péksüteményt, zöldséget-gyümölcsöt - derül ki a Nielsen nemzetközi kutatásából.
Makro / Külgazdaság Mostmár 10 magyarból 9 szerint is válságban vagyunk 
Privátbankár.hu | 2013. február 22. 13:45
Nőtt azok aránya, akik úgy látják, hogy a következő 12 hónapban nem múlik el a recesszió. Egyébként globálisan Európában a legpesszimistábbak a fogyasztók a gazdaság jövőjét illetően.
Makro / Külgazdaság Idén sem várunk túl sok jót a világtól 
Privátbankár.hu | 2013. február 4. 16:22
Romlott tavaly év végén a fogyasztói hangulat világszerte, és a következő 12 hónap sem kecseget sok jóval; Magyarország az 58 országból álló lista utolsó előtti helyén van, mindössze Görögországot előzi.
Ingatlan A fogyasztók csak az ismert márkák újdonságait keresik 
Privátbankár.hu | 2013. január 22. 14:59
A Nielsen felméréséből kiderül, hogy minden második megkérdezett magyar fogyasztó támogatja azt, hogy az ismert márkák újdonságokkal bővítsék a kínálatukat.
Vásárló Jól fogyott a pelenka és wc-papír az idén 
Privátbankár.hu | 2012. november 28. 16:33
Háztartási vegyiáruból és kozmetikumból 255 milliárd forint bevételt ért el a kiskereskedelem idén október végéig, ez 2 százalékos növekedést jelent a tavalyi azonos időszakhoz képest, ugyanakkor mennyiség szempontjából 4 százalékkal csökkent a forgalom.
Vásárló Egyre kevesebbet vásárolunk, azt is az európai átlagnál drágábban 
Privátbankár.hu | 2012. november 20. 15:32
Európában mi produkáltuk a második legnagyobb ütemű áremelkedést, az uniós átlag 3 és fél százalék. Magyarországon egyébként 6 százalékkal drágult az élelmiszer, a háztartási vegyiáru és a kozmetikum a harmadik negyedévben.
Makro / Külgazdaság Papírunk van róla, hogy mi vagyunk a legpesszimistábbak a világon 
Privátbankár.hu | 2012. október 27. 15:56
A fogyasztói bizalmi index alapján készült Nielsen felmérés szerint Magyarország, Dél-Korea és Horvátország vezeti a legpesszimistább országok listáját.
Vásárló Rákaptunk a sajtra 
Privátbankár.hu | 2012. október 21. 15:23
Mintegy 280 milliárd forint a Nielsen által mért tizennégy feldolgozott tejtermék éves piaca. Mind mennyiségben, mind értékben többet adtak el a boltokban, nyolchónapos összehasonlítást nézve, a jelentős forgalmú kategóriák közül a következőkből: sajt, tejföl, túró, kefír, natur joghurt, tejszín és vaj. Fogyasztásuk beleillik a modern étkezési szokásokba, amelyek részeként sok ember törekszik egészségesen táplálkozni.
Vásárló Így tévézünk mi 
Privátbankár.hu | 2012. október 21. 14:30
Átlagosan 4 óra 21 percet tévéznek a magyarok naponta. Emelkedett a közszolgálati, valamint a szórakoztató csatornák nézettsége, csökkent viszont a két nagy országos kereskedelmi csatornáé. A fiatalok egyre kevesebbet, az idősebbek többet tévéznek.
Vásárló Idén alig zárt be élelmiszerbolt 
Privátbankár.hu | 2012. szeptember 30. 14:59
Majdnem teljesen megállt az általános élelmiszerüzletek számának másfél évtizede tartó csökkenése. Összesen 19544 általános élelmiszerbolt működik Magyarországon a Nielsen piackutató vállalat új felmérése szerint, míg egy évvel korábban számuk 19 569 volt.
Vásárló A magyarok negyede aggódik adóssága miatt 
Privátbankár.hu | 2012. augusztus 1. 15:20
A magyar fogyasztók 26 százaléka adósságát tekinti a legnagyobb problémának a következő fél évben és ez a szám jelentősen meghaladja a 9 százalékos európai átlagot.
Vásárló Tetszik a magyaroknak, ha egy cég támogatja az olimpiát 
Privátbankár.hu | 2012. július 23. 10:15
Magyarországon kiemelkedően széles körben vált ki pozitív visszhangot, ha egy vállalat szponzorálja az olimpiát. A magyarok 63 százaléka kedvezően ítéli meg azokat a vállalatokat, melyek kapcsolatban állnak az olimpiával, a többség úgy véli, hogy a legnagyobb mértékben az Adidas és a Coca Cola támogatja az olimpiát.
Vásárló Nem akar vásárolni a magyar fogyasztó 
Privátbankár.hu | 2012. július 17. 15:01
A Nielsen felmérése szerint Magyarországon a második negyedévben tovább csökkent a fogyasztói bizalmi index, így a vizsgált 56 ország közül nálunk a legalacsonyabb a mutató értéke. A legkedvezőbben saját pénzügyi helyzetünket ítéljük meg, ugyanakkor a többség a jelenlegi időszakot nem tartja alkalmasnak a vásárlásra.
Személyes pénzügyek A lakásra és a kajára kell a pénz - nyaralásra nem futja? 
Privátbankár.hu | 2012. július 7. 07:30
Huszonnyolc megkérdezett európai ország lakosai közül a magyarok költik a legtöbbet a lakás fenntartására, de élelmiszerre is az átlagnál többet költünk.
Vásárló Kisfiam, hozz a közértből kávét, tejfölt, margarint és vodkát!  
Privátbankár.hu | 2012. június 29. 13:40
Az élelmiszerek kiskereskedelmi eladása értékben 6 százalékkal emelkedett, mennyiségben pedig 1 százalékkal csökkent a 2011 decembere és 2012 májusa közötti hat hónapban az egy évvel korábbihoz képest - derül ki a Nielsen legújabb felméréséből. A piackutató cég által folyamatosan mért 90 élelmiszer termékcsoport hat havi forgalma 665 milliárd forint.
Vásárló Nem csak SMS-ezni, de fényképzeni is szeretünk mobillal 
Privátbankár.hu | 2012. május 26. 15:25
Magyarországon mobil készülékükkel a telefonbeszélgetéseken kívül a legtöbben SMS-t küldenek, fényképeznek vagy hangpostafiókban hagynak üzenetet. Naponta többször főleg munkahelyről, vagy iskolából, illetve várakozás közben használjuk mobiltelefonunkat. Az európai átlagot ugyanakkor még mindig alulmúljuk, itthon sokkal kevesebben használnak különböző mobil funkciókat és kevesebbet is telefonálunk.
Vásárló Elszálltak az élelmiszerárak: csak a törökök járnak előttünk 
Privátbankár.hu | 2012. május 22. 13:25
A magyarországi élelmiszer-kiskereskedelem átlagárai 6 százalékkal emelkedtek az első negyedévben, az előző év azonos időszakához képest, amely a második legnagyobb drágulási ütem Európa vizsgált huszonegy piaca között, a törökországi 12 százalék után. Átlagosan a huszonegy európai országban 5 százalékkal nőttek a fogyasztói árak.
Vásárló Többet költünk élelmiszerre, de ugyanannyit viszünk haza 
Privátbankár.hu | 2012. április 29. 08:05
Az utóbbi négy hónapban az élelmiszerek kiskereskedelmi eladása értékben 6 százalékkal emelkedett, mennyiség szempontjából pedig változatlan maradt az előző év azonos időszakához viszonyítva. A legkeresettebb élelmiszerek, mint például a sör, a sajt és a tejföl iránt tovább nőtt az igény. Régiók szerinti bontásban pedig egyedül Budapest, és Pest megyében csökkent az élelmiszer forgalom.
Vásárló Fordulat: megugrott a kisebb boltok népszerűsége 
Privátbankár.hu | 2012. január 14. 11:00
Az élelmiszerek kiskereskedelmi eladása értékben 4 százalékkal emelkedett 2010. december és 2011. november között az előző év azonos időszakhoz képest. A forgalom elsősorban a kisebb üzletekben nőtt, az északnyugati és északkeleti megyékben az átlag fölött volt az emelkedés.
Vásárló Szívesen költünk többet élelmiszerre, ha az magyar 
Privátbankár.hu | 2011. november 12. 06:53
A hazai fogyasztók 60 százaléka tartja fontosnak, hogy élelmiszer vásárláskor magyar terméket válasszon, 26 százalékuk pedig még többet is hajlandó lenne fizetni a hazai ízekért. A legkeresettebb hazai élelmiszerek közé a húskészítmény, a zöldség-gyümölcs, a tej, a liszt, és a cukor tartozik.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG